ŠANGHAJ, BRATISLAVA. Logo Motoroly sa nadobro vytratí zo sveta smartfónov. Značka, ktorá viackrát zmenila svojho majiteľa môže definitívne upadnúť do zabudnutia. Lenovo – súčasný vlastník Motoroly – začne mobilné produkty značiť vlastným logom.
Chce tým podľa magazínu The Verge posilniť svoju identitu na svetových trhoch, ktorá zaznamenáva v posledných rokoch intenzívny rast. Firma, ktorá sa na popredné priečky vyšvihla z pozície výrobcu počítačov pre domáci čínsky trh dlhodobo stavia na odkupovaní zabehnutých biznisov v ostatných kútoch sveta.
Tak ako pred rokmi pohltila divíziu ThinkPad firmy IBM, po Motorole prevzala obchodné aktivity spolu s technológiami, patentmi a výrobnými kapacitami.
Neznamená to, že by firma premenovala modelové rady Moto. Zostanú v obehu s tým, že zariadenia budú značené logom Lenova, aby spotrebitelia vedeli, kto za ich obľúbenými produktami stojí.
Motorola bola priekopníkom mobilnej komunikácie, v priebehu rokov však stratila svoje obchodné úspechy. Oživiť ju na úspešnú obchodnú firmu nedokázal ani Google, ktorý odkúpil mobilný biznis v roku 2012.