MENLO PARK, BRATISLAVA. Žiadne hry, recepty na varenie ani zábavné videá. Facebook už čoskoro otvorí verejnosti novú službu Facebook at Work, ktorá bude vyladená pre potreby profesionálov.
S podrobnými profesionálnymi profilmi, prvkami pre spoluprácu a modulmi pre zákaznícku podporu vytvorí priestor, v ktorom budú môcť komunikovať zamestnanci firiem medzi sebou, ale aj so zákazníkmi.
Systém, ktorý už niekoľko mesiacov používa viacero veľkých podnikov sa otvorí verejnosti. Dosiaľ fungoval v tichosti na báze obmedzeného počtu pozvánok.
Prístup bude podľa agentúry Reuters bezplatný, spoplatnené budú iba doplnkové a špecializované služby. Manažment Facebooku očakáva, že sa mu podarí získať používateľov rýchlo. Hlavne vďaka tomu, že všetci Facebook poznajú a vedia ako s ním narábať.
Novinka bude silnou konkurenciou pre zabehnutú službu LinkedIn, ktorá v priebehu rokov vyrástla do podobného formátu. Po boku novej platformy vznikne priestor pre špecializované aplikácie. Tie už nebudú zabávať, ale naplnia poslanie pri organizovaní práce, vyhodnocovaní, nábore zamestnancov či riadení zákazníckej podpory, či priamo komunikácii so zákazníkmi.
Hoci používateľské rozhranie bude kráčať bok po boku so „zábavným“ Facebookom, kdesi uprostred bude deliaca čiara, vďaka ktorej sa bude deliť svet na pracovný a osobný. Zamestnanci si preto nebudú musieť vytvárať nové používateľské profily, ale si len vytvoria klon toho súčasného, s profesnými údajmi. Súčasne sa začlenia do organizácií a podnikov v ktorých pôsobia.