TOKIO, BRATISLAVA. Trojica silných počítačových firiem spojí svoje výrobné linky a kapacity. Toshiba, Fujitsu a Vaio sa chcú zoskupiť do silnej skupiny, ktorá bude mať na trhu lepšie šance presadiť sa proti konkurencii.
Podľa magazínu Digital Trends prebiehajú intenzívne rokovania, ktoré zatiaľ nenadobudli pevnú podobu. Trojica firiem na domácom trhu drží tretinový podiel, vo svete sa ich úspechy rôznia. Kde jedna značka získala popularitu, tam sa inej darí pomenej.
Hlavnými rivalmi skupiny je Dell, HP a Lenovo, novozostavená skupina si chce zlepšiť svoje možnosti nielen na domácej pôde, ale aj vo svete. Ak zharmonizujú svoje produkty, výrobné postupy, logistiku a nákupy komponentov, môžu tým získať konkurenčnú výhodu bez toho, aby to ohrozilo existenciu jednotlivých značiek.
Trend spájania technologických firiem v posledných rokoch silnie pod tlakom klesajúcich cien a marží. Z technológií sa stal obyčajný tovar, pri ktorom sa posúvajú škatule z miesta na miesto. Firmy ponúkajú produkty, ktoré sa čoraz menej líšia od ostatných, spotrebiteľ nemá dôvod uprednostniť jednu firmu pred druhou – rozhoduje cena, imidž a reklama.