BRUSEL, BRATISLAVA. Je to politika, ktorá dáva šance pre rast – odhaľovať súkromie používateľov a prezentovať nimi vytvorený obsah, kdekoľvek je to možné. Facebook však bude musieť v Belgicku pribrzdiť.
Dáta, ktoré obsahuje sociálna sieť uvidia v krajine iba tí, ktorí sú prihlásení ku svojmu používateľskému účtu. Podobne ako v začiatkoch služby, keď uzamknutím obsahu motivoval Facebook nováčikov, aby si pre nahliadnutie do sveta sociálnej siete vytvárali používateľské účty.
Firma sa podľa magazínu PCWorld musí podriadiť rozhodnutiu súdu, ktorý rozhodol o tom, že Facebook nemôže sledovať používateľské návyky tých, ktorí s firmou neuzavreli používateľskú zmluvu. Keďže všetky prvky obsahujú kód, ktorý zaznamenáva prístupy, priraďuje identifikátory a zbiera dáta o ich prechádzaní webmi, firma bude musieť zmeniť politiku.
Uzamkne svoj obsah, aby nemusela meniť svoj úspešný systém. Ten zhromažďuje informácie o návykoch, správaní a záujmoch, aby zvýšil účinnosť cielenia reklamy. Belgicko pre ochranu súkromia Facebook v jeho činnosti obmedzilo, nie je vylúčené že v rámci spoločnej európskej legislatívy tak nespravia aj ďalšie krajiny.
Facebook však neprevádzkuje jediný reklamný systém, ktorý by fungoval podobným spôsobom. Je to stratégia všetkých technologických lídrov. Využívajú prítomnosť svojho kódu v miliónoch webov sveta, cez ktoré získavajú náhľad za hranice svojich systémov.
Pre Belgičanov to znamená jediné. Ak chcú zistiť čo zamýšľa ich mesto, ako sa darí v tréningu ich obľúbenému športovému klubu alebo čo dosiahli ich bývalí spolužiaci v živote, budú si musieť vytvoriť účet na Facebooku aj oni.