SANTA CLARA, BRATISLAVA. Niektorí požívatelia poštových služieb Yahoo Mail majú za sebou nezvyčajnú skúsenosť. Ak blokujú v internetovom prehliadači zobrazovanie reklám, ku svojim správam sa nedostanú.
Firma podľa magazínu Digital Trends informovala o tom , že v rámci svojho vývoja na istej skupine používateľov testovala nový modul. Zaujíma ju reakcia a rýchlosť, akou sa používatelia ku svojej pošte v takomto prípade dostanú.
Reklama je pri službách tohto typu nástrojom na prevádzkovanie serverov, miera jej úspechu závisí na návykoch používateľov. Hoci, napríklad, Google považujeme za silnú technologickú firmu, väčšina jej príjmov prichádza z reklamy samotnej. Technológie sú iba cestou k vytvoreniu a predaju reklamného priestoru.
Novú iniciatívu Yahoo zachytili aj vývojári populárneho rozšírenia Adblock Plus. Patrí medzi najpoužívanejšie na viacerých platformách, pričom vývojári priebežne uzatvárajú dohody s niektorými firmami, aby sa reklamy napriek filtrovaniu zobrazovali.
Na Slovensku podľa posledných odhadov používa blokovanie reklám menej ako desatina používateľov. Pre tých menej zdatných je neraz reklama cestičkou, ktorá ich zavedie k novým informáciám.