SME

Reklamné firmy pritvrdili v špehovaní

Mobily načúvajú zvukom, aby zachytili uchom nepočuteľné značky v reklamách.

(Zdroj: silverpush.co)

SAN FRANCISCO, BRATISLAVA. Je to nová stratégia, ktorou sa reklamné firmy pokúšajú preniknúť hlbšie do nášho súkromia. Špehujú pomocou mikrofónu v mobile, aby zachytili značky vysielané v reklamách – s cieľom zefektívniť ich cielenie.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Reklamný priestor sa v posledných rokoch výrazne zmenil. Už  nemáme v domácnosti iba jedno rádio, televízor a počítač. Obklopujeme sa ďalšími zariadeniami s displejmi, pri ktorých si krátime svoje chvíle. Cez každé z nich sa k nám valí množstvo reklám.

Že firmy značkujú počítače a zariadenia pomocou cookies je vec známa. Teraz však majú novú stratégiu, ako spárovať všetky naše zariadenia dohromady.

SkryťVypnúť reklamu

Reklamný systém  SilverPush sa snaží poprepájať novou technológiou. Využíva uchom nepočuteľné značky, ktoré sa ozývajú z reproduktorov vždy, keď sa niektorá z reklám zobrazí. Ak mikrofón značku zachytí, nadviaže spojenie s reklamnou sieťou a pomôže pri identifikácii zariadení v okolí.

Technológia SilverPush je v súčasnosti súčasťou 67 mobilných aplikácií, cez ktoré sleduje viac ako 18 miliónov ľudí prostredníctvom smartfónov. Tie zachytia identifikačné značky z televíznej reklamy, z banneru zobrazeného v počítači, i z reklamných prvkov z tabletu.

Firmy používajúce tento systém vďaka tomu lepšie vedia, akú reklamu majú zobraziť. Pretože peniaze sa vyplatia iba za tie prvky, na ktoré sa kliká. A práve dobre cielenie reklamy je základom úspechu.

SkryťVypnúť reklamu

S podobnými taktikami sa podľa denníka  Daily Mail budeme stretávať čoraz častejšie. Hoci nejde o špehovanie súkromia v pravom slova zmysle, ide o taktiky, ktoré nám nie sú príjemné.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Vizualizácia projektu Fizz Park.

Investor Fizz Parku presvedčil úradníkov z bratislavského magistrátu.


3
Karol Duchoň na Bratislavskej lýre v roku 1984.

Špeciálna relácia bude venovaná legende.


28
Tadej Pogačar.

Slovenský cyklista Lukáš Kubiš preteky nedokončil.


a 1 ďalší 1
Daniel Bombic po skončení neverejného zasadnutia na Špecializovanom trestnom súde v Banskej Bystrici.

Ku komunikácii iných orgánov sa nevyjadruje.


TASR 45

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 16 774
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 518
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 7 293
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 157
  5. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 897
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 757
  7. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 730
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 1 862
SkryťZatvoriť reklamu