SAN FRANCISCO, BRATISLAVA. Je to nová stratégia, ktorou sa reklamné firmy pokúšajú preniknúť hlbšie do nášho súkromia. Špehujú pomocou mikrofónu v mobile, aby zachytili značky vysielané v reklamách – s cieľom zefektívniť ich cielenie.
Reklamný priestor sa v posledných rokoch výrazne zmenil. Už nemáme v domácnosti iba jedno rádio, televízor a počítač. Obklopujeme sa ďalšími zariadeniami s displejmi, pri ktorých si krátime svoje chvíle. Cez každé z nich sa k nám valí množstvo reklám.
Že firmy značkujú počítače a zariadenia pomocou cookies je vec známa. Teraz však majú novú stratégiu, ako spárovať všetky naše zariadenia dohromady.
Reklamný systém SilverPush sa snaží poprepájať novou technológiou. Využíva uchom nepočuteľné značky, ktoré sa ozývajú z reproduktorov vždy, keď sa niektorá z reklám zobrazí. Ak mikrofón značku zachytí, nadviaže spojenie s reklamnou sieťou a pomôže pri identifikácii zariadení v okolí.
Technológia SilverPush je v súčasnosti súčasťou 67 mobilných aplikácií, cez ktoré sleduje viac ako 18 miliónov ľudí prostredníctvom smartfónov. Tie zachytia identifikačné značky z televíznej reklamy, z banneru zobrazeného v počítači, i z reklamných prvkov z tabletu.
Firmy používajúce tento systém vďaka tomu lepšie vedia, akú reklamu majú zobraziť. Pretože peniaze sa vyplatia iba za tie prvky, na ktoré sa kliká. A práve dobre cielenie reklamy je základom úspechu.
S podobnými taktikami sa podľa denníka Daily Mail budeme stretávať čoraz častejšie. Hoci nejde o špehovanie súkromia v pravom slova zmysle, ide o taktiky, ktoré nám nie sú príjemné.