SME

Reklamné firmy pritvrdili v špehovaní

Mobily načúvajú zvukom, aby zachytili uchom nepočuteľné značky v reklamách.

(Zdroj: silverpush.co)

SAN FRANCISCO, BRATISLAVA. Je to nová stratégia, ktorou sa reklamné firmy pokúšajú preniknúť hlbšie do nášho súkromia. Špehujú pomocou mikrofónu v mobile, aby zachytili značky vysielané v reklamách – s cieľom zefektívniť ich cielenie.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Reklamný priestor sa v posledných rokoch výrazne zmenil. Už  nemáme v domácnosti iba jedno rádio, televízor a počítač. Obklopujeme sa ďalšími zariadeniami s displejmi, pri ktorých si krátime svoje chvíle. Cez každé z nich sa k nám valí množstvo reklám.

Že firmy značkujú počítače a zariadenia pomocou cookies je vec známa. Teraz však majú novú stratégiu, ako spárovať všetky naše zariadenia dohromady.

SkryťVypnúť reklamu

Reklamný systém  SilverPush sa snaží poprepájať novou technológiou. Využíva uchom nepočuteľné značky, ktoré sa ozývajú z reproduktorov vždy, keď sa niektorá z reklám zobrazí. Ak mikrofón značku zachytí, nadviaže spojenie s reklamnou sieťou a pomôže pri identifikácii zariadení v okolí.

Technológia SilverPush je v súčasnosti súčasťou 67 mobilných aplikácií, cez ktoré sleduje viac ako 18 miliónov ľudí prostredníctvom smartfónov. Tie zachytia identifikačné značky z televíznej reklamy, z banneru zobrazeného v počítači, i z reklamných prvkov z tabletu.

Firmy používajúce tento systém vďaka tomu lepšie vedia, akú reklamu majú zobraziť. Pretože peniaze sa vyplatia iba za tie prvky, na ktoré sa kliká. A práve dobre cielenie reklamy je základom úspechu.

SkryťVypnúť reklamu

S podobnými taktikami sa podľa denníka  Daily Mail budeme stretávať čoraz častejšie. Hoci nejde o špehovanie súkromia v pravom slova zmysle, ide o taktiky, ktoré nám nie sú príjemné.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Mesiac.

Japonská ispace stratila kontakt so sondou stratila necelé dve minúty pred pristátím na Mesiaci.


TASR
Ľudia so závažnými a dlhotrvajúcimi ochoreniami, by mali mať zapísané informácie o svojom zdravotnom stave. Pomôcť im môže aj predinštalovaná funkcia v smartfóne.

Záchranári cez zamknutú obrazovku zistia zdravotné údaje.


Vizualizácia zrážky Mliečnej cesty s galaxiou Andromeda.

Milkomeda nie je samozrejmosť.


10
Logá spoločností Instragram, Facebook, WhatsApp a Meta.

Spoločnosť nahradí štátne dotácie, ktoré udržiavali prevádzku elektrárne Clinton Clean Energy Center.


SITA

Komerčné články

  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  3. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  4. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  5. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  6. Plátené tašky a opakované použitie
  7. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  8. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Čo vám hrozí, keď si neliečite alergiu
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  4. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  5. Oslava ako v Hollywoode: Kaufland má narodeniny, pozýva aj vás
  6. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  7. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  8. Sigord – les, kde sa stretáva zodpovedné hospodárenie s turizmom
  1. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku 16 624
  2. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 5 354
  3. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť 4 787
  4. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 4 561
  5. Plátené tašky a opakované použitie 3 673
  6. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 3 577
  7. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 3 165
  8. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 2 555
SkryťZatvoriť reklamu