SME
Sobota, 3. december, 2022 | Meniny má Oldrich

Reklamné firmy pritvrdili v špehovaní

Mobily načúvajú zvukom, aby zachytili uchom nepočuteľné značky v reklamách.

(Zdroj: silverpush.co)

SAN FRANCISCO, BRATISLAVA. Je to nová stratégia, ktorou sa reklamné firmy pokúšajú preniknúť hlbšie do nášho súkromia. Špehujú pomocou mikrofónu v mobile, aby zachytili značky vysielané v reklamách – s cieľom zefektívniť ich cielenie.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Reklamný priestor sa v posledných rokoch výrazne zmenil. Už  nemáme v domácnosti iba jedno rádio, televízor a počítač. Obklopujeme sa ďalšími zariadeniami s displejmi, pri ktorých si krátime svoje chvíle. Cez každé z nich sa k nám valí množstvo reklám.

Že firmy značkujú počítače a zariadenia pomocou cookies je vec známa. Teraz však majú novú stratégiu, ako spárovať všetky naše zariadenia dohromady.

SkryťVypnúť reklamu

Reklamný systém  SilverPush sa snaží poprepájať novou technológiou. Využíva uchom nepočuteľné značky, ktoré sa ozývajú z reproduktorov vždy, keď sa niektorá z reklám zobrazí. Ak mikrofón značku zachytí, nadviaže spojenie s reklamnou sieťou a pomôže pri identifikácii zariadení v okolí.

Technológia SilverPush je v súčasnosti súčasťou 67 mobilných aplikácií, cez ktoré sleduje viac ako 18 miliónov ľudí prostredníctvom smartfónov. Tie zachytia identifikačné značky z televíznej reklamy, z banneru zobrazeného v počítači, i z reklamných prvkov z tabletu.

Firmy používajúce tento systém vďaka tomu lepšie vedia, akú reklamu majú zobraziť. Pretože peniaze sa vyplatia iba za tie prvky, na ktoré sa kliká. A práve dobre cielenie reklamy je základom úspechu.

SkryťVypnúť reklamu

S podobnými taktikami sa podľa denníka  Daily Mail budeme stretávať čoraz častejšie. Hoci nejde o špehovanie súkromia v pravom slova zmysle, ide o taktiky, ktoré nám nie sú príjemné.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Inzercia - Tlačové správy

  1. V Danteho pekle sa našlo miesto pre každého
  2. Polovicu dovolenky zaplatíme od pondelka za Vás
  3. Gizka Oňová: Pre mnohých som ideálna babka a lichotí mi to
  4. Strážia ho divé opice. Gibraltár vás prenesie do Británie
  5. Konečne moderná životná poisťovňa bez nepríjemných prekvapení
  6. Mikuláš prinesie plné vrece prekvapení aj v novej rodinnej telke
  7. Deti potrebujú rodinu na optimálny vývoj
  8. Ako sa dostať k darčeku výhodnejšie? Skúste túto možnosť.
  1. Polovicu dovolenky zaplatíme od pondelka za Vás
  2. V Danteho pekle sa našlo miesto pre každého
  3. V dôsledku nadmerného užívania alkoholu umiera čoraz viac ľudí
  4. Ikonický projekt Metropolis vyhral CIJ Awards
  5. Gizka Oňová: Pre mnohých som ideálna babka a lichotí mi to
  6. Strážia ho divé opice. Gibraltár vás prenesie do Británie
  7. dm a jej zákazníci podporili inštaláciu fotovoltických panelov
  8. Zimná ríša divov Maďarska
  1. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie 11 885
  2. Strážia ho divé opice. Gibraltár vás prenesie do Británie 4 235
  3. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana? 3 611
  4. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to? 3 288
  5. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám 2 824
  6. Gizka Oňová: Pre mnohých som ideálna babka a lichotí mi to 2 052
  7. TESCO pokračuje v raste.Otvorilo predajňu v Kysuckom Novom Meste 1 807
  8. Deti potrebujú rodinu na optimálny vývoj 1 493
SkryťZatvoriť reklamu