SME

Reklamné firmy pritvrdili v špehovaní

Mobily načúvajú zvukom, aby zachytili uchom nepočuteľné značky v reklamách.

(Zdroj: silverpush.co)

SAN FRANCISCO, BRATISLAVA. Je to nová stratégia, ktorou sa reklamné firmy pokúšajú preniknúť hlbšie do nášho súkromia. Špehujú pomocou mikrofónu v mobile, aby zachytili značky vysielané v reklamách – s cieľom zefektívniť ich cielenie.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Reklamný priestor sa v posledných rokoch výrazne zmenil. Už  nemáme v domácnosti iba jedno rádio, televízor a počítač. Obklopujeme sa ďalšími zariadeniami s displejmi, pri ktorých si krátime svoje chvíle. Cez každé z nich sa k nám valí množstvo reklám.

Že firmy značkujú počítače a zariadenia pomocou cookies je vec známa. Teraz však majú novú stratégiu, ako spárovať všetky naše zariadenia dohromady.

SkryťVypnúť reklamu

Reklamný systém  SilverPush sa snaží poprepájať novou technológiou. Využíva uchom nepočuteľné značky, ktoré sa ozývajú z reproduktorov vždy, keď sa niektorá z reklám zobrazí. Ak mikrofón značku zachytí, nadviaže spojenie s reklamnou sieťou a pomôže pri identifikácii zariadení v okolí.

Technológia SilverPush je v súčasnosti súčasťou 67 mobilných aplikácií, cez ktoré sleduje viac ako 18 miliónov ľudí prostredníctvom smartfónov. Tie zachytia identifikačné značky z televíznej reklamy, z banneru zobrazeného v počítači, i z reklamných prvkov z tabletu.

Firmy používajúce tento systém vďaka tomu lepšie vedia, akú reklamu majú zobraziť. Pretože peniaze sa vyplatia iba za tie prvky, na ktoré sa kliká. A práve dobre cielenie reklamy je základom úspechu.

SkryťVypnúť reklamu

S podobnými taktikami sa podľa denníka  Daily Mail budeme stretávať čoraz častejšie. Hoci nejde o špehovanie súkromia v pravom slova zmysle, ide o taktiky, ktoré nám nie sú príjemné.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Komerčné články

  1. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? Takto internet rozšírite do každého kúta
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  6. Do ZWIRN OFFICE sa sťahuje špičková zubná klinika 3SDent
  7. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  8. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  1. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  4. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  7. Dobrovoľníci z MetLife vysadili nové stromy a kríky
  8. MISSia splnená. Projekt Kesselbauer ožíva spokojnými majiteľmi
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 30 710
  2. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 17 239
  3. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 542
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 874
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 190
  6. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 026
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 785
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 888
SkryťZatvoriť reklamu