LONDÝN, BRATISLAVA. Reklamná sieť DoubleClick, ktorú prevádzkuje Google má nový rozmer. Inzercia, ktorá sa doposiaľ zobrazovala len na obrazovkách počítačov a mobilných zariadení mieri na verejné priestranstvá a do ulíc.
Google v Británii experimentuje s elektronickou podobou reklamy na veľkoplošných obrazovkách, kde sa snaží zistiť, aké účinné je cielenie reklamy, ktorú možno na plochách v priebehu dňa meniť. Pripravuje tak silnú konkurenciu k tradičným papierovým bilbordom.
Reklamný systém ponúka podľa magazínu Business Insider pohodlie obsluhy z počítača pre inzerentov a pomáha vyberať komu sa má reklama zobraziť. Google berie do úvahy čas, počasie, príjazdy vlakov a autobusov, ako aj ďalšie prvky, ktoré zapadajú do celého konceptu.
Experiment bude prebiehať do konca mesiaca a má priniesť hrubý obraz o potenciále technológie. Kým pre inzerentov to môže byť pohodlné a zaujímavé, Google vidí prednosť v cielenom budovaní stratégií. Projekt nie je pripravený pre celoplošné a trvalé spustenie v prevádzke, ak sa však osvedčí, Google o ňom bude uvažovať.
Podobným prístupom sa zaoberajú aj firmy Xaxis, Rubicon Project či TubeMogul, ktoré spravujú elektronické reklamné plochy podobným spôsobom už dlhší čas. Chýba im však zázemie, ktoré by internetové kampane prepájalo s tými bilbordovými.