WASHINGTON, BRATISLAVA. Americká spoločnosť, ktorá vlastní značky herných sérií ako Diablo, StarCraft či jednu z najúspešnejších MMORPG hier World Of WarCraft kupuje firmu King Digital Entertainment.
Hodnota akvizície je 5,9 miliardy dolárov. Informáciu priniesla stanica BBC.
Activision tak zaplatí 18 dolárov za akciu, čo je o takmer 20 percent viac ako súčasná hodnota akcií King Digital.
Zlúčenie gigantov
Activision Blizzard sa zaradí medzi top herných firiem v segmente mobilných hier.
Vyššie zmienené tituly oslovujú najmä milióny počítačových hráčov, séria Call of Duty je zase najlepšie predávanou konzolovou hrou.
King Digital Entertainment vyprodukovala viac ako 200 mobilných hier, ale hlavným a najlepšie zarábajúcim titulom je Candy Crush Saga.
Spoločnosť ho vydala v roku 2012 a dodnes tvorí približne tretinu jej príjmov.
Viac hráčov, ale najmä hráčok
Activision vďaka obchodu zväčší svoj vplyv v hernom priemysle. Hráčska základňa totiž presiahne pol miliardy aktívnych užívateľov (za mesiac) v 196 krajinách.
Generálny riaditeľ Activision Blizzard Bobby Kotick kúpou King Digital nechce zvyšovať len celkový počet hráčov. Zaujíma ho totiž aj demografický aspekt.
Vo vyjadrení pre agentúru Reuters upozornil, že hry od King Digital hrá 60% hráčok. Na hranie pritom nepotrebujú ani počítač, ani konzolu, stačí len mobilný telefón.
King Digital bude naďalej pôsobiť ako nezávislá spoločnosť. Obchod by sa mal zavŕšiť na jar 2016.