SME

Activision Blizzard kupuje tvorcu Candy Crush Saga, zaplatí 6 miliárd

Obchod v hodnote zhruba 5,9 miliardy dolárov plánujú dokončiť na jar 2016.

Activision Blizzard vlastní aj obľúbenú kartovú hru na motívy sveta WarCraftu - Hearth Stone.Activision Blizzard vlastní aj obľúbenú kartovú hru na motívy sveta WarCraftu - Hearth Stone. (Zdroj: Blizzard)

WASHINGTON, BRATISLAVA. Americká spoločnosť, ktorá vlastní značky herných sérií ako Diablo, StarCraft či jednu z najúspešnejších MMORPG hier World Of WarCraft kupuje firmu King Digital Entertainment.

Hodnota akvizície je 5,9 miliardy dolárov. Informáciu priniesla stanica BBC.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Activision tak zaplatí 18 dolárov za akciu, čo je o takmer 20 percent viac ako súčasná hodnota akcií King Digital.

Zlúčenie gigantov

Activision Blizzard sa zaradí medzi top herných firiem v segmente mobilných hier.

Vyššie zmienené tituly oslovujú najmä milióny počítačových hráčov, séria Call of Duty je zase najlepšie predávanou konzolovou hrou.

SkryťVypnúť reklamu

King Digital Entertainment vyprodukovala viac ako 200 mobilných hier, ale hlavným a najlepšie zarábajúcim titulom je Candy Crush Saga.

Spoločnosť ho vydala v roku 2012 a dodnes tvorí približne tretinu jej príjmov.

Viac hráčov, ale najmä hráčok

Activision vďaka obchodu zväčší svoj vplyv v hernom priemysle. Hráčska základňa totiž presiahne pol miliardy aktívnych užívateľov (za mesiac) v 196 krajinách.

Generálny riaditeľ Activision Blizzard Bobby Kotick kúpou King Digital nechce zvyšovať len celkový počet hráčov. Zaujíma ho totiž aj demografický aspekt. 

Vo vyjadrení pre agentúru Reuters upozornil, že hry od King Digital hrá 60% hráčok. Na hranie pritom nepotrebujú ani počítač, ani konzolu, stačí len mobilný telefón.

King Digital bude naďalej pôsobiť ako nezávislá spoločnosť. Obchod by sa mal zavŕšiť na jar 2016.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Komerčné články

  1. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  2. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  8. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  1. Musí veda odpovedať na všetky naše otázky?
  2. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  3. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  4. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  5. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  6. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  7. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  8. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 17 880
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 720
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 7 630
  4. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 3 419
  5. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 935
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 686
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 2 600
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 1 623
SkryťZatvoriť reklamu