SME
Utorok, 9. august, 2022 | Meniny má Ľubomíra

Pre dobré vzťahy by sme sa mali viac dotýkať. Ale nie s cudzími ľuďmi

Vedci na tepelnej mape zobrazili miesta, kde sú ľuďom príjemné a nepríjemné dotyky od rôznych osôb.

Bozk na líce nemusí byť príjemný každému, naznačuje to nová štúdia.Bozk na líce nemusí byť príjemný každému, naznačuje to nová štúdia. (Zdroj: Simon Blackley/Flickr/CC)

BRATISLAVA. Je to situácia, ktorú zažila väčšina z nás. Stretnete sa s novým človekom a chvíľku premýšľate, či mu len letmo potrasiete rukou, alebo sa nahnete a pobozkáte ho na líce. 

Nová štúdia o ľudskom kontakte v odbornom magazíne PNAS naznačuje, že by sme mali byť pri styku s novými ľuďmi opatrní. Nie každému je príjemný intímny dotyk, akým je bozk na líce.

Tabu zóny

Vedci z Oxfordskej univerzity spolu s kolegami z fínskej Univerzity v Aalto skúmali viac ako 13-tisíc mužov a žien z piatich krajín - Fínska, Francúzska, Talianska, Spojeného kráľovstva a Ruska.

SkryťVypnúť reklamu

Na obrázku mali naznačiť, do akej miery a na akých miestach by im boli príjemné dotyky od priateľov, rodiny či cudzincov.

Žlté a biele oblasti na mapke(nižšie) ukazujú miesta, kde sú ľuďom dotyky príjemné. Červené až čierne miesta ukazujú opak. Čierne miesta ohraničené modrou líniou predstavujú takzvané tabu zóny.

Dočítajte tento článok
s predplatným SME.sk.
Predplatné si môžete kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Priepustný ventil v skladových priestoroch rafinérie akciovej spoločnosti Slovnaft v Bratislave.

Kremeľ môže rozohrávať ďalšiu hru, podobnú tej s plynom.


4 h
Výbuchy na ruskej vojenskej základni na Kryme.

Súhrn správ z vojny na Ukrajine.


3 h
Radosť slovenských hokejistov po strelení gólu na MS do 20 rokov.

Sledujte s nami online Majstrovstvá sveta v hokeji U20 2022: Slovensko - Česko.


Sportnet 8 h
Peter Schutz.

Na kalamitné situácie sa musia pripraviť aj majitelia výnimky.


3 h
SkryťZatvoriť reklamu