Pasažierov v Číne vozí autobus bez vodiča

Hoci je pod dozorom, skutočného šoféra možno raz vystrieda spoločenský robot.

(Zdroj: en.yutong.com)

KAIFENG, BRATISLAVA. Je to obyčajná trasa autobusovej linky. Hoci prekonáva takmer 33-kilometrovú vzdialenosť, vodič nemá nič na práci. Len sleduje prácu automatu, ktorý riadi autobus podľa cestovného poriadku.

Novú autonómnu technológiu testujú v čínskej provincii Henan. Autobus riadi palubný počítač, ktorý sa spolieha na informácie z kamier a laserových radarov. Na pravidelnej trase sa pohybuje rýchlosťou 68 km/h pričom celkovo musí pri každej jazde prekonať 26 križovatiek so semaformi.

Automat si podľa magazínu CityLab poradí so všetkými dopravnými situáciami, vrátane prechádzania medzi jazdnými pruhmi, či predbiehaním vozidiel, ktoré sa po ceste pohybujú príliš pomaly. Vyladený je pre dosiahnutie vysokého bezpečnostného štandardu, ale aj pre ekonomickú a efektívnu jazdu.

Doterajšie skúsenosti ukazujú, že automat dokáže lepšie ustrážiť ekologický dopad jazdy ako človek, pretože môže pružne reagovať na dáta, ktoré mu odovzdávajú senzory. Technológia sa javí byť spoľahlivá, takže firma ju čoskoro nasadí aj na ďalších linkách.

Analytici sa spoločne zhodujú na tom, že využitie dopravných automatov môže zvýšiť bezpečnosť na cestách a zaistiť plynulosť prepravy. Hoci doposiaľ každá firma či univerzita ide svojou vlastnou cestou, nie je vylúčené, že čoskoro sa dočkáme štandardov, vďaka ktorým budú takéto vozidlá komunikovať vzájomne tak, aby priniesli nové, dosiaľ nepoznané výhody.

Najčítanejšie na SME Tech


Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Prečo by sa mali Slováci začať báť Čechov

Slovensko bude musieť vynaložiť viac úsilia a vynaliezavosti, aby ho Brusel v zhluku „podivných“ demokracií na východ od Nemecka rozpoznal

KOMENTÁRE

Fico útokom na Kisku škodí hlavne sebe

Všetky pokusy o priamu konfrontáciu sa doteraz vždy skončili porážkou Fica.

EKONOMIKA

V Belgicku zadržali 112 slovenských kamiónov pre možné vykorisťovanie vodičov

Polícia skúma, či nedošlo k sociálnemu dumpingu.

Neprehliadnite tiež

OBJEKTÍV

Humanoid od Boston Dynamics sa naučil robiť saltá vzad

Robotické salto je veľký pokrok v robotike.

TECH_FM

Objavili najstaršie víno, vieme, ako chutilo

Má tisícky rokov a chémia prezradila, čo sa kedysi do vína dávalo.

Tesla predstavila externú batériu. Nabije mobily aj tablety

Batéria nabije zariadenia s Androidom aj iOS.

Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  4. Moskva alebo Petrohrad?
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  8. Nový Jaguar XF Sportbrake
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Dekan ocenil študentov Stavebnej fakulty STU v Bratislave
  2. Application of GDPR with respect to the size of the enterprise
  3. Modern luxury next to the Blue Church
  4. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  5. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  6. Moskva alebo Petrohrad?
  7. Zóna Nové Nivy splnila kvalifikačné podmienky pre registráciu
  8. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  9. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  10. HB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  1. Moskva alebo Petrohrad? 9 724
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 237
  3. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 2 189
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 166
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 599
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 415
  7. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 403
  8. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 105
  9. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 080
  10. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 886