SME

Pasažierov v Číne vozí autobus bez vodiča

Hoci je pod dozorom, skutočného šoféra možno raz vystrieda spoločenský robot.

(Zdroj: en.yutong.com)

KAIFENG, BRATISLAVA. Je to obyčajná trasa autobusovej linky. Hoci prekonáva takmer 33-kilometrovú vzdialenosť, vodič nemá nič na práci. Len sleduje prácu automatu, ktorý riadi autobus podľa cestovného poriadku.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Novú autonómnu technológiu testujú v čínskej provincii Henan. Autobus riadi palubný počítač, ktorý sa spolieha na informácie z kamier a laserových radarov. Na pravidelnej trase sa pohybuje rýchlosťou 68 km/h pričom celkovo musí pri každej jazde prekonať 26 križovatiek so semaformi.

Automat si podľa magazínu CityLab poradí so všetkými dopravnými situáciami, vrátane prechádzania medzi jazdnými pruhmi, či predbiehaním vozidiel, ktoré sa po ceste pohybujú príliš pomaly. Vyladený je pre dosiahnutie vysokého bezpečnostného štandardu, ale aj pre ekonomickú a efektívnu jazdu.

SkryťVypnúť reklamu

Doterajšie skúsenosti ukazujú, že automat dokáže lepšie ustrážiť ekologický dopad jazdy ako človek, pretože môže pružne reagovať na dáta, ktoré mu odovzdávajú senzory. Technológia sa javí byť spoľahlivá, takže firma ju čoskoro nasadí aj na ďalších linkách.

Analytici sa spoločne zhodujú na tom, že využitie dopravných automatov môže zvýšiť bezpečnosť na cestách a zaistiť plynulosť prepravy. Hoci doposiaľ každá firma či univerzita ide svojou vlastnou cestou, nie je vylúčené, že čoskoro sa dočkáme štandardov, vďaka ktorým budú takéto vozidlá komunikovať vzájomne tak, aby priniesli nové, dosiaľ nepoznané výhody.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Mesiac.

Japonská ispace stratila kontakt so sondou stratila necelé dve minúty pred pristátím na Mesiaci.


TASR
Ľudia so závažnými a dlhotrvajúcimi ochoreniami, by mali mať zapísané informácie o svojom zdravotnom stave. Pomôcť im môže aj predinštalovaná funkcia v smartfóne.

Záchranári cez zamknutú obrazovku zistia zdravotné údaje.


Vizualizácia zrážky Mliečnej cesty s galaxiou Andromeda.

Milkomeda nie je samozrejmosť.


10
Logá spoločností Instragram, Facebook, WhatsApp a Meta.

Spoločnosť nahradí štátne dotácie, ktoré udržiavali prevádzku elektrárne Clinton Clean Energy Center.


SITA

Komerčné články

  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  3. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  4. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  5. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  6. Plátené tašky a opakované použitie
  7. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  8. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Čo vám hrozí, keď si neliečite alergiu
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  4. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  5. Oslava ako v Hollywoode: Kaufland má narodeniny, pozýva aj vás
  6. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  7. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  8. Sigord – les, kde sa stretáva zodpovedné hospodárenie s turizmom
  1. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku 16 952
  2. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 5 488
  3. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť 5 315
  4. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 4 575
  5. Plátené tašky a opakované použitie 3 860
  6. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 3 283
  7. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 3 017
  8. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 2 776
SkryťZatvoriť reklamu