BRATISLAVA. Instagram vznikol v roku 2010 ako sociálna sieť na zdieľanie štvorcových fotografií a možnosťou upravovať ich rôznymi filtrami.
V tom čase existovalo niekoľko podobných platforiem, no ako sa pre Guardian vyjadril spoluzakladateľ sociálnej siete Mike Krieger, Instagram sa odlišoval tým, že užívatelia mohli ľahko zdieľať fotografie aj na iných sociálnych sieťach.
Bitka pri predaji
Prvý deň si aplikáciu stiahlo a zaregistrovalo 25-tisíc ľudí, dnes má 400 miliónov používateľov po celom svete.
Necelá dva roky od vzniku kúpil Instagram za jednu miliardu dolárov Facebook. V tom čase mala dvojročná sociálna sieť už 100 miliónov aktívnych používateľov.
O kúpu sa uchádzal aj Twitter, ale ponuku Facebooku neprekonal. Titulky médií hovorili o astronomickej sume a niektorí pochybovali, či išlo o rozumnú insvestíciu. Dnes má Instagram viac aktívnych používateľov ako Twitter.
Instagram dnes používajú mnohé celebrity a slávne osobnosti, patrí medzi nich napríklad prezident Barack Obama, futbalista David Beckham, Kim Kardashian alebo speváčka Taylor Swift (tú sleduje najviac užívateľov).
Za päť rokov sociálna sieť vylepšovala svoje služby, pridala filtre a viac nastavení úprav fotografií.
Potom prišla možnosť nahrávania pätnásťsekundových videí a neskôr posielanie správ a fotografií jednotlivcom.
Medzi nedávne, ale zásadné zmeny patrí odstránenie obmedzenia štvorcových fotografií aj videí.
Ľahšie vyhľadávanie
Instagram prednedávnom vylepšil vyhľadávanie. Jedným z uvádzaných dôvodov bolo ľahšie hľadanie fotografií podľa miesta, ktoré by mohlo pomôcť aj novinárom.
V súčasnosti nájdete na Instagrame mnohé komunity, ale aj médiá ako New York Times, ktoré má niekoľko účtov. Svoj Instagram účet má aj denník SME.
Zakladatelia Instagramu sa dokonca zhodujú, že ak máte hocijakú záľubu, na sociálnej sieti pravdepodobne natrafíte na komunitu, ktorá sa jej venuje.