NASA ukázala neznáme fotografie z Mesiaca

Viac ako desaťtisíc fotografií z vesmírnych misií Apollo ukazuje zábery banálnych činností, ale tiež prvé kroky človeka na Mesiaci.

(Zdroj: NASA)

FOTO: NASA / Gabriel Kuchta (výber), TEXT: Renáta Zelná

Projekt Apollo bol tretím americkým programom, ktorého hlavným cieľom sa stalo úspešné pristátie Američanov na Mesiaci i bezpečný návrat astronautov domov.

Americký Národný úrad pre letectvo a vesmír (NASA) teraz zverejnil viac ako desaťtisíc neznámych záberov z týchto kozmických misií. Vidieť na nich aj prvé kroky Neila Armstronga.

Rozsiahla galéria obsahuje fotografie z misií Apollo 7 až 17 a okrem slávneho pristátia na našej prirodzenej družici tu nájdete aj širokouhlé snímky povrchu Mesiaca, vzdialené zábery planéty Zem či fotografie astronautov a ich každodenných činností.

Snímky vytvorili fotoaparátmi Hasselblad, ktoré mali astronauti pripevnené na svojich hrudiach. Zábery nie sú nijako upravované a sú prístupné vo vysokom rozlíšení.

Účet s názvom Project Apollo Archive nie je v oficiálnej správe NASA, ale používa verejne dostupné zábery misií tejto vládnej agentúry, ktorá zodpovedá za americký vesmírny program.

Vzácny hlodavec, ktorý sa nepremnoží. Myšovka nie je myš

Myš domová často vrhne až osemkrát ročne, myšovka iba raz.

V Egypte objavili dielňu na výrobu keramiky stará vyše štyritisíc rokov

Archeológovia vo vnútri objavili staroveký hrnčiarsky kruh.