Dragon´s Lair III – recenzentské rýmovačky

Slávny vek arkád sa dávno pominul a spomienky začínajú miznúť z našich pamätí. Ešteže máme vývojárske tímy ako Digital Leisure, ktoré nám ponúkajú zábavu so svojim najnovším "skvostom" Dragon´s Lair III. Dávno zabudnuté časy sa vracajú späť na naše monito

Slávny vek arkád sa dávno pominul a spomienky začínajú miznúť z našich pamätí. Ešteže máme vývojárske tímy ako Digital Leisure, ktoré nám ponúkajú zábavu so svojim najnovším "skvostom" Dragon´s Lair III. Dávno zabudnuté časy sa vracajú späť na naše monitory. A akosi nás nútia rýmovať!

Reklamné letáky, oficiálne stránky a množstvo iných tlačových správ obsahuje viac-menej vždy to isté – vychválený produkt, meniaci zabehnuté koľaje minimálne o 180°, ktorý sa jednoducho musí stať hitom. Dragon´s Lair III prekonal všetky moje očakávania a neverím, že niečo podobné ma niekedy stretne... ak predsa len áno, okamžite si hryziem do rúk v snahe vyrvať si svoje žily i s obsahom červenej tekutiny na povrch matičky Zeme. Budem sa snažiť spraviť všetko pre to, aby boli tieto sekundy poslednými na tomto svete.

Škoda, že sa tento produkt k nám nedostal skôr, ale až v období hernej hojnosti a práve moja skromnosť mala znova tú "šťastnú" ruku na výber totálnej voloviny. Časy plné rodinného potešenia a večného optimizmu sa u mňa zmenili v holý boj o zotrvanie medzi vami. Je to skutočne až tak hrozné alebo mám znovu krámy a musím niečo zvoziť pod čiernu zem, nech to je čokoľvek? Úvodné tri odstavce sa práve končia a vítam vás pri úbohej spovedi zbedačeného hráča.

Začiatkom si musíme pripomenúť predchádzajúci produkt maniakov-bláznov-výrobcov a keďže za celý svoj nudný život nevytvorili zrejme nič iné ako Dragon´s Lair a jeho mutácie pre všetky možné herné konzoly, nikoho neprekvapí, že sa ucho na džbáne odtrhlo. Na začiatku roku 2003 som mal tú česť recenzovať Dragon´s Lair 3D (DL3D) a až na to, že sa mi s týmto úbohým produktom podarilo úspešne infiltrovať na jednu dievčenskú izbu, som blahom nechrochtal. Recenziu si môžete prečítať v našom archíve a poviem vám, rozzúrené a inak milé žieňa sa dokáže behom pár sekúnd premeniť na besniacu potvoru. A nadávajúcu. A bijúcu ma.

Hlavnú úlohu hrá znovu Dirk the Dement... the Daring a musí zachrániť svoju princeznú Daphne z krvilačných rúk zlého fialového draka. Ten patrí najkakanejšiemu diabolskému čarodejníkovi Mordrocovi a preto navštívime jeho pevnosť a nakopeme do zadku prisluhovačom, preskáčeme nebezpečné priepasti, vyhneme sa smrteľným pascám a to všetko v "hopsačkovskom" štýle. Ak niekto nadobudol dojem, že stále tu meliem o DL3D a nie o recenzovanom subjekte, má pravdu. Lenže DL3 je vlastne DL3D, len ho nehráte.

Teraz vás mám presne tam, kde som vás chcel mať. Ste úplne dezorientovaní a nechápete, ako môžu byť tie dve hry zhodné a načo potom na ne píšeme znovu recenziu? Ja som bol tiež trochu mimo, keď mi dal chrupi do rúk 2 CD plné videa v súboroch *.mpg. No nič, povedal som si, trochu poriadneho péčka nezaškodí a tento chalanisko vie, čo je dobré. Lenže som sa zháčil, na diskoch bola totiž skutočne hra. Po vložení prvého CD sa DL3 automaticky nainštaloval do adresára na disku C a spravil mi tak bordel v kmeňových adresároch. Ale predsa nebudem na hru nahnevaný, len za to, že si nemôžem zvoliť, kam sa mi skopčí 630 Kb. Ale budem! Gŕŕŕ. To však nebolo všetko, privítalo ma rovnaké intro ako pred dvomi rokmi a menu obsahovalo dve položky - Play a Watch. Watch slúži na nerušené pozeranie priebehu hry. A to je všetko. Jednoducho sa pozeráte, ako niekto prešiel hru – toto je uložené v tých mpg-och. Prestalo ma to baviť po minúte a víťazne volím položku Play. A to som robiť nemal. Šialenosť pri "hraní" u mňa presiahla všetky rozumné medze a preto sa každému vopred ospravedlňujem za svoje básnické črevo, ale inak som nemohol – hrozná hra si žiada kordiho veršovačky. To máš za to, ty zlá hra!

           

GRAFIKA 1 / 10
Tiene postáv na stenách,
Behajú až hrôza, strach,
A náš hlavný hrdina,
Vyzerá jak dilina.

Svoje verše budem musieť zrejme dôkladnejšie premyslieť, ale nejako som začať musel, takže prejdime už radšej k samotnej grafike. A sľubujem, že vlastné slová si tiež nebudem vymýšľať, hoci dilina mi Word neuznal ako nespisovný termín.

Buhehehé, nádherne rozpixelované "video" súbory s rozlíšením 352 x 240 si môžete natiahnuť na celú obrazovku v režime full screen, ale vopred vás varujem, nerobte to. Po nabehnutí tehličiek v pohybe ma začali divne páliť oči, načo mi začali slziť. Videl som už skutočne strašne skomprimované videá, ale toto vedie. Animácie hlavného hrdinu boli úbohé už minule a teraz mi pripadali ešte vtipnejšie. Forma cell-shaderov sa vyplatila pri komixovej strieľačke XIII a mohlo to klapnúť aj tu, ale prostredie vyzerá ako väčšina ľudí po oslavách na Silvestra. Česi majú na to skvelý termín – "vyšeptaně".

INTERFACE 1 / 10
Šípka vpred a šípka vzad,
jednoduchosť mám ja rád.
Šípka vľavo, šípka vpravo,
Dirk nám behá celkom hravo.
Medzerníkom sek a skok,
pozerám sa na rozkrok.

Teda, básnik zo mňa asi nebude, ale ovládanie vzhľadom na celú povahu hry je značne ošemetná záležitosť a hoci sa vyznačuje jednoduchosťou, ovládať hru príliš nebudete.

HRATEĽNOSŤ 1 / 10
Smiech a plač už izbou znie,
Čistý rozum vraví nie.
Biele plášte prichádzajú,
a preč chlapca odnášajú.
Vďaka Dirk the Daring,
Ty si riadny faking... ehm.

Nula, zero, null, nuda, rozčarovanie, hudba Michala Kittnera. Áno, práve som číselne i slovne charakterizoval hrateľnosť celej hry. Hrateľnosť tu totiž nie je. Vôbec. Položky v menu (Play a Watch) sa odlišujú len v tom, že sa prehrá film s otrasnou kompresiou a teraz pri Play zabliká predmet na obrazovke (asi 1-2 sekundy) a vy zvolíte, čo Dirk spraví (viď ovládanie) a ak trafíte správnu kombináciu (niekedy sa zakladá aj na logike), objaví sa postupujúca animácia a ide sa ďalej. Ak nie, sledujete nudnú a neustále sa opakujúcu animáciu smrti až do "zmááááčku" správnej klávesy. No povedzte, nie je to vrchol zábavnosti?

MULTIPLAYER
Chudák chlapec behá sám,
nikto o ňom netuší,
chudák chlapec behá sám,
nikto ho ne-vy-ru-ší.

Prediera sa hradom sám,
je to však náš hrdina,
prediera sa hradom sám,
to je teda vagína.

Ale celkom mi to už ide, nie?

ZVUKOVÉ EFEKTY 3 / 10
Ochkám, achkám, kričím,
Uši si poničím!
Kde je moja ceruzka?
Šupky-dupky do uška.

Už je dobre, už je fajn
Uško puklo, to je raj.
Teraz však nič nepočujem
To vám všetkým zaručujem.

Boli tam aj nejaké zvuky, ale ich kvalita a ani kvantita na mňa nezapôsobila extra omračujúcim dojmom. Rozprávač príbehu neexistuje, hlavná postava toho veľa nenakecá a okolie je nemé alebo dementne znejúce. Tých zopár zvukov nevylepší celkový dojem.

HUDBA 2 / 10
Melódie rozprávkové,
cukríky sú kakaové.
A ja kričím: dosť už, dosť,
zabehla mi v hrdle kosť!

Dovolím si trochu odbočiť od témy... tento poetický verš venujem sám sebe a mojej menšej nehode pri štedrovečernej večeri s kostičkou v mojom hrdielku z nášho kapríka. To mi bola sranda a nikdy som netušil, že viem vydávať také chrchľavé zvuky. A inak hudba... je tam jedna úvodná melódia, ale to za hudobný doprovod považovať nemôžem a zopár melódií sa vyskytuje na rovnakých miestach a jednoduché skladbičky by som po hodinke tromfol aj svojim hudobným hluchom.

NÁROČNOSŤ & INTELIGENCIA 1 / 10
Zas a znovu filmík beží,
v hlave mi už trochu sneží.
Znovu smrť a Dirk zas leží.

Je to príliš náročné,
Žeriem pečivo vianočné,
A znášam to statočne.

Prejsť dve cedečka plné krátkych filmov je náročné na psychiku. Kto to zvládne, môže si dať pred meno čestný titul pán magor. Navyše si pozíciu nemôžete uložiť, čo by som dokázal prirovnať k známemu: neprechádzaj na červenú. Dobre, toto prirovnanie mi príliš nevyšlo, ale to kvalitu tohto článku už nezhorší, tak hádžem na to bobek.

           

ZÁVEREČNÝ VERDIKT 1 / 10
Na záver len zopár rýmov
básnik pero odkladá
nebolo to mojou vinov (to aby sa rýmovalo),
že tá hra je tádadá.

Čo k tomu dodať? Nič. Kvalita môjho poetického čreva sa rovná kvalite tam toho na dvoch diskoch. Na záver si neodpustím jednu historickú vsuvku. Už sú dávno zabudnuté interaktívne filmy rozliezajúce sa na veľkom počte CD nosičov. Dragon´s Lair III nie je ničím iným ako podpriemernou až úbohou hrou, ktorú takmer neovládate. Zrejme som pri niekoľkých desiatkach minút strávených v spoločnosti s Dirkom zošalel, ale pri srdiečku ma hreje pocit, že vás môžem pred týmto aspoň varovať.

PS: Ak chcete začať aj vy rýmovať, môžete si "hru" vyskúšať v tomto deme.

Najčítanejšie na SME Tech


Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

V politike, tak ako v hazarde, je výsledok vopred jasný

Neschopnosť vykázať herne z Bratislavy nám ponúka príležitosť prelustrovať, aké osoby sú v pozadí hazardu.

DOMOV

Trainspotting po slovensky. Ako žijú narkomani v Bratislave

Strávili sme víkend v spoločnosti ľudí závislých od drog.

SVET

‘Na Ukrajine bojujú nadrogovaní zombíci‘ je hoax

Rusi uviedli, že tam bojujú bojovníci s nadľudskými schopnosťami.

Neprehliadnite tiež

Google a Bing upracú z dosahu pirátske weby

Nový etický kódex platí pre vyhľadávače v Británii, či prekročí jej hranice dnes nie je jasné.

Ako by to vyzeralo, ak by všetci ľudia žili v jednej budove?

Stačí približne 180-tisíc ľudí, aby mala krytá budova vlastné počasie.

Na YouTube bude menej reklám, zrušia tie najdlhšie

Hoci reklamu na YouTube zatiaľ možno filtrovať, firma sa rozhodla zrušiť svoj najinvazívnejší reklamný formát.

Inzercia - Tlačové správy


  1. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  5. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  7. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  9. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  10. Jarné prázdniny pri mori?
  1. Poslanci nevzdávajú boj proti herniam, chcú prísnu reguláciu
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  3. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  4. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  5. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  6. Dokázali by ste nakúpiť so zavretými očami?
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Stanovisko Klubu pre Bratislavu k zákazu hazardu v Bratislave
  9. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  10. Mesto Medzev v Charte európskych vidieckych obcí
  1. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 11 378
  2. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 10 683
  3. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 6 137
  4. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 5 860
  5. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 5 506
  6. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 5 364
  7. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 4 945
  8. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 4 773
  9. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 4 137
  10. Jeden z najkrajších interiérov má Meridiana v Prievidzi 3 183

Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop