Reklama Orangeu a EuroTelu je v rozpore s Etickým kódexom
BRATISLAVA 31. marca (SITA) - Reklamné kampane mobilných operátorov Orange Slovensko a EuroTel Bratislava na službu neobmedzeného internetu sú podľa Arbitrážnej komisie Rady pre reklamu (AK RPR) v rozpore ...
SITA
Tlačová agentúra
Písmo:A-|A+ Diskusia nie je otvorená
BRATISLAVA 31. marca (SITA) - Reklamné kampane mobilných operátorov Orange Slovensko a EuroTel Bratislava na službu neobmedzeného internetu sú podľa Arbitrážnej komisie Rady pre reklamu (AK RPR) v rozpore s Etickými zásadami reklamnej praxe platnými na území SR. Agentúru SITA o tom informovala výkonná riaditeľka RPR Zuzana Šangalová.
Sťažnosti osôb, ktoré považujú tvrdenie oboch firiem o neobmedzenom pripojení k internetu za nepravdivé, vyhodnotila AK RPR ako opodstatnené. Služby vysokorýchlostného internetu "bez dátových obmedzení" oboch spoločností totiž majú dátové obmedzenia, keďže operátor Orange poskytuje službu “Orange Internet” s dátovým obmedzením 2 GB a EuroTel službu “Eurotel Data Nonstop” s obmedzením 1,5 GB.
Ako sa ďalej uvádza v materiáli AK RPR, Orange sa podľa sťažovateľov bráni "Zásadou správneho využívania služieb". Zavádzajúca je podľa sťažovateľov taktiež informácia v reklame, ktorou operátor tvrdí, že internet môže mať konečne každý. Podľa sťažovateľov sa firma Orange zamerala na krajské a okresné mestá, prevažne na západnom a južnom Slovensku a úplne ignoruje vidiek, sever a východ krajiny, kde je služba nedostupná. Spoločnosť Orange zatiaľ nechcela rozhodnutie AK RPR komentovať, pretože podľa jej hovorcu Petra Tótha zatiaľ nedostala oficiálne vyjadrenie AK RPR.
V materiáli AK RPR sa ďalej uvádza, že mobilný operátor EuroTel porušil kódex RPR, keďže úmyselne uvádza nepravdivé informácie o svojej službe a spôsobuje tým dezinformovanosť zákazníka. Firma tak podľa sťažovateľov nepriamo poškodzuje aj iné firmy, ktoré skutočne poskytujú neobmedzené pripojenie k internetu. Spoločnosť EuroTel zatiaľ vyjadrenie AK RPR nekomentovala.