COPS 2170: The Power of Law - keď idú krysy do boja

Nie je jednoduché spraviť kvalitnú ťahovú stratégiu s RPG prvkami. UFO to svojho času dokázalo, ale len málo nasledovníkov sa dokázalo vyšvihnúť aspoň na jeho úroveň. Ako sa tejto neľahkej úlohy zhostilo ruské COPS 2170: The Power of Law?

Kedysi dávno, keď som ešte chodil na základnú školu vyšla hra UFO: Enemy Unknown. Na svoju dobu to bola revolučná záležitosť - izometrický 3D pohľad, strategický a taktický element hry, vývoj postáv a možnosť vylepšovať a vyvíjať zbrane. Hra sa dočkala ešte viacerých pokračovaní, z ktorých prvé dve boli celkom podarené, ale ostatné nestáli za reč. Prečo to spomínam teraz na začiatku? Čo sa týka ťahových hier je pre mňa UFO štandard voči, ktorému meriam všetky squad-based hry, kde je aspoň nejaký RPG element.

Cops 2170: Power of Law je budgetový titul, ktorý k nám prišiel z Ruska. Dej sa odohráva v roku 2170, ľudia žijú v obrovských mestách, každý nosí implantát, ktorý slúži ako občiansky preukaz. Bohatí žijú v mrakodrapoch vysoko nad zemou, kým chudobní živoria dole v slumoch, kde vládne kriminalita a beznádej. Vy sa zhosťujete úlohy policajtky, ktorá práve vyšla z akadémie. Na policajnej stanici, ktorá slúži ako dedina z Diabla (po východňarsky Dzedzina :), prijímate úlohy a následne plníte misie. Pričom v závislosti od toho čo a ako spravíte, sa vyvíja dej. Zo začiatku to vyzerá celé nevinne, ale postupne sa príbeh vyvinie v také konšpiračné teórie, že podobné by ste ťažko hľadali aj na internete. Časom sa však Cops 2170 zvrhne na boj medzi mutantami, krysami s brokovnicami (nerobím si srandu), korporáciami... Skrátka ste v obraze, že?

Poďme ale na jednotlivé aspekty hry.

          

GRAFIKA 3 / 10
Grafika je veľmi jednoduchá, nič moc nečakajte. Pohyb postavičiek je kostrbatý, nikto si nedal zvlášť prácu s nejakým 3D modelom. Pre efekty, ako napríklad výbuch, platí približne to isté. Všetko mi pripadalo akosi "prázdne" v tejto hre. Žiadne detaily, levely akoby boli robené šablónovite. Nevadilo by to v nejakom akčnom RPG ako napríklad Diablo, kde je akcia rýchla ale v ťahovej hre, kde strávite niekedy aj minúty na tom istom mieste, to je problém. Nikoho nebaví vidieť postavičky pobehovať (alebo skôr postávať) v rovnakom prostredí desiatky minút.

INTERFACE 3 / 10
Neviem, kto robil preklad tejto hry do angličtiny, ale evidentne to poriadne pohnojil. Keď som čítal niektoré dialógy alebo popisy k zbraniam, tak som mal pocit, akoby ich prekladal niekto podľa translátoru. Menu samo o sebe je dosť neprehľadné. Vedel by som to odpustiť v hre ako Knights of the Old Republic 2, kde mi tiež pripadalo trocha zložitejšie než som zvyknutý, ale tu je to len jeden z mnohých zlých aspektov hry.

HRATEĽNOSŤ 3 / 10
Dostávame sa ku kľúčovému aspektu hry, a tou je ( ako inak) hrateľnosť. Môj osobný názor je taký, že hra môže mať aj zlú grafiku, ale pokiaľ je hrateľnosť dobrá, tak stojí za to. COPS 2170 je veľmi, ale veľmi zdĺhavá hra. Vo vybavení rýchlo stratíte prehľad, čo je dobré a čo už nepotrebujete lebo je toho príliš veľa. Práca s inventárom je ťažkopádna, niekedy je problém odlíšiť predmety od seba. Boje sú pomalé a niekedy doslova frustrujúce. Akonáhle začne boj, už ho musíte dobojovať, kým nepadne posledný nepriateľ. Ak sa niekde schoval, tak máte holt smolu a musíte ho hľadať.

            

MULTIPLAYER
Hra ho neobsahuje.

ZVUKOVÉ EFEKTY 2 / 10
Neviem prečo, ale mne sa zdalo, že dabing postáv bol zbúchaný v priebehu niekoľkých hodín. Okrem toho je u niektorých (hlavne u hrdinky, ale aj u iných) cítiť strašný, zrejme ruský, prízvuk. Ostatné zvuky ako výbuchy, výstrely nestoja za reč. Je to bieda, niekedy mi hra pripomínala PC Speaker.

HUDBA 5 / 10
Hudba sa dá vydržať, nelezie veľmi na nervy. Nie je to nič, čo by vás nadchlo, ale na druhej strane ani nič čo by nejako vzbudzovalo atmosféru. Podobne ako vizuálna stránka hry, je hudba tiež pomerne jednotvárna.

NÁROČNOSŤ & INTELIGENCIA 4 / 10
Náročnosť je nevyrovnaná, veľmi, a to hlavne zo začiatku. Veľa záleží na šťastí. Vadilo mi, že vaše charaktery majú malý dohľad, čo je niekedy priam frustrujúce. K tomu všetkému ešte je problém aj s umelou inteligenciou (AI). Konkrétne, AI je jednoducho "tupé" alebo lepšie povedané, skoro neprítomné a to ako u vašich spolubojovníkov tak aj u nepriateľov. Občas sa mi stalo, že sa niektorí spolubojovníci vydali na prechádzku pred guľomet. Tímovú spoluprácu u NPC postáv ani nečakajte.

           

ZÁVEREČNÝ VERDIKT 3 / 10
Kedysi keď som ešte chodil do školy a hral UFO, tak som sa bavil. Verím tomu, že keby som ho teraz vytiahol a nejako spustil, bavil by som sa znovu. Pri COPS 2170 som sa určite nebavil, nevidím na tejto hre nič, čo by bolo aspoň trocha priemerné, nieto ešte dobré. Príbeh je až zbytočne komplikovaný, grafika a zvuky podpriemerné, interface zle spracovaný, hrateľnosť chabá... Viete čo, vyhrabte radšej niekde to UFO, ak si chcete zadrtiť squad-based ťahovku a COPS 2170 nechajte ležať ladom.

Najčítanejšie na SME Tech


Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

V politike, tak ako v hazarde, je výsledok vopred jasný

Neschopnosť vykázať herne z Bratislavy nám ponúka príležitosť prelustrovať, aké osoby sú v pozadí hazardu.

DOMOV

Trainspotting po slovensky. Ako žijú narkomani v Bratislave

Strávili sme víkend v spoločnosti ľudí závislých od drog.

SVET

‘Na Ukrajine bojujú nadrogovaní zombíci‘ je hoax

Rusi uviedli, že tam bojujú bojovníci s nadľudskými schopnosťami.

Neprehliadnite tiež

Google a Bing upracú z dosahu pirátske weby

Nový etický kódex platí pre vyhľadávače v Británii, či prekročí jej hranice dnes nie je jasné.

Ako by to vyzeralo, ak by všetci ľudia žili v jednej budove?

Stačí približne 180-tisíc ľudí, aby mala krytá budova vlastné počasie.

Na YouTube bude menej reklám, zrušia tie najdlhšie

Hoci reklamu na YouTube zatiaľ možno filtrovať, firma sa rozhodla zrušiť svoj najinvazívnejší reklamný formát.

Inzercia - Tlačové správy


  1. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  5. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  7. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  9. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  10. Jarné prázdniny pri mori?
  1. Poslanci nevzdávajú boj proti herniam, chcú prísnu reguláciu
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  3. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  4. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  5. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  6. Dokázali by ste nakúpiť so zavretými očami?
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Stanovisko Klubu pre Bratislavu k zákazu hazardu v Bratislave
  9. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  10. Mesto Medzev v Charte európskych vidieckych obcí
  1. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 11 364
  2. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 10 784
  3. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 6 145
  4. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 5 855
  5. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 5 521
  6. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 5 376
  7. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 4 923
  8. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 4 759
  9. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 4 088
  10. Jeden z najkrajších interiérov má Meridiana v Prievidzi 3 195

Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop