V kategórii mobilných telefónov získala Nokia ocenenie čitateľov časopisu Reader’s Digest European Trusted Brands 2005 a obhájila tak svoje prvenstvo zo všetkých predchádzajúcich ročníkov. Značka Nokia získala prvenstvo vo svojej kategórii vo všetkých 14 zúčastnených krajinách.
Prieskum European Trusted Brands zrealizovala spoločnosť Reader’s Digest už po piaty krát. Jeho hlavným cieľom je zistiť, akým značkám spotrebného tovaru čitatelia magazínu Reader’s Digest dôverujú.
Svojím rozsahom i metodikou patrí tento projekt k najvýznamnejším svojho druhu v Európe. Hodnotenie značiek prebiehalo tento rok v 20 kategóriách spoločných pre všetkých 14 krajín. Každá krajina mala navyše možnosť zvoliť si ďalšie lokálne kategórie. Prieskum zahŕňa otázky týkajúce sa dôvery v značku, v inštitúcie, v profesie a vo vládnu politiku.
V ankete odpovedalo celkom 24 832 osôb v 14 európskych krajinách. Respondenti hodnotili kvalitu, hodnotu, dôveryhodnosť, imidž a pochopenie potrieb zákazníka.