Vo februári zaznamenal Slovak Telecom (ST), a. s., približne o 50 % viac sťažností súvisiacich s dialermi, ich počet sa tak zvýšil na takmer 300 mesačne. Ďalšiemu nárastu môže zabrániť nový bezplatný antidialer, ktorý na svojej internetovej stránke ST ponúka. "Od verzie operačného systému Windows 2000 a vyššie zamedzí nový antidialer vytočeniu akéhokoľvek nepovoleného čísla, neželaný hovor sa teda nikdy neuskutoční," povedal hovorca ST, Radoslav Bielka. Nový antidialer umožňuje uzamknúť nastavenie povolených čísel a ich ochranu heslom. Užívateľ sa teda už nemusí báť, že dôjde k presmerovaniu jeho dial-up pripojenia na internet cez zahraničné či audiotexové čísla a jeho telefónne účty sa vyšplhajú až do niekoľkotisícových súm.
Pri nižších verziách operačného systému Windows detekuje antidialer neznáme pripojenie až po jeho uskutočnení, tak ako predošlá verzia. Užívateľovi oznámi, že došlo k presmerovaniu hovoru, a ten môže spojenie okamžite ukončiť.
"Je nevyhnutné, aby si zákazníci uvedomili, že nové technológie prinášajú nové riziká ako dialery, proti ktorým sa treba chrániť. Preto budeme naďalej pokračovať v informačnej kampani, a to najmä prostredníctvom direct emailu," dodal Bielka. Proti rizikám v súvislosti s dialermi bojujú aj alternatívni operátori. "Naše aktivity ochrany zákazníkov pred dialermi spočívajú najmä v tréningoch obchodníkov a operátorov na informačných linkách, aby boli schopní kvalifikovane poradiť, respektíve upozorniť na problém ešte pred jeho vznikom," uviedla PR manažérka spoločnosti Slovanet, a. s., Bratislava. Ako dodala, keďže žiadna forma ochrany nie je stopercentná, aj do budúcnosti bude veľa záležať na aktívnom záujme používateľov internetu o bezpečnosť vlastného počítača.
Problémy s presmerovaním internetových dial-up volaní sa objavili ešte v minulom roku. Dialery dokážu zrušiť pripojenie počítača k poskytovateľovi internetu a presmerovať ho na audiotexové čísla alebo čísla v zahraničí. Užívateľ to obvykle zistí až keď mu príde neprimeraný účet za uskutočnené volania. Ochrana počítača proti dialerom sa doteraz dala zabezpečiť hlavne aktualizáciou antivírusových programov a blokovaním hovorov do zahraničia i na audiotex. Doteraz ponúkaný antidialer slúžil len na sledovanie čísel, na ktoré sa užívateľ pripájal a varovanie v prípade jeho zmeny. Zabrániť zmene však nevedel.