Skoro mi "šerdco roztarhlo", keď som sa dozvedel, že Lucas Arts pochovali všetky adventurné projekty. Tí, ktorí si pamätajú na roky najväčšej slávy tejto (totalne subjektívny názor - donedávna najlepšej) firmy, iste zdieľajú moje pocity. Miernou útechou nám môže byť len to, že niekorí bývalí vývojári spod Lucasov sa zmobilizovali a pokračujú vo chvályhodnej adventurotvornej činnosti naďalej. Prednedávnom sme vám priniesli informáciu, že jedna skupinka takýchto odchodilcov (Telltale Games) chystá adventuru Bone na námety u nás nie práve najznámejšieho komixu od Jeffa Smitha. Na webe sa zjavil rozhovor s tvorcom Danom Connersom, od ktorého sa môžeme dozvedieť aspoň niečo málo nového o hre. Nie je toho síce až tak veľa, ale stále je to viac ako nič. Dobrá správa je, že projektu sa zúčastňujú ľudia ako Kevin Bruner, Troy Molander, Graham Annable, Kim Lyons a pod. Teda významí majstri svojho žánru, ktorí viac-menej spáchali všetko od Monkey Islandu cez Full Throttle, The Dig až po Grim Fandango. Snáď je to dostatočnou zárukou kvality. Všetko sa začalo vtedy, keď bol v Lucas Arts zastavený vývoj pokračovania Sam & Max, ktorého tvorbu si všetci vyššie zmienení páni užívali. Graham následne prišiel do práce s komixom Bone v ruke a povedal, že by mali začať s novým projektom na vlastnú päsť. Komix sa všetkým zapáčil, pretože mal skvelý príbeh, dobré postavy, príjemné prostredia a bol multi-generačný. Skontaktovali sa teda s autorom Jeffom Smithom a jeho ženou, ktorí prisľúbili účasť na projekte. Najväčším prínosom podľa Dana Connersa je fakt, že Smith spolupracoval na tvorbe príbehu, ktorý úspešne rozvíjal už niekoľko rokov. Zavrhla sa myšlienka, že by mal byť príbeh samostatný a nezávislý od komixov. Bude s ním úzko súvisieť, ale jeho znalosť nebude na hranie hry nevyhnutná.
Článok pokračuje pod video reklamou
Článok pokračuje pod video reklamou
Hráč by mal byť samozrejme do celého sveta Bone náležite uvedený. Príbeh bude mať korene v prvej časti komixu s názvom Out of Boneville. Dan v rozhovore spomína, že táto časť komixu je zároveň veľkosťou dokonalá pre prvú časť hry, z čoho sa dá usúdiť, že v prípade úspechu by mali nasledovať jej pokračovania. Komix je o troch bratoch Bone-ovcoch (Fone, Phoney and Smiley), ktorí sa po úteku z Bonevillu ocitnú v neznámej krajine, kde sa odohrávajú ich dobrodružstvá. Hra sa bude točiť hlavne okolo Fonea, ale v tomto fantázijnom prostredí okúsite pohľad aj očami iných postáv. V zásade pôjde o klasickú point-and-click adventuru s množstvom rozhovorov a puzzlov v atmosferickom 3D svete, na ktorého modelovaní si dávajú programátori veľmi záležať. Dúfajú, že bude pripravená už koncom jesene. Zdroj: cgonline.com