Doom 3: Ressurection of Evil - True Evil Never Dies

Podľa veľavravného hesla True evil never dies sa kultový Doom opäť vracia. Doba čakania na datadisk sa však rozhodne nedá porovnávať s čakaním na tretí diel, ktoré trvalo takmer 11 rokov. Resurrection of Evil sa dostane na trh len po niekoľkých mesiacoch

Podľa veľavravného hesla True evil never dies sa kultový Doom opäť vracia. Doba čakania na datadisk sa však rozhodne nedá porovnávať s čakaním na tretí diel, ktoré trvalo takmer 11 rokov. Resurrection of Evil sa dostane na trh len po niekoľkých mesiacoch od vydania základnej verzie Doom III a má prinášať na prvý pohľad celkom slušné množstvo noviniek. Podľa slov Matta Hoopera, dizajnéra z iD Software, Resurrection of Evil je vo vývoji už od októbra 2003. Vyvíjaný bol teda paralelne s Doomom III, pravdepodobne aj pre to sa na datadisku spolu s iD Software podieľala aj ďalšia spoločnosť - Nerve Software. Tá má, okrem iného, na svedomí aj multiplayerový add-on k Return to Castle Wolfenstein. Skúsenosti s FPS akciami teda rozhodne nemá nulové a spolu s tvrdou rukou iD Softu tu je predpoklad, že prvý datadisk (zrejme však nie posledný) k Doom III bude vydarený.

PROLÓG
Dej Resurrection of Evil sa bude odohrávať dva roky po udalostiach, ktoré sme si zažili prostredníctvom pôvodného Dooma III. UAC zahladila stopy po udalostiach na Marse, no jej satelity orbit planéty nikdy neopustili. Keď zachytia čudný signál, kdesi z povrchu planéty, UAC rozhodne vyslať prieskumný tím, ktorý má za úlohu zistiť viac o tomto signále, pochovanom v ruinách opusteného komplexu. Vy ste samozrejme jedným z členov tímu, ako obyčajne, „bezejmenný“, avšak tentokrát nie vojak, ale ženista (engineer), pod velením Dr. Elizabeth McNeil (tá sa vyskytla aj v Doomovi III). Krátko po príchode na Mars objavíte podivný predmet, artefakt, ktorý bude, okrem iného, aj zdrojom problémov živiacich príbeh Resurrection of Evil. Napísal som „okrem iného“ pretože ďalšie funkcie, či schopnosti tohto artefaktu budú pre hráča pravdepodobne oveľa podstatnejšie. Ale to už je iná kapitola.

KAPITOLA I. – ZBRANE
Doom III obsahoval celkom rozsiahly arzenál zbraní, ktorý obohacovala tzv. Soul Cube – špeciálna zbraň, ktorej získanie bolo podmienené zabitím démonov. Resurrection of Evil bude arzenál ďalej rozširovať a prinesie hneď dve unikátne zbrane. Jednou bude už spomínaný artefakt. Ten prináša do hry, dnes už nie celkom originálny, ale stále efektný, matrixovský bullet-time mód (spomalenie času). Okrem toho bude ponúkať aj dva tzv. „power-upy“ – berserk a nezraniteľnosť. Berserk na krátky čas zvýši vašu silu a o nezraniteľnosti snáď toho viac písať netreba.

Druhou unikátnou zbraňou bude Grabber. Už z názvu sa s trochou predstavivosti dá vytušiť, o čo pôjde. Popisovanie funkcie tejto zbrane sa dá veľmi ľahko odbaviť dvoma slovami – „Gravity Gun“. Gravity Gun si snáď všetci pamätáte z Half-Life 2, je to tá dobre známa antigravitačná puška, schopná na diaľku hýbať (nielen) s predmetmi. Okrem zaujímavého efektu v hre aj veľmi dobre demonštruje možnosti fyzikálneho enginu hry. Ten bol v Half-Life 2 skutočne na vysokej úrovni, no pravdupovediac, v Doom III som si prepracovanú fyziku nikdy veľmi neuvedomoval, uvidíme aký efekt Grabber prinesie. Podľa Matta Hoopera ňou bude možné dvíhať nielen predmety letiace na vás, ako napríklad granáty, či rakety, ale aj menších ne priateľov (napr. trite a cherub).

Grabber je trochu rozporuplnou zbraňou, iD Software pravdepodobne bude obviňovaný, že nápad ukradol z Half-Life 2. K tejto pikantnej otázke kradnutia nápadov medzi dvoma tvrdo konkurenčnými hrami sa v interview vyjadril aj Matt Hooper. Jeho odpoveď bola pomerne vyhýbavá a veľa toho neprezradila, snáď len toľko, že Grabber, resp. Gravity Gun mali v iD Software vymyslený ešte skôr, než vyšiel Half-Life 2 – rovnako ako to mali vymyslené aj vývojári v iných firmách, avšak nestihli to ešte zakomponovať do hry. Podľa neho je očakávateľné, že v hre, ktorá má rozvinutý fyzikálny engine sa objaví nástroj, ktorý umožní manipuláciu s predmetmi.

Poslednou, zatiaľ známou, novou zbraňou bude slávna dvojhlavňová brokovnica, ktorá bohužiaľ chýbala v Doomovi III, no na početné žiadosti, či skôr prosby fanúšikov ju autory do Resurrection of Evil nezabudli pridať...

KAPITOLA II. – AKCIA VS. STRACH
Doom III staval hlavne na horrorovej atmosfére a napätí. To sa mu darilo veľmi dobre navodzovať, vďaka temnému prostrediu a dobre naskriptovaným misiam. Podľa slov autorov však datadisk trochu uvoľňuje ovzdušie strachu a dôraz bude viac kladený na akčnosť. Prispeje k tomu aj možnosť použitia čelovej baterky – autori zrejme podľahli tlaku verejnosti, ktorá kritizovala nemožnosť svietiť si a strieľať zároveň.

Mne sa v horrorová atmosféra v Doomovi III páčila a myslím, že to bola jedna z najväčších predností hry (ak nie jediná prednosť...), som teda zvedavý ako to dopadne...

EPILÓG
Resurrection of Evil bude zrejme populárnym, dobre predávaným a pravdepodobne aj kvalitným rozšírením pôvodného Dooma III. Samozrejme nič nie je isté, ale predpoklady na to sú. Množstvo noviniek, dobré meno, kult... K obľúbenosti prispejú aj rozšírené multiplayerové možnosti – nové deatchmatch a capture the flag mapy a tiež zvýšený počet hráčov na osem. Noví nepriatelia v singleplayeri sú samozrejmosťou a to, že som ich doteraz nespomenul, neznamená, že nebudú. Naopak niekoľko ich predsa len pribudne – Vulgar, Bruiser a Forgotten a každé z týchto troch nových monštier má svojou vizážou aspoň trochu pripomínať niečo, čo sa už v sérií Doom objavilo.

Čo sa týka technického spracovania, zmeny sa pravdepodobne nedočká. A to je, myslím, dobré. Doom III bol graficky na veľmi vysokej úrovni a snažiť sa zdvíhať už aj tak vysoko nastavenú latku by bolo zatiaľ zrejme len na škodu...

Na záver len dodám, že Doom III: Resurrection of Evil by mal prijsť na trh už 4. apríla, otázne však je, či aj na ten náš. Informácie sa totiž rôznia a píše sa dokonca až o 9. septembri ako dátume uvedenia datadisku na európsky trh.

Najčítanejšie na SME Tech


Hlavné správy zo Sme.sk

KULTÚRA

Únos. Film, ktorý vznikol napriek výstrahám právnikov

Pri nakrúcaní prvého slovenského trileru bola aj mama Roberta Remiáša.

KULTÚRA

Česi na objednávku vlády nikoho neuniesli, predbehli nás v inom

Českí filmári vedia, kde hľadať hrdinov.

Neprehliadnite tiež

Ako dávni migranti zmenili Európsku DNA? Prišli len muži a kone

Tretia hlavná migračná vlna zanechala stopu v Európanoch až dodnes.

Akadémia vied má päť slabých ústavov, dva robia špičkovú vedu

Päť ústavov Slovenskej akadémie vied vytvára výskum, ktorý nestojí na pevných základoch, tvrdia výsledky nezávislého auditu.

Nová liečba by mohla napraviť poškodený sluch

Klinické testy na ľuďoch spustia do dvoch rokov.

Polovica internetovej komunikácie už prebieha v šifrách

Plošné špehovanie už nebude jednoduché. Začíname si chrániť aj každodennú rutinu.

Inzercia - Tlačové správy


  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  4. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  6. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  8. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  9. Jarné prázdniny pri mori?
  10. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta
  1. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  2. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  3. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  4. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  5. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  6. Svadba v kraji lietajúceho mnícha Cypriána
  7. Vecný dar pre Detské kardiocentrum v Bratislave
  8. VZN o hazarde sa dá zachrániť
  9. Prieskum: Ako si Slováci požičiavajú? Hlavne rýchlo
  10. Čo prinieslo tohtoročné Záhradnícke fórum?
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 10 115
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 9 998
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 8 140
  4. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 7 316
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 924
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 258
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 065
  8. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 3 598
  9. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 795
  10. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 2 652

Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop