SME

Doom 3: Ressurection of Evil - True Evil Never Dies

Podľa veľavravného hesla True evil never dies sa kultový Doom opäť vracia. Doba čakania na datadisk sa však rozhodne nedá porovnávať s čakaním na tretí diel, ktoré trvalo takmer 11 rokov. Resurrection of Evil sa dostane na trh len po niekoľkých mesiacoch

Podľa veľavravného hesla True evil never dies sa kultový Doom opäť vracia. Doba čakania na datadisk sa však rozhodne nedá porovnávať s čakaním na tretí diel, ktoré trvalo takmer 11 rokov. Resurrection of Evil sa dostane na trh len po niekoľkých mesiacoch od vydania základnej verzie Doom III a má prinášať na prvý pohľad celkom slušné množstvo noviniek. Podľa slov Matta Hoopera, dizajnéra z iD Software, Resurrection of Evil je vo vývoji už od októbra 2003. Vyvíjaný bol teda paralelne s Doomom III, pravdepodobne aj pre to sa na datadisku spolu s iD Software podieľala aj ďalšia spoločnosť - Nerve Software. Tá má, okrem iného, na svedomí aj multiplayerový add-on k Return to Castle Wolfenstein. Skúsenosti s FPS akciami teda rozhodne nemá nulové a spolu s tvrdou rukou iD Softu tu je predpoklad, že prvý datadisk (zrejme však nie posledný) k Doom III bude vydarený.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

PROLÓG
Dej Resurrection of Evil sa bude odohrávať dva roky po udalostiach, ktoré sme si zažili prostredníctvom pôvodného Dooma III. UAC zahladila stopy po udalostiach na Marse, no jej satelity orbit planéty nikdy neopustili. Keď zachytia čudný signál, kdesi z povrchu planéty, UAC rozhodne vyslať prieskumný tím, ktorý má za úlohu zistiť viac o tomto signále, pochovanom v ruinách opusteného komplexu. Vy ste samozrejme jedným z členov tímu, ako obyčajne, „bezejmenný“, avšak tentokrát nie vojak, ale ženista (engineer), pod velením Dr. Elizabeth McNeil (tá sa vyskytla aj v Doomovi III). Krátko po príchode na Mars objavíte podivný predmet, artefakt, ktorý bude, okrem iného, aj zdrojom problémov živiacich príbeh Resurrection of Evil. Napísal som „okrem iného“ pretože ďalšie funkcie, či schopnosti tohto artefaktu budú pre hráča pravdepodobne oveľa podstatnejšie. Ale to už je iná kapitola.

SkryťVypnúť reklamu

KAPITOLA I. – ZBRANE
Doom III obsahoval celkom rozsiahly arzenál zbraní, ktorý obohacovala tzv. Soul Cube – špeciálna zbraň, ktorej získanie bolo podmienené zabitím démonov. Resurrection of Evil bude arzenál ďalej rozširovať a prinesie hneď dve unikátne zbrane. Jednou bude už spomínaný artefakt. Ten prináša do hry, dnes už nie celkom originálny, ale stále efektný, matrixovský bullet-time mód (spomalenie času). Okrem toho bude ponúkať aj dva tzv. „power-upy“ – berserk a nezraniteľnosť. Berserk na krátky čas zvýši vašu silu a o nezraniteľnosti snáď toho viac písať netreba.

Druhou unikátnou zbraňou bude Grabber. Už z názvu sa s trochou predstavivosti dá vytušiť, o čo pôjde. Popisovanie funkcie tejto zbrane sa dá veľmi ľahko odbaviť dvoma slovami – „Gravity Gun“. Gravity Gun si snáď všetci pamätáte z Half-Life 2, je to tá dobre známa antigravitačná puška, schopná na diaľku hýbať (nielen) s predmetmi. Okrem zaujímavého efektu v hre aj veľmi dobre demonštruje možnosti fyzikálneho enginu hry. Ten bol v Half-Life 2 skutočne na vysokej úrovni, no pravdupovediac, v Doom III som si prepracovanú fyziku nikdy veľmi neuvedomoval, uvidíme aký efekt Grabber prinesie. Podľa Matta Hoopera ňou bude možné dvíhať nielen predmety letiace na vás, ako napríklad granáty, či rakety, ale aj menších ne priateľov (napr. trite a cherub).

SkryťVypnúť reklamu

Grabber je trochu rozporuplnou zbraňou, iD Software pravdepodobne bude obviňovaný, že nápad ukradol z Half-Life 2. K tejto pikantnej otázke kradnutia nápadov medzi dvoma tvrdo konkurenčnými hrami sa v interview vyjadril aj Matt Hooper. Jeho odpoveď bola pomerne vyhýbavá a veľa toho neprezradila, snáď len toľko, že Grabber, resp. Gravity Gun mali v iD Software vymyslený ešte skôr, než vyšiel Half-Life 2 – rovnako ako to mali vymyslené aj vývojári v iných firmách, avšak nestihli to ešte zakomponovať do hry. Podľa neho je očakávateľné, že v hre, ktorá má rozvinutý fyzikálny engine sa objaví nástroj, ktorý umožní manipuláciu s predmetmi.

Poslednou, zatiaľ známou, novou zbraňou bude slávna dvojhlavňová brokovnica, ktorá bohužiaľ chýbala v Doomovi III, no na početné žiadosti, či skôr prosby fanúšikov ju autory do Resurrection of Evil nezabudli pridať...

SkryťVypnúť reklamu

KAPITOLA II. – AKCIA VS. STRACH
Doom III staval hlavne na horrorovej atmosfére a napätí. To sa mu darilo veľmi dobre navodzovať, vďaka temnému prostrediu a dobre naskriptovaným misiam. Podľa slov autorov však datadisk trochu uvoľňuje ovzdušie strachu a dôraz bude viac kladený na akčnosť. Prispeje k tomu aj možnosť použitia čelovej baterky – autori zrejme podľahli tlaku verejnosti, ktorá kritizovala nemožnosť svietiť si a strieľať zároveň.

Mne sa v horrorová atmosféra v Doomovi III páčila a myslím, že to bola jedna z najväčších predností hry (ak nie jediná prednosť...), som teda zvedavý ako to dopadne...

EPILÓG
Resurrection of Evil bude zrejme populárnym, dobre predávaným a pravdepodobne aj kvalitným rozšírením pôvodného Dooma III. Samozrejme nič nie je isté, ale predpoklady na to sú. Množstvo noviniek, dobré meno, kult... K obľúbenosti prispejú aj rozšírené multiplayerové možnosti – nové deatchmatch a capture the flag mapy a tiež zvýšený počet hráčov na osem. Noví nepriatelia v singleplayeri sú samozrejmosťou a to, že som ich doteraz nespomenul, neznamená, že nebudú. Naopak niekoľko ich predsa len pribudne – Vulgar, Bruiser a Forgotten a každé z týchto troch nových monštier má svojou vizážou aspoň trochu pripomínať niečo, čo sa už v sérií Doom objavilo.

SkryťVypnúť reklamu

Čo sa týka technického spracovania, zmeny sa pravdepodobne nedočká. A to je, myslím, dobré. Doom III bol graficky na veľmi vysokej úrovni a snažiť sa zdvíhať už aj tak vysoko nastavenú latku by bolo zatiaľ zrejme len na škodu...

Na záver len dodám, že Doom III: Resurrection of Evil by mal prijsť na trh už 4. apríla, otázne však je, či aj na ten náš. Informácie sa totiž rôznia a píše sa dokonca až o 9. septembri ako dátume uvedenia datadisku na európsky trh.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Komerčné články

  1. Naučte deti narábať s peniazmi: Máme pre vás niekoľko tipov
  2. GUTEN TAG! Deň plný pohody, zaujímavých destinácií a informácií
  3. Ak chcete byť bohatší, musíte nad peniazmi rozmýšľať
  4. Daň z cukru zasiahne sociálne slabších a ohrozí výrobu sirupov
  5. Vyhnúť sa plateniu daní? Drzý gróf v Apúlii to vyriešil svojsky
  6. Exportujete do zahraničia? Poistite si svoje pohľadávky
  7. Práca snov? Prihlás sa na prácu sprievodcu v BUBO
  8. Choďte za odborníkom. Či vás bolí zub alebo chcete investovať
  1. Ak chcete byť bohatší, musíte nad peniazmi rozmýšľať
  2. Exportujete do zahraničia? Poistite si svoje pohľadávky
  3. Vyhnúť sa plateniu daní? Drzý gróf v Apúlii to vyriešil svojsky
  4. Práca snov? Prihlás sa na prácu sprievodcu v BUBO
  5. Daň z cukru zasiahne sociálne slabších a ohrozí výrobu sirupov
  6. Deň narcisov už po piatykrát v dm
  7. Nissan Qashqai: Facelift prináša množstvo inovatívnych vylepšení
  8. Choďte za odborníkom. Či vás bolí zub alebo chcete investovať
  1. Cestujte za zlomok ceny. Päť destinácii na dovolenku mimo sezóny 13 684
  2. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine! 8 669
  3. V púpave je všetko, čo potrebujete 5 211
  4. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy 4 106
  5. Esplanade - wellnes s pridanou hodnotou 3 111
  6. Veľká zmena pre ľudí s postihnutím 2 916
  7. Náš prvý prezident sa nebál hovoriť o mravnosti v politike 2 387
  8. 25 tipov na tašky, ktoré vás budú baviť. A takto si ich vyrobíte 2 268
SkryťZatvoriť reklamu