Zahrajte sa na boha v pripravovanom Black & White 2

Aj ďalšia správa sa týka známej postavy v čele Lionheadu Petre Molyneuxa, konkrétne jeho chystaného (ako ho sám nazýva) bábätka Black & White 2. Sir Molyneux prednedávnom vyhlásil, že sa dostatočne poučil z chýb predchádzajúcej časti a z hráčskej odozvy na ne a že urobí všetko preto, aby sa im v tomto diele vyhol. Tak sa pozrime na to, čo nám chce priniesť.

Pre nezasvätených pripomeniem, že ide o hru v štýle "ja som boh, ja rozhodujem o všetkom, ja všetko ovládam". To je do veľkej miery oslobodzujúce pre hráča, no zároveň obmedzujúce pre vývojárov, ktorí musia vytvoriť dostatočne veľa udalostí a javov na to, aby sa hra nestala po čase fádna. To by malo byť aj jej prvé vylepšenie oproti minulému dielu, ktorému sa vyčítal práve tento neduh. Druhý avizovaný zlepšovák je zefektívnenie ovládania. Je síce jasné, že hru budete ovládať kurzorom v podobe božskej ruky, no podobne ako pri hre The Movies sa informácie o konkrétnom vylepšení interfacu pohybujú viac-menej vo sfére, "nebojte sa hráči, bude to zábavné, hrateľné a jednoduché".

Veľmi pôsobivá má byť úroveň detailov celého života v tomto fiktívnom svete. Tí šťastlivci, čo sa zúčastnili najnovšej prezentácie projektu, to opisujú nejako takto: "Peter začal hru zopár centimetrov nad zemou, kde sa pod rosou na tráve preháňali stovky mravčekov. Potom ladne presunul kameru a zväčšil vzdialenosť, takže sme mali možnosť zahliadnuť životom prekypujúcu dedinu. Po demonštrácii toho, ako detailne je prevedený i ten najzbytočnejší charakter, zrazu vzlietol kamerou až k oblakom, odkiaľ sme mali možnosť posúdiť enormnú rozlohu celého ostrova, i grafickú kvalitu vody obmývajúcu jeho brehy. Bežný život pod nami v dedinách, na lúkach či v lese pritom neustále pokračoval..." Ach, ani si nespomínam, kedy som naposledy čítal tak harmonický opis prostredia. Veď ma to skoro až dojalo k slzám ako Tri gaštanové kone od Margitky Figuli. Dúfam, že keď budem čítať hardwarové nároky na škatuli od B&W2, nebudem roniť podobné slzy.

No. A teraz si predstavte, že v takomto svete budete všemocným bohom. Teda aspoň do tej miery, ako vám to počítač umožní. Svojou božskou rukou môžete vdýchnuť život i poslednému kameňu, ale keď ste mali v škole či v práci zlý deň, tak ho môžete úderom päste odobrať i polovičke dediny s úsmevom na perách odrážajúcim myšlienku – keď som trpel ja, prečo by nemali aj oni? Ďalším radikálnym zlepšovákom by malo byť uplatnenie prepracovaných fyzikálnych zákonov. Budete sa teda môcť pozerať na realistické efekty v krajine, po tom ako z nej (nerealisticky :) vytrhnete strom či do nej švacnete obrovský balvan. Prekáža vám príliš svetla? Tak zatlačíte Slnko trošku nižšie a hneď aj uvidíte, aký to bude mať na okolie efekt. V rámci známej premisy Terryho Pratchetta – boh bez svojich uctievačov nie je o nič užitočnejší, ako vznášajúci sa vetrík nad púšťou šepkajúci falošné sľuby – vaše najmocnejšie božské zásahy sa budú vzťahovať len na ľudí, ktorí vo vás veria. Tých si budete môcť získať tak, že im splníte túžby alebo modlitby, alebo ich (zábavnejšou cestou) k viere vo vás donútite mučením, teda "domúčíte". Výstavba mesta s božskou silou nebude žiaden problém. Prosto upravíte terén pomocou vašich schopností, poprípade pridelíte na tieto ťažké práce ľudí (aby ste sa veľmi neunavili). Jednoduchým klikaním si potom môžete postaviť mesto presne podľa vašich predstáv – či už ide o jeho efektivitu alebo dekoráciu. Zaujímavá by mala byť aj možnosť tvorenia armády bez obmedzenia počtu jej členov. Okrem toho, že bude obsahovať viacero módov útokov, jej postupu samozrejme budete môcť napomáhať najrozličnejšími božskými silami. Len si dávajte pozor, aby vaši veriaci pri objavovaní nových prostredí neprešli pod sféru vplyvu iného boha.

Black & White 2 samozrejme bude obsahovať populárne kreatúrky zobrazujúce vaše božstvo. Ich tvar bude závisieť od charakteru vašej hry a od vzťahu k veriacim. Budú sa teda pohybovať v škále od roztomilého veselého zvieratka hrajúceho sa vo vetvičkách stromov až po ozrutné monštrá vychované pre vojnu. Peter Molyneux podotkol, že jeho tím strávil veľa času tvorením prvkov, z ktorých sa budú tváre kreatúrok skladať. Tak si spoločne všetci želajme, aby vydanie hry nebolo zas odložené a aby sme si ju už počas nasledujúcej jesene zapařili. Má ambíciu byť fakt bohovskou... 

V galérii hry nájdete množstvo nových screenshotov.

Zdroj: pc.ign.com

Najčítanejšie na SME Tech


Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

V politike, tak ako v hazarde, je výsledok vopred jasný

Neschopnosť vykázať herne z Bratislavy nám ponúka príležitosť prelustrovať, aké osoby sú v pozadí hazardu.

DOMOV

Trainspotting po slovensky. Ako žijú narkomani v Bratislave

Strávili sme víkend v spoločnosti ľudí závislých od drog.

SVET

‘Na Ukrajine bojujú nadrogovaní zombíci‘ je hoax

Rusi uviedli, že tam bojujú bojovníci s nadľudskými schopnosťami.

Neprehliadnite tiež

Google a Bing upracú z dosahu pirátske weby

Nový etický kódex platí pre vyhľadávače v Británii, či prekročí jej hranice dnes nie je jasné.

Ako by to vyzeralo, ak by všetci ľudia žili v jednej budove?

Stačí približne 180-tisíc ľudí, aby mala krytá budova vlastné počasie.

Na YouTube bude menej reklám, zrušia tie najdlhšie

Hoci reklamu na YouTube zatiaľ možno filtrovať, firma sa rozhodla zrušiť svoj najinvazívnejší reklamný formát.

Inzercia - Tlačové správy


  1. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  5. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  7. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  9. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  10. Jarné prázdniny pri mori?
  1. Poslanci nevzdávajú boj proti herniam, chcú prísnu reguláciu
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  3. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  4. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  5. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  6. Dokázali by ste nakúpiť so zavretými očami?
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Stanovisko Klubu pre Bratislavu k zákazu hazardu v Bratislave
  9. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  10. Mesto Medzev v Charte európskych vidieckych obcí
  1. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 11 364
  2. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 10 784
  3. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 6 145
  4. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 5 855
  5. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 5 521
  6. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 5 376
  7. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 4 923
  8. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 4 759
  9. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 4 088
  10. Jeden z najkrajších interiérov má Meridiana v Prievidzi 3 195

Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop