SME
Streda, 20. január, 2021 | Meniny má DaliborKrížovkyKrížovky
KOMENTÁR DENNÍKA SME

Haló, haló

Slovak Telecom sa už dlhé mesiace masívnou reklamou snaží ľudí presvedčiť, že si vybrali správne, ak zostávajú verní klasickej telefónnej linke alebo sa rozhodli pre jej inštaláciu takmer za 1190 korún. Spoločnosť so 49-percentnou vlastníckou účasťou ...

Slovak Telecom sa už dlhé mesiace masívnou reklamou snaží ľudí presvedčiť, že si vybrali správne, ak zostávajú verní klasickej telefónnej linke alebo sa rozhodli pre jej inštaláciu takmer za 1190 korún. Spoločnosť so 49-percentnou vlastníckou účasťou štátu domácnostiam ponúka dnes päť volacích programov v rôznej cene, ktorým zodpovedá rôzny počet voľných minút a rôzne zľavy.

Zvýšená orientácia na zákazníka je výsledkom troch okolností: privatizácie spoločnosti, konkurencie mobilných operátorov a potenciálnej konkurencie tzv. alternatívnych operátorov v pevnej sieti, na ktorú sa monopol dobre pripravil: najlacnejší volací program ST Mini za zhruba 200 korún, ktorý je určený najmä na prijímanie hovorov, lebo telefonovanie je cezeň najdrahšie, má jedno zásadné obmedzenie - neumožňuje volanie s lacnejším konkurentom. Inými slovami, tí, ktorí majú zaplatení program ST Mini, nebudú môcť telefonovať prostredníctvom lacnejšieho operátora. Budú musieť prejsť aspoň na program ST Standard, ktorý však už stojí takmer 300 korún. Vznikne tak paradox: aby domácnosť pri telefonovaní ušetrila s lacnejším operátorom, musí viac zaplatiť Slovak Telecomu.

Skryť Vypnúť reklamu

Normálne by bolo, keby domácnosť mala prístup aj k "holej" pevnej linke bez volacích programov a monopolných obmedzení, a to za cenu, ktorá Slovak Telecomu pokryje len oprávnené náklady na ich prevádzkovanie a primeraný zisk. O toto by sa mal postarať Telekomunikačný úrad a znovu prehodnotiť obchodné podmienky spoločnosti, reálnosť jej cien, prípadne skrytý cenový dumping. Aktuálne je to zvlášť teraz, keď sa dvom alternatívnym operátorom podarilo s Telecomom podpísať zmluvu o prepojení sietí, čo je základ pre štart konkurencie.

Po podpise prepojovacej zmluvy obvinenia Slovak Telecomu, že robí všetko preto, aby si konkurenciu držal čo najdlhšie a čo najďalej od tela, už dubasia na vode. Ale nepredbiehajme. Naše "haló, haló" konkurencia v pevnej sieti ešte neprepája.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Prokuratúra chystá oslabenie boja s extrémizmom, ktorý chcela vláda ako prioritu

Samostatné oddelenie špeciálnej prokuratúry má dnes päť ľudí.

Milan Mazurek v budove Najvyššieho súdu (vpravo).
Dobré ráno

Dobré ráno: Obvinili Fica, Kotlebu aj Mazureka. Teraz im hrozí zánik

Pripravuje sa reorganizácia prokuratúry.

Komentár Zuzany Kepplovej

Žilinka vykročil ľavou

Rozpustenie Honzovho úradu sa nezdá ako dobrý začiatok perestrojky na prokuratúre.

Zuzana Kepplová.
Do skúmavky treba pľuť minútu, aby bolo dosť slín na test. Netreba robiť výtery z nosa a hrdla.

Neprehliadnite tiež

Petržalský domov seniorov v Bratislave počas začatia očkovania zamestnancov a klientov v zariadeniach sociálnych služieb (ZSS) na prevenciu ochorenia COVID-19.
Podcast Klik

Klik: Ako vás na internete sledujú a čo s tým robiť

Čo všetko sa o vás môžu na internete dozvedieť.

Podcast Klik.

Rok 2020 bol jeden z najteplejších. Nepotreboval ani pomoc

Musíme sa pripraviť na ďalšie rekordy.

Rok 2020 sa začal nezvyčajne silným obdobím požiarov v Austrálii.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  2. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  3. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  4. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  5. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  7. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  8. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  9. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  10. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  1. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  2. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  3. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  4. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  5. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  6. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  7. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  8. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  9. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  10. Turizmus za účelom estetickej chirurgie v čase pandémie
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 27 024
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 24 265
  3. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 12 257
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 11 151
  5. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 745
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 7 662
  7. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 444
  8. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 645
  9. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 542
  10. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť 5 582