Na Call of Duty 2 pracujú autori prvého dielu z Infinity Ward pod krídlami svojho vydavateľa a zároveň majiteľa Activision. Ich ciele nie sú vôbec skromné. "Chceme byť lepší ako všetko, čo si myslíme, že príde na trh najbližších niekoľko rokov", hovorí šéf vývojárov Grant Collier. A my nemáme dôvod mu neveriť. Prvé Call of Duty patrí dodnes medzi to najlepšie, čo v žánri historických strieľačiek môžeme nájsť.
Vráťme sa však k dvojke. Hra nepobeží na grafickom engine Dooma 3, ako sa všeobecne predpokladalo, ale na engine vlastnom. To ale neznamená, že budeme ochudobnení o najmodernejšie grafické efekty. Práve naopak, vývojári sľubujú využitie možností najnovších grafických kariet a preto v hre uvidíme real-time tieňovanie, normal-mapping, specular-mapping, bump-spec a ďalšie ťažko vysloviteľné termíny, ktoré v pohybe dokážu hráčov očariť perfektným vizuálnym spracovaním.
Pôvodné Call of Duty bolo silne kritizované za preskriptovanosť a takmer nulovú kreativitu pri riešení úloh. Dvojka má v tomto smere priniesť zmenu k lepšiemu a hráči si už budú môcť napríklad vybrať postupnosť pri plnení misií. Taktiež si budú môcť zvoliť, či sa vrhnú proti nepriateľom strmhlav a akčne všetkých vystrieľajú alebo si ich radšej obídu a stealth-štýlom dosiahnu svoj cieľ. K väčšej slobode v hre má vo veľkej miere dopomôcť aj nová umelá inteligencia spolubojovníkov, ale aj nepriateľov. Reagovať by mala na základe toho, čo sa deje na mape. Keď niektorí z vašich kamarátov zbadá snipera na druhom poschodí budovy, okamžite to zakričí a ostatným tak oznámi jeho polohu. Nepriatelia sa správajú podobne a znalosť nemčiny bude pri hraní určite plus :). V každom prípade autori upozorňujú, že to nie je ďalšie GTA a určitý stupeň skriptovaných udalostí zostane zachovaný.
Call of Duty 2 obsahuje tri kampane. Za Američanov budeme bojovať v západnej Európe. V ruskej kampani sa opäť pozrieme do Stalingradu. No a za Britov zabojujeme v severnej Afrike a Normandii. Šéf Infinity Ward by veľmi rád pridal kampaň za Nemcov, tá však bude asi nepriechodná.
Z ďalších noviniek treba spomenúť väčší dôraz na emócie. S našimi spolubojovníkmi by sme sa mali lepšie zžiť vďaka veľkému dôrazu na príbeh, a ich vlastné minipríbehy a vzťahy, ktoré sa postupom hry vyvíjajú. S podobným konceptom prichádza aj práve dokončené Brothers in Arms: Road to Hill 30, ale nie v až takej epickej podobe ako Call of Duty 2. Ten by mal obsahovať obrovské množstvo dialógov (na akčnú hru) a až vyše stovku postáv, z toho niektoré nadabované hollywoodskymi hercami.
V správnom pokračovaní nesmú chýbať nové zbrane (15). Ani vozidlá neprídu skrátka a okrem klasických Jeepov sa prevezieme napríklad na nemeckom Panzerkampfwagen II, britskom Crusader tanku alebo ruskom T-34. K väčšiemu slovu sa dostane aj prostredie, konkrétne počasie, ktorého zmeny majú významne vplývať na hrateľnosť (napr. silný dážď alebo sneh boj určite nezjednodušia).
Jediným mínusom Call of Duty 2 je, že vyjde až na jeseň.
Zdroj: PC Gamer, lanharbor.com