SME

Elder Scrolls 4: The Oblivion - vopred kultový titul

Oblivion je bez najmenších pochybností najočakávanejšie RPG tejto doby a jedna z najočakávanejších hier vôbec. Preto by sa patrilo keby sme vám o nej niečo povedali, pokúsim sa vám v tomto článku podať všetky dostupné oficiálne informácie.

Elder Scrolls 4: The Oblivion je bez najmenších pochybností najočakávanejšie RPG tejto doby a jedna z najočakávanejších hier vôbec. Preto by sa patrilo keby sme vám o nej niečo povedali, pokúsim sa vám v tomto článku podať všetky dostupné oficiálne informácie. A ak ste neslintali pri screenshotoch tak teraz snáď budete :). Na začiatok ale trocha histórie, Oblivion je už 4. priamym pokračovaním Elder Scrolls série. Po, teraz už archaickej Aréne, prišiel zabugovaný Daggerfall, až nakoniec séria vyvrcholila v podobe RPG roka s názvom Morrowind. Okrem týchto hier vyšli z tohto prostredia aj hry Redguard a Battlespire, o tých sa však neoplatí ani hovoriť (Redguard nebol až taký zlý, ale pohľad z tretej osoby odradil skalných hráčov a spletitý príbeh a vyššia obtiažnosť mainstream publikum... - pozn. kordi). Bez prostredne po vydaní Morrowindu sa začalo v Bethesde pracovať na pokračovaní, ktoré je už na dosah.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Slová výkonného producenta série Elder Scrolls: „Pozerali sme sa späť na prácu, ktorú sme spravili na celej sérii a potom sa pozreli v pred na to, aké počítačové hry budúcnosti môžu byť a myslím, že toto je ono. Naše hry boli vždy o veľkej hĺbke a variabilite vo vývoji ľubovolného charakteru a v činnostiach, ktoré môžete robiť. S Oblivionom sa myšlienka virtuálneho sveta dostáva tak ďaleko ako je to len možné“.

Oblivion v systéme nadväzuje na predchádzajúce diely. Opäť budete môcť prechádzať ohromný svet, pripájať sa k rôznym guildám a robiť v podstate čo si len zmyslíte. Prvoradé pre vás ale bude nájdenie strateného dediča trónu po tom, čo bol spáchaný atentát na panovníka. S prázdnym trónom sa naručila sila a brány Oblivionu (Oblivion je v podstate peklo sveta, v ktorom sa hra odohráva) a do provincie začnú prúdiť príšery, ktoré terorizujú obyvateľov miest. Vašou úlohou je týmto zlým silám v takejto aktivite zabrániť alebo ak to chcete skrátene tak zachrániť svet :).

SkryťVypnúť reklamu

Celý príbeh hry, takže aj príbeh vašej hlavnej postavy, sa odohráva v Cyrodile, čo je hlavná provincia Imperiálneho Tamrielu. Krajina v Morrowinde bola v porovnaní s Daggerfallom 1:10 000. Štýlom hry a celkovým spracovaním, ste mali ale pocit, že je skutočná rozloha väčšia. V oblivione budete môcť preskúmavať ešte väčšie územie ako v Morrowinde. Našťastie ale autori sľubujú rýchlejšie a efektívnejšie formy transportu po krajine. Pravdepodobne by sa po odmlčaní v Morrowinde mali do série Elder Scrolls vrátiť kone.

Čo bude pravdepodobne najväčším ťahákom na Oblivione je svet a spôsob akým bude fungovať a to hlavne vďaka A.I. systému zvanému Radiant A.I.. Tento systém umelej inteligencie by mal NPCčkam umožniť samostatne sa rozhodovať na základe ich potrieb, charakteru a sveta okolo nich. Život v mestách by mal byť teda dynamický a bohatý. Autori sľubujú, že NPCčka budú sami rozhodovať kde a čo jesť, kam chodiť a dokonca či a čo ukradnúť. Celkovo by týchto nehráčskych charakterov malo byť o niečo menej ako v Morrowinde, podľa slov autorov by ste to ale ani nezistili, keby vám to nepovedali. Bude ich síce o niečo menej, vývojári nám ale sľubujú, že by už nemali byť také bezduché. Tváre všetkých postáv by mali byť kompletne animované so synchronizáciou pohybu pier. Všetky dialógy by mali byť kompletne nadabované a nie len dialógy s hlavným hrdinom ale aj dialógy medzi samotnými NPCčkami. Môže sa teda stať, že ak vám nejakú informáciu postava nepovie priamo, možno sa „prekecne“ pri rozhovore s niekým iným.

Okrem dynamického sveta náš už teraz privádzajú do vytrženia screenshoty a samotná grafika. Ako ste si už určite domysleli hra pobeží na úplne novom engine, ktorý bude pravdepodobne využitý aj v pokračovaní Fallouta, na ktorý Bethesda získala práva. Podľa slov autora sú však screenshoty zo značne nedokončenej verzie. Takže stromy a krajina, ktorú ste videli na obrázkoch by mala byť ešte vylepšená. Oblivion bude tiež pokračovať v nastolenom trende dnešnej doby a to v reálnej fyzike, takže by sa všetky predmety mali hýbať podobne ako v Half-Life 2. Hru budete môcť tak isto ako Morrowind hrať s first-person aj 3rd-person pohľadu.

SkryťVypnúť reklamu

Zaujímavosťou je, že autori sa z hry rozhodli odstrániť vrhacie zbrane a kuše. Zostanú teda iba luky, autori to odôvodňujú tým, že miesto rôznych druhov boja na diaľku sa chcú sústrediť iba na jeden a urobiť ho perfektne. Šípy by sa mali reálne odrážať a lietať. Taktiež by sa mali zapichovať do predmetov, v závislosti na materiáloch. Konečne budete mať na chrbte „tulec“ na šípy, v ktorom budete vidieť presne ten tip šípov, ktorý práve používate.

Hra bude zameraná len na singleplayer takže tak ako v predchádzajúcich dieloch si hru pre viacerých hráčov nevyskúšate, čo je určite škoda. S hrou bude opäť distribuovaný aj Construction Set, takže sa na internete určite opäť objaví množstvo pluginov, tak isto ako pre Morrowind.

A na záver, kedy má hra vyjsť ? Oficiálne hra ešte nemá ohlásený dátum vydania, povráva sa však, že je naplánovaná približne na začiatok roku 2006, takže si ju zahráme tak na Vianoce toho istého roku :). Hlavne aby autori hru poriadne otestovali a vyvarovali sa chybám, ktoré so sebou takéto rozsiahle projekty nesú. Vizitka predchádzajúceho dielu (Morrowind) je však zárukou kvality a myslím, že sa môžeme tešiť na budúce RPG roku, len dúfajme, že roku 2006 a nie 2007 :).

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Letecký pohľad na rafinériu Slovnaft.

Slovnaft má vraj chyby v hodnotiacej správe.


7
Marco Rubio na návšteve Paríža.

Rubio a Vance vyslali protichodné signály.


20
Fotka zo zápasu HC Košice -  HK Nitra.

Sledujte s nami ONLINE prenos.


Mariana Čengel-Solčanská. (Zdroj: ARCHÍV M.Č.S.)

Posolstvo Veľkej noci je radikálne: nezomrieť znamená nezmeniť sa.


5

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 003
  2. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 7 006
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 5 966
  4. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 3 637
  5. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 148
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 3 120
  7. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 562
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 169
SkryťZatvoriť reklamu