Elder Scrolls 4: The Oblivion - vopred kultový titul

Oblivion je bez najmenších pochybností najočakávanejšie RPG tejto doby a jedna z najočakávanejších hier vôbec. Preto by sa patrilo keby sme vám o nej niečo povedali, pokúsim sa vám v tomto článku podať všetky dostupné oficiálne informácie.

Elder Scrolls 4: The Oblivion je bez najmenších pochybností najočakávanejšie RPG tejto doby a jedna z najočakávanejších hier vôbec. Preto by sa patrilo keby sme vám o nej niečo povedali, pokúsim sa vám v tomto článku podať všetky dostupné oficiálne informácie. A ak ste neslintali pri screenshotoch tak teraz snáď budete :). Na začiatok ale trocha histórie, Oblivion je už 4. priamym pokračovaním Elder Scrolls série. Po, teraz už archaickej Aréne, prišiel zabugovaný Daggerfall, až nakoniec séria vyvrcholila v podobe RPG roka s názvom Morrowind. Okrem týchto hier vyšli z tohto prostredia aj hry Redguard a Battlespire, o tých sa však neoplatí ani hovoriť (Redguard nebol až taký zlý, ale pohľad z tretej osoby odradil skalných hráčov a spletitý príbeh a vyššia obtiažnosť mainstream publikum... - pozn. kordi). Bez prostredne po vydaní Morrowindu sa začalo v Bethesde pracovať na pokračovaní, ktoré je už na dosah.

Slová výkonného producenta série Elder Scrolls: „Pozerali sme sa späť na prácu, ktorú sme spravili na celej sérii a potom sa pozreli v pred na to, aké počítačové hry budúcnosti môžu byť a myslím, že toto je ono. Naše hry boli vždy o veľkej hĺbke a variabilite vo vývoji ľubovolného charakteru a v činnostiach, ktoré môžete robiť. S Oblivionom sa myšlienka virtuálneho sveta dostáva tak ďaleko ako je to len možné“.

Oblivion v systéme nadväzuje na predchádzajúce diely. Opäť budete môcť prechádzať ohromný svet, pripájať sa k rôznym guildám a robiť v podstate čo si len zmyslíte. Prvoradé pre vás ale bude nájdenie strateného dediča trónu po tom, čo bol spáchaný atentát na panovníka. S prázdnym trónom sa naručila sila a brány Oblivionu (Oblivion je v podstate peklo sveta, v ktorom sa hra odohráva) a do provincie začnú prúdiť príšery, ktoré terorizujú obyvateľov miest. Vašou úlohou je týmto zlým silám v takejto aktivite zabrániť alebo ak to chcete skrátene tak zachrániť svet :).

Celý príbeh hry, takže aj príbeh vašej hlavnej postavy, sa odohráva v Cyrodile, čo je hlavná provincia Imperiálneho Tamrielu. Krajina v Morrowinde bola v porovnaní s Daggerfallom 1:10 000. Štýlom hry a celkovým spracovaním, ste mali ale pocit, že je skutočná rozloha väčšia. V oblivione budete môcť preskúmavať ešte väčšie územie ako v Morrowinde. Našťastie ale autori sľubujú rýchlejšie a efektívnejšie formy transportu po krajine. Pravdepodobne by sa po odmlčaní v Morrowinde mali do série Elder Scrolls vrátiť kone.

Čo bude pravdepodobne najväčším ťahákom na Oblivione je svet a spôsob akým bude fungovať a to hlavne vďaka A.I. systému zvanému Radiant A.I.. Tento systém umelej inteligencie by mal NPCčkam umožniť samostatne sa rozhodovať na základe ich potrieb, charakteru a sveta okolo nich. Život v mestách by mal byť teda dynamický a bohatý. Autori sľubujú, že NPCčka budú sami rozhodovať kde a čo jesť, kam chodiť a dokonca či a čo ukradnúť. Celkovo by týchto nehráčskych charakterov malo byť o niečo menej ako v Morrowinde, podľa slov autorov by ste to ale ani nezistili, keby vám to nepovedali. Bude ich síce o niečo menej, vývojári nám ale sľubujú, že by už nemali byť také bezduché. Tváre všetkých postáv by mali byť kompletne animované so synchronizáciou pohybu pier. Všetky dialógy by mali byť kompletne nadabované a nie len dialógy s hlavným hrdinom ale aj dialógy medzi samotnými NPCčkami. Môže sa teda stať, že ak vám nejakú informáciu postava nepovie priamo, možno sa „prekecne“ pri rozhovore s niekým iným.

Okrem dynamického sveta náš už teraz privádzajú do vytrženia screenshoty a samotná grafika. Ako ste si už určite domysleli hra pobeží na úplne novom engine, ktorý bude pravdepodobne využitý aj v pokračovaní Fallouta, na ktorý Bethesda získala práva. Podľa slov autora sú však screenshoty zo značne nedokončenej verzie. Takže stromy a krajina, ktorú ste videli na obrázkoch by mala byť ešte vylepšená. Oblivion bude tiež pokračovať v nastolenom trende dnešnej doby a to v reálnej fyzike, takže by sa všetky predmety mali hýbať podobne ako v Half-Life 2. Hru budete môcť tak isto ako Morrowind hrať s first-person aj 3rd-person pohľadu.

Zaujímavosťou je, že autori sa z hry rozhodli odstrániť vrhacie zbrane a kuše. Zostanú teda iba luky, autori to odôvodňujú tým, že miesto rôznych druhov boja na diaľku sa chcú sústrediť iba na jeden a urobiť ho perfektne. Šípy by sa mali reálne odrážať a lietať. Taktiež by sa mali zapichovať do predmetov, v závislosti na materiáloch. Konečne budete mať na chrbte „tulec“ na šípy, v ktorom budete vidieť presne ten tip šípov, ktorý práve používate.

Hra bude zameraná len na singleplayer takže tak ako v predchádzajúcich dieloch si hru pre viacerých hráčov nevyskúšate, čo je určite škoda. S hrou bude opäť distribuovaný aj Construction Set, takže sa na internete určite opäť objaví množstvo pluginov, tak isto ako pre Morrowind.

A na záver, kedy má hra vyjsť ? Oficiálne hra ešte nemá ohlásený dátum vydania, povráva sa však, že je naplánovaná približne na začiatok roku 2006, takže si ju zahráme tak na Vianoce toho istého roku :). Hlavne aby autori hru poriadne otestovali a vyvarovali sa chybám, ktoré so sebou takéto rozsiahle projekty nesú. Vizitka predchádzajúceho dielu (Morrowind) je však zárukou kvality a myslím, že sa môžeme tešiť na budúce RPG roku, len dúfajme, že roku 2006 a nie 2007 :).

Najčítanejšie na SME Tech


Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Francúzska revolúcia môže zničiť Úniu

Po voľbách môže do prezidentského kresla zasadnúť aj Le Penová.

Neprehliadnite tiež

Test: Huawei P10 je skvelý fotomobil, ktorému chýbajú inovácie

Čínsky výrobca ponúka ďalší vynikajúci smartfón, no za cenu, ktorú si nezaslúži.

Čínska vesmírna loď sa spojila so stanicou na obežnej dráhe

Peking má ambíciu vyslať podobné výskumné vozidlo aj na Mars.

DETSKÁ RUBRIKA

Somáre sú na ťažkú prácu ako stvorené, našu ľútosť nepotrebujú

Osly si obľúbila aj egyptská vládkyňa Kleopatra, ktorá sa údajne kúpala v ich mlieku.

Hubblov ďalekohľad oslávi 27. narodeniny. Pozrite si najkrajšie zábery

Milióny vesmírych snímok inšpirovali tisícky vedeckých prác.

Inzercia - Tlačové správy


  1. Recenzie.sme.sk udelili 60 certifikátov Ocenený expertmi
  2. 5 krokov k vlastnému bývaniu
  3. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  4. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  5. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji
  6. Inteligencia vo všetkom
  7. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo
  8. Continental spúšťa dlhodobý test pneumatík s vodičmi z Facebooku
  9. Čo sa môže stať, keď šetríte na zateplení?
  10. Nové auto alebo radšej jazdenka? 9 rád pre správne rozhodnutie
  1. Advokáti budú v stredu bezplatne radiť v 8 mestách
  2. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  3. Apartmány s výnosom až 4% v lyžiarskom stredisku Obergurgl
  4. Finále súťaže CEWE Fotokniha roka 2016
  5. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  6. Východniari investujú do bývania spomedzi regiónov najviac
  7. Recenzie.sme.sk udelili 60 certifikátov Ocenený expertmi
  8. Rodinná dovolenka v Burgenlande
  9. 5 krokov k vlastnému bývaniu
  10. Pôžička, ktorá odmeňuje? Nie, nepomýlili sme sa
  1. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 21 872
  2. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 11 041
  3. Nové auto alebo radšej jazdenka? 9 rád pre správne rozhodnutie 8 750
  4. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 6 662
  5. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo 4 076
  6. 5 krokov k vlastnému bývaniu 3 748
  7. Moderný bungalov očami mladých architektov 1 908
  8. Rodinná dovolenka v Burgenlande 1 791
  9. Budú Slováci čoskoro ovládať svoje domácnosti cez smartfón? 1 635
  10. Inteligencia vo všetkom 1 613

Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop