Operátori odškodňujú do výšky paušálov

BRATISLAVA - Nefunkčný mobil alebo pevná linka dokážu poriadne rozčúliť najmä vtedy, keď človek čaká dôležitý telefonát alebo sa súrne potrebuje s niekým spojiť. Ak nešlo o chybné nastavenie telefónu, mobilu alebo SIM karty, alebo o preťaženie siete ...

Za škody, ktoré zákazníkovi vzniknú tým, že nefunguje telefón telekomunikační operátori väčšinou nezodpovedajú, aj napriek tomu, že v niektorých prípadoch môže ísť o nemalé peniaze. FOTO-REUTERS

BRATISLAVA - Nefunkčný mobil alebo pevná linka dokážu poriadne rozčúliť najmä vtedy, keď človek čaká dôležitý telefonát alebo sa súrne potrebuje s niekým spojiť. Ak nešlo o chybné nastavenie telefónu, mobilu alebo SIM karty, alebo o preťaženie siete a chyba je preukázateľne na strane operátora, musí firma zákazníkovi časť peňazí za službu vrátiť. Ale väčšinou len do výšky zaplateného paušálu.

Automatický revanš

Občasné výpadky služieb sprevádzajú fungovanie oboch mobilných operátorov, ako aj bývalý štátny monopol. Keď operátor uzná, že chyba vznikla jeho pričinením, stáva sa, že sa automaticky revanšuje poškodeným zákazníkom. Naposledy to urobil EuroTel, kde pred dvoma týždňami na celý deň prestala fungovať časť predplatených Easy kariet. Firma po tom, ako zistila rozsah škôd, dotknutým zákazníkom ponúkla jeden z paušálov a vrátila peniaze za nedoručené správy. "Ak dôjde k poruchám, poslednú spôsobil jeden z našich dodávateľov, zákazníkom sa ospravedlníme a úmerne k poškodeniu im vzniknutú situáciu kompenzujeme," povedal Milan Hric z divízie vonkajších vzťahov EuroTelu.

Pred týmto prípadom zas Slovak Telecom, ktorý sa dovčera k téme nevyjadril, odpustil časti zákazníkov, ktorým nefungoval telefón, tretinu mesačného paušálu. Orange zasa pre poruchu softvéru približne 50 zákazníkom zaúčtoval službu príjmu balíka obrazových správ z internetu po skončení reklamnej akcie. Mobilný operátor poškodených kompenzoval dobropisom k faktúre. "Keď zaznamenáme výpadok konkrétnej služby, vždy sa snažíme zákazníkom poskytnúť adekvátnu náhradu v podobe zvýšenia kreditu, dobropisu k faktúre alebo inak, napríklad bezplatnou ponukou konkrétnej služby," povedal hovorca Orangeu Peter Tóth.

Žiadať treba písomne

V mnohých prípadoch však musia zákazníci požiadať o náhradu škody sami. Slovak Telecom a Orange akceptujú len písomnú žiadosť, v EuroTeli to podľa Hrica možno urobiť aj osobne na zákazníckom mieste mobilného operátora. Žiadosť o náhradu treba mobilnému operátorovi doručiť do troch mesiacov po vzniku škody.

Pri tejto príležitosti je vhodné naštudovať si všeobecné podmienky, ktoré presne stanovujú, kedy konkrétny operátor za škody nezodpovedá. "Tieto ustanovenia hovoria o prípadoch, za ktoré operátor skutočne nemôže prevziať zodpovednosť," vysvetlil hovorca Orangeu. Napríklad pri nesprávnom používaní mobilu, alebo SIM karty. Keď sa napríklad zákazník Slovak Telecomu, v domnení, že práve surfuje za mesačný paušál, pripojí kvôli internetovým pirátom na internet cez drahé zahraničné telefónne číslo a za večer presurfuje niekoľko tisíc korún, peniaze späť nedostane. Za takéto škody operátor nezodpovedá.

Podľa hovorcu Orangeu funguje pri uplatňovaní škody jednoduché pravidlo: "Zákazník má vždy právo požadovať náhradu škody, ktorá mu zjavne vznikla konaním operátora a existuje priama súvislosť medzi týmto konaním a samotnou škodou," povedal. (dc)

Kedy operátor za škodu zodpovedá:

EuroTel

keď škodu spôsobil zákazníkovi neposkytnutím služieb z dôvodu zavinenia, a to len do pomernej časti podľa cenníka za obdobie, počas ktorého neboli klientovi na základne zavinenia spoločnosti poskytované služby. Právo na náhradu škody si zákazník môže uplatniť výlučne listom.

Orange

Keď škodu zákazníkovi spôsobil porušením záväzkov vyplývajúcich zo zmluvy o pripojení a týchto všeobecných podmienok. Náhrada škody spoločnosti Orange je obmedzená na povinnosť vrátiť zákazníkovi pomernú časť zaplatenej ceny za čas zavineného neposkytovania služby, ale jej chybného poskytovania. Nárok si klient musí uplatniť písomne. Orange ani klient nezodpovedajú za nepriame škody a ušlý zisk, ak nie je dohodnuté inak.

Slovak Telecom

Keď škodu zákazníkovi spôsobil zavineným porušením povinností vyplývajúcich zo zmluvy o pripojení a zo všeobecných podmienok v rozsahu. Zodpovednosť za škody spôsobené v dôsledku neposkytnutia, čiastočného poskytnutia alebo chybného poskytnutia telekomunikačnej služby je obmedzená na povinnosť vrátiť pomernú časť zaplatenej ceny za službu alebo znížiť jej cenu. Nevzťahuje sa na ušlý zisk. Škoda sa uhrádza v peniazoch.

Kedy operátor za škody nezodpovedá:

EuroTel

Keď vznikla tak, že sa zákazník nedovolal alebo sa dovolal inde, ako pôvodne zamýšľal, prípadne neskorým doručením SMS, MMS, najmä v prípade poruchy, opravy, údržby, reštrukturalizácie alebo rozšírenia telekomunikačnej siete firmy, ako aj pri prekročení jej kapacity.

Keď vznikla nevhodným použitím mobilu alebo SIM karty, neoprávneným zásahom do mobilu alebo do SIM karty.

Keď vznikla pre obsah informácií a údajov prenášaných v sieti mobilného operátora alebo stratou týchto informácií.

Za škodu, ktorá vznikla v dôsledku vyššej moci, ako napríklad havárie, živelnej pohromy, výpadku elektrickej energie a podobne.

Orange

Keď sa zákazník nedovolal alebo sa dovolal inde, ako pôvodne plánoval, prípadne neskorým doručením SMS, MMS, najmä ako priameho dôsledku poruchy, opravy, údržby, reštrukturalizácie alebo rozšírenia svojej telekomunikačnej siete, prípadne pri prekročení kapacity siete.

Keď vznikla pre obsah prenášaných informácií alebo ich stratou, nesprávnym alebo nedovoleným používaním mobilu a SIM karty, ich nevhodným nastavením alebo chybným nastavením služieb.

Slovak Telecom

Keď sa zákazník nedovolal alebo sa dovolal inde, ako pôvodne plánoval.

Keď vznikli pre obsah prenášaných informácií alebo ich stratou.

Keď vznikli v dôsledku vyššej moci, ako napríklad havárie, živelnej pohromy, výpadku elektrickej energie a podobne.

Zdroj: Všeobecné podmienky operátorov

Najčítanejšie na SME Tech


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako sa menila obľúbená bratislavská štvrť
  2. Najvyššie ocenenie štvrtýkrát pre Martinus
  3. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky
  4. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy
  5. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  6. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  7. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  8. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  9. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  10. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji
  1. Ako efektívne využiť podlahové kúrenie?
  2. Samsung Galaxy S8: smartfón s výnimočným displejom
  3. Túžite byť matkou, ale nedarí sa? Poďme hľadať dôvody!
  4. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy
  5. Ako sa menila obľúbená bratislavská štvrť
  6. Nové investičné projekty v Schladmingu s výhľadom na zjazdovku
  7. Podľa M. Borguľu je práca mestskej polície slabá a nedôsledná
  8. Znížená sadzba pri pôžičke v mBank už len štyri dni
  9. Odborníci poradia, komu sa oplatí využívať obnoviteľné zdroje
  10. Katarína (28): Z bývania na Nobelovej mám dobrý pocit
  1. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie 7 541
  2. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky 6 338
  3. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 6 200
  4. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 6 142
  5. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne 6 037
  6. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 5 618
  7. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy? 4 684
  8. 5 krokov k vlastnému bývaniu 4 185
  9. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy 3 786
  10. Nové auto alebo radšej jazdenka? 9 rád pre správne rozhodnutie 2 793

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Fico pridáva zamestnancom, zaplatia to firmy. Pozrite sa, aké výhody majú ľudia získať

Príplatky za cestovanie za prácou či vyššia minimálna mzda.

DOMOV

Hladiny riek stúpajú, problémy majú na Kysuciach aj v Liptove

Tretí povodňový stupeň platí vo viacerých obciach.

Neprehliadnite tiež

Vypočítali, ako sa dá cestovať v čase, ale stroj postaviť nevedia

Nový výskum navrhuje matematický model, ktorý umožňuje cestovanie v čase.

Na Marse by ľudia mohli bývať v domčekoch z červených tehál

Inžinieri našli spôsob, ako z červenej pôdy Marsu vyrábať odolné tehly.

Dnes nie miláčik, som mŕtva. Keď sa vážky nechcú páriť, predstierajú smrť

Aeshna juncea sa v čase kladenia vajíčok musia brániť pred otravnými samčekmi.

TECH_FM

Húsenicu naučili žrať plast, môže to priniesť revolúciu

Vedci náhodou našli húsenicu, ktorá sa dokáže živiť polyetylénom.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop