SME

Telecom výpadok odškodnil, EuroTel nie

BRATISLAVA - Za výpadok siete Eurotel, ktorý nastal minulý týždeň v piatok u niektorých zákazníkov, sa firma zatiaľ neplánuje svojim klientom revanšovať. Poškodený zákazník by teoreticky v takýchto prípadoch mal právo žiadať náhradu škody. Naopak, operát

Za to, že sa niektorí zákazníci Eurotelu nemohli minulý týždeň zo svojich mobilov nikde dovolať, ich operátor nemieni odškodniť.


or môže aj z vlastnej vôle zákazníkovi ponúknuť nejakú výhodu.

Urobil tak nedávno Slovak Telecom, keď ponúkal zákazníkom za januárový výpadok telefónnej služby zapríčinený zavádzaním novej technológie jednorazovú tretinovú zľavu z mesačného paušálu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V piatok sa po celý deň niektoré telefónne čísla v sieti EuroTelu hlásili ako nedostupné aj napriek tomu, že ich majitelia mali svoje mobily zapnuté. Pri telefonovaniach za pevnej siete v slúchadle namiesto volaného sa ozývalo: "Volané číslo alebo smer nie je zapojený. Volajte prosím informácie." Zhruba od trištvrte na desať predpoludním do jedenástej večer technické problémy odstavili od možnosti telefonovať a posielať SMS časť zákazníkov využívajúcich predplatené karty Easy Team, a nielen ich.

SkryťVypnúť reklamu

Časť zo zhruba 600-tisíc zákazníkov s predplatenými kartami Easy Team mohla akurát prijímať SMS. Mnohých výpadok v predvečer víkendu veľmi netešil: "Je trištvrte na šesť a stále mi to nefunguje. Myslím, že času na nápravu mali habadej. Iba ukazujú, akí sú neschopní," komentoval situáciu na internetovej stránke Živé.sk jeden z dotknutých Easy zákazníkov.

Problémy s telefonovaním mali aj niektorí firemní klienti EuroTelu, ktorý sa nedávno musel vyrovnať aj so zhruba 20-hodinovým víkendovým výpadkom platenej služby mobil e-mail. "Dnes vo firme nefunguje od nich (EuroTelu) vôbec nič, o dôvod viac zamyslieť sa a zvážiť ponuku konkurencie," napísal na stránku niektorý z firemných klientov EuroTelu.

Mobilný operátor sa ešte v piatok za výpadok služieb spôsobený dodávateľom technológie ospravedlnil. "Nedostupnosť služieb niektorých zákazníkov predplatených kariet Easy Team spôsobilo zlyhanie jedného zo serverov. Chyba sa stala u dodávateľa technológie," vysvetlil Milan Hric z divízie vonkajších vzťahov EuroTelu, ktorý sa ešte v piatok zákazníkom na internetovej stránke Živé.sk ospravedlnil.

SkryťVypnúť reklamu

Partnerská firma Eurotelu zodpovedná za piatkový výpadok Easy Team totiž EuroTelu za chybu s najväčšou pravdepodobnosťou zaplatí. Súčasťou kontraktov, keď prevádzku určitej služby, alebo technológie preberá partner, tzv. outsourcing, bývajú dohody o kvalite poskytovaných služieb. Za nedodržanie dohodnutých podmienok sa zvyčajne platia nemalé pokuty. Či k tomu dôjde aj v tomto prípade a koľko dodávateľ technológie za výpadok zaplatí, Hric nekomentoval. (dc)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu