Za to, že sa niektorí zákazníci Eurotelu nemohli minulý týždeň zo svojich mobilov nikde dovolať, ich operátor nemieni odškodniť. |
or môže aj z vlastnej vôle zákazníkovi ponúknuť nejakú výhodu.
Urobil tak nedávno Slovak Telecom, keď ponúkal zákazníkom za januárový výpadok telefónnej služby zapríčinený zavádzaním novej technológie jednorazovú tretinovú zľavu z mesačného paušálu.
V piatok sa po celý deň niektoré telefónne čísla v sieti EuroTelu hlásili ako nedostupné aj napriek tomu, že ich majitelia mali svoje mobily zapnuté. Pri telefonovaniach za pevnej siete v slúchadle namiesto volaného sa ozývalo: "Volané číslo alebo smer nie je zapojený. Volajte prosím informácie." Zhruba od trištvrte na desať predpoludním do jedenástej večer technické problémy odstavili od možnosti telefonovať a posielať SMS časť zákazníkov využívajúcich predplatené karty Easy Team, a nielen ich.
Časť zo zhruba 600-tisíc zákazníkov s predplatenými kartami Easy Team mohla akurát prijímať SMS. Mnohých výpadok v predvečer víkendu veľmi netešil: "Je trištvrte na šesť a stále mi to nefunguje. Myslím, že času na nápravu mali habadej. Iba ukazujú, akí sú neschopní," komentoval situáciu na internetovej stránke Živé.sk jeden z dotknutých Easy zákazníkov.
Problémy s telefonovaním mali aj niektorí firemní klienti EuroTelu, ktorý sa nedávno musel vyrovnať aj so zhruba 20-hodinovým víkendovým výpadkom platenej služby mobil e-mail. "Dnes vo firme nefunguje od nich (EuroTelu) vôbec nič, o dôvod viac zamyslieť sa a zvážiť ponuku konkurencie," napísal na stránku niektorý z firemných klientov EuroTelu.
Mobilný operátor sa ešte v piatok za výpadok služieb spôsobený dodávateľom technológie ospravedlnil. "Nedostupnosť služieb niektorých zákazníkov predplatených kariet Easy Team spôsobilo zlyhanie jedného zo serverov. Chyba sa stala u dodávateľa technológie," vysvetlil Milan Hric z divízie vonkajších vzťahov EuroTelu, ktorý sa ešte v piatok zákazníkom na internetovej stránke Živé.sk ospravedlnil.
Partnerská firma Eurotelu zodpovedná za piatkový výpadok Easy Team totiž EuroTelu za chybu s najväčšou pravdepodobnosťou zaplatí. Súčasťou kontraktov, keď prevádzku určitej služby, alebo technológie preberá partner, tzv. outsourcing, bývajú dohody o kvalite poskytovaných služieb. Za nedodržanie dohodnutých podmienok sa zvyčajne platia nemalé pokuty. Či k tomu dôjde aj v tomto prípade a koľko dodávateľ technológie za výpadok zaplatí, Hric nekomentoval. (dc)