Bonn 2. februára (TASR) Jednou z oblastí, na ktoré bude telekomunikačná skupina Deutsche Telekom AG v nasledujúcom období klásť dôraz, je širokopásmová i mobilná komunikácia a zvýšená starostlivosť o klientov.
"Žijeme v čase rapídnych zmien. Počas najbližších desiatich rokov budú informačné technológie a telekomunikácie zohrávať kľúčovú úlohu tak v súkromnom, ako aj pracovnom živote," povedal na dnešnej konferencii Internationales Presse Kolloquium 2005 (IPK) v Bonne predseda predstavenstva Deutsche Telekomu Kai-Uwe Ricke.
Pred štyrmi rokmi Deutsche Telekom uviedol na trh širokopásmovú komunikáciu. V súčasnosti je vysokorýchlostné pripojenie v Nemecku masovo využívané. "Až 62 % dospelej populácie v Nemecku má prístup k internetu a počet jeho používateľov neustále rastie," uviedol Ricke. Preto sa chce Deutsche Telekom zamerať hlavne na skvalitnenie a rozšírenie obsahu prenášaného vysokorýchlostným internetom.
"Chceme dosiahnuť neobmedzenú mobilitu a integrovanú komunikáciu vo všetkých troch multimediálnych sieťach," vyhlásil René Obermann výkonný riaditeľ spoločnosti T-Mobile International AG & Co. KG., ktorá patrí do skupiny Deutsche Telekom. V súčasnosti divízia prevádzkuje približne 11 000 Hot Spotov. "Do konca roka 2005 plánujeme zvýšiť počet Hot Spotov po celom svete na 20 000," dodal Obermann.
V roku 2005 chce Deutsche Telekom skvalitniť aj starostlivosť o zákazníkov prostredníctvom zlepšovania procesov a spolupráce v skupine. "Zavádzame pilotný projekt, v ktorom vybraní top manažéri budú osobne riešiť problémy niekoľkých zákazníkov," vysvetlil Ricke. Top manažéri budú tiež päť dní pracovať na predajných miestach a call centrách. Cieľom týchto aktivít je získať spätnú väzbu od klientov a priblížiť zákazníkov vedúcim manažérom.
Na konferencii IPK predstavila skupina Deutsche Telekom aj nové riešenia a produkty.