Rozhovor s M. Malikom o českej dobrodružnej adventúre Nibiru

Máte radi strach, napätie, dobrodružstvo? V tom prípade je práve vám určený rozhovor s Martinom Malíkom z Future Games, s ktorým sme sa rozprávali o pripravovanej adventúre Nibiru. V rozhovore nájdete aj exluzívnu informáciu o pracovnom názve novej hry vý

Máte radi strach, napätie, dobrodružstvo? V tom prípade je toto interview venované práve vám! Vývojári z Future Games totiž na seba nenechali dlho čakať a po "hyperúspešnej" adventúre Posel Smrti prichádzajú s ďalším titulom plným záhad a tajomstiev, Nibiru: Messenger of the Gods.

Pod záštitou Future Games sa už nejaký ten čas rodia dve nové adventúry. Za prvé je to Ron Loo, ktorý vyvíja mladučká firma Peregrius a za druhé titul Nibiru vyvíjaný samotnými Future Games a Unknown Identity, o ktorom bude dnes reč. Oba sa čoskoro dostanú na pulty a podľa všetkého sa máme na čo tešiť!

Český zázrak NI.BI.RU
Nibiru: The Messenger of the Gods je remake staršej klasiky Posel Bohů, ktorý vyšiel v Čechách v roku 1998. Hlavnou postavou v je Čech Martin Holan, ktorý študuje archeológiu a jazykovedu vo Francúzsku. Na prosbu strýka profesora Wilda, sa podujme na cestu do rodnej krajiny, aby preskúmal tunel objavený počas nedávnej stavby diaľnice. Akonáhle po príchode nájde kontaktnú osobu, priateľku strýka, mŕtvu v jej pražskom apartmáne, dobrodružstvo začína...

Starý nemecký tunel, ktorého pôvod sa datuje do konca druhej svetovej vojny, môže byť dobrým východiskom pre napínavý príbeh plný zvratov. Hlavného hrdinu zanesie cez krásnu stovežatú Prahu až k tajomným Mayským pyramídam. Ak sa autorom podarí vytvoriť sľubované mystickú, hutnú atmosféru a dobrodružný spád ala Indiana Jones, môžeme očakávať riadnu pecku!

Posel Smrti

HRY.SME.sk: Posel Smrti vyšiel vo viac ako 20 krajinách sveta, s predajnosťou ste teda pravdepodobne spokojní. Ako je to s recenziami? Necítili ste z niektorých krajín zaujatosť?

Martin Malik (MM): Áno, máš pravdu. Predaj je výborný, minimálne v Nemecku sme najpredávanejšou adventúrou roku 2004, predstihli sme aj Broken Sword 3, čo je iste dostatočne veľký úspech. Potvrdzuje to nielen kvality hry, ale tiež to, že Future games, s.r.o. „umí“ zahraničnú distribúciu. Založili sme vlastnú divíziu pre celosvetovú distribúciu a teraz sa naviac orientujeme i na produkty nezávislých vývojárov z Čiech, Slovenska, Maďarska a Poľska. Pokiaľ ide o recenzie, nenazýval by som to zaujatosťou, skôr sa v niektorých teritóriách (najmarkantnejšie to bolo v USA) prejavilo to, že adventúry nie sú doménou tamojších recenzentov. V niektorých článkoch sme sa tak dočítali, že hre chýbajú akčné prvky (ktorá point´n´click adventúra ich kedy mala?), alebo že je tam zbytočne veľa postáv, zbytočne zložitý príbeh a pod. Na druhej strane je ale pravdou, že predaj v Amerike bol aj napriek tomu na solídnej úrovni.

HRY.SME.sk: Okolo Posla Smrti sa utvorila slušná komunita, neuvažujete o pokračovaní?
MM: Nie si prvý, čo sa nás to pýta. Dokonca sa v Nemecku našla firma, ktorá ponúka, že by také pokračovanie celé zafinancovala, ale v túto chvíľu o tom nepremýšľame. Všimnite si, že som nepovedal, že sa tak nestane... Poznáte to, nikdy nehovor nikdy :).

Nibiru: Messenger of the Gods

HRY.SME.sk: Prejdime k vášmu aktuálnemu projektu Nibiru: Messenger of the Gods. Z akého dôvodu ste sa rozhodli pre remake Posla Bohů? Nakoľko to bude totožná hra?
MM: Pôvodný Posel bohů vyšiel iba v ČR a spoločnosť Cenega (vtedy ešte MEC, pokiaľ sa nemýlim) ho distribuovala aj na Slovensko, ale nevyšiel nikde inde. Máme k dispozícií marketingové prieskumy týkajúce sa herného priemyslu v niektorých európskych krajinách - napr. Francúzsko, či Nemecko, z ktorých vyplýva, že dobrodružné adventúry sú obľúbené (teda aspoň medzi tými, čo adventúry hrajú radi). Od tohto zistenia bol už len krôčik k tomu, aby sme zrealizovali "remake". Zámerne to slovo dávam do úvodzoviek, pretože to nie je celkom pravda. Z pôvodnej hry je v Nibiru len námet a niekoľko málo puzzlov (samozrejme v novom "kabáte"). Všetko ostatné je celkom nové, vrátane celého scenáru.

HRY.SME.sk: Príbeh bude podľa dostupných informácií dobrodružný ala Indiana Jones. V čom bude spočívať dynamickosť a atraktívnosť deja?
MM: Nakoľko sa nám to podarilo, budú môcť posúdiť až hráči, ale podobne ako v Black Mirror (názov Posla smrti v zahraničí) to bude hlavne silný príbeh a atmosféra, ktorú sme sa snažili hre vdýchnuť.

HRY.SME.sk: Budú v hre nejaké akčné prvky?
MM: Nie, aspoň nie v zmysle prvkov, ktoré sú nám známe z dnešných akčných hier.

HRY.SME.sk: Máte v pláne podobnú dĺžku hry ako pri Poslovi smrti?
MM: V podstate áno, i keď je pravdou, že niektorí hráči poukazovali na to, že rozhovory v Poslovi smrti boli príliš rozvláčne, a preto sme sa snažili ich množstvo držať málinko na uzde.

HRY.SME.sk: Do akej miery budú architektonické prvky odpovedať skutočnosti (Praha, Mayské pyramídy)?
MM: Myslím, že podľa screenshotov nám dáte samy za pravdu, že Praha je zobrazené veľmi verne. Pokiaľ ide o Mayské pyramídy, tak tie vznikali len na základe obrazových predlôh, nie na osobných skúsenostiach, ale myslíme si, že aj tak je výsledok veľmi dobrý.

HRY.SME.sk: Nakoľko bude dej lineárny/nelineárny?
MM: Nelineárne prvky sa vyskytnú až v našej budúcej hre. Nemyslíme, že pre Nibiru by nelineárnosť deja bola vhodným prínosom.

HRY.SME.sk: Máš tým na mysli projekt Ron Loo, či sa už rozbehli práce na novej hre? Ak áno a môžeš povedať viac? Tak do toho! :)
MM: No, je to adventúra s pracovným názvom 9 till death, zatiaľ sme len vo fáze dokončovania príbehu, takže viac vám v túto chvíľu povedať nemôžem.

HRY.SME.sk: Ako sa bude hra ovládať?
MM: Ovládanie zostáva také isté, ako bolo v Poslovi smrti. Vyplýva to už z faktu, že používame ten istý engine s tým, že sme jeho funkcie ďalej vylepšovali - zmenilo sa napríklad rozlíšenie, ktoré je momentálne vyššie, engine pracuje s 3D postavami a pod. Pokiaľ ide o ovládanie, tak jedinou zmenou je vlastne to, že pri Save/Load je vaša pozícia zobrazená graficky.

HRY.SME.sk: Vyskytnú sa v hre nejaké špeciálne puzzle?
MM: Áno, je ich celá rada, ale snáď nečakáte, že vám ich všetky prezradím :) ?

HRY.SME.sk: Ako je na tom ozvučenie?
MM: Podobne ako pri Poslovi smrti je aj v Nibiru hudba jedným z prvkov, ktoré nám pomáhajú navodiť správnu atmosféru. Každá časť hry teda má svoj vlastný motív.

HRY.SME.sk: Plánujete dabing aj pre české, prípadne slovenské publikum?
MM: Áno, český dabing je v tejto chvíli v príprave. Podieľať sa na ňom budú opäť veľké "mená" pokiaľ ide o dabérov a hercov. Vzhľadom k tomu, že, ako som sa už zmienil, je dabing vo fáze príprav, nebudem tu spomínať, koho by sme radi v dabingu mali. Nakoniec by to nemusela byť pravda. Poviem iba toľko, že na hlavnú postavu Martina Holana máme vytipovaného pána Cigánka (dabuje Foxe Muldera) alebo Lukáša Vaculíka. Otázkou je, ako budú obaja páni časovo vyťažení v období výroby dabingu. Pokiaľ ide o slovenský dabing, tak tu vás bohužiaľ sklamem. Vydanie hry je veľmi nákladnou záležitosťou a predaje v Čechách a na Slovensku nie sú na takej úrovni, aby sme si to mohli dovoliť.

HRY.SME.sk: V akej vývojovej fáze sa hra nachádza?
MM: Hra je dokončená, na začiatku februára vychádza vo Francúzsku, potom v Nemecku, Rakúsku, Švajčiarsku a následne USA, Británii a potom samozrejme aj u nás.

HRY.SME.sk: Mohol by si upresniť plánovaný dátum vydania plnej hry, či najbližšieho dema?
MM: Čiastočne som odpovedal už v predchádzajúcej otázke, pokiaľ ide o ČR a SR. Záleží na tom, ako pôjde dabing. Ak pôjde všetko podľa našich predstáv, hra by mala vyjsť v priebehu marca 2005. Predtým bude uvoľnené demo a video, ktoré sa momentálne prerábajú z anglickej do českej verzie.

HRY.SME.sk: V akej fáze sa demo a video nachádza?
MM: Demo aj video sú, ako som sa zmienil, hotové v anglickej verzii a teraz sa musia "počeštiť". Pokiaľ ide o demo, tak to bude hotové až po dokončení dabingu, u videa to je jednoduchšie, ale naši grafici sú momentálne na zaslúženej dovolenke po dokenčení Nibiru, takže práce začnú až o takých 10 dní.

HRY.SME.sk: Čo si na Niburu vážiš zo všetkého najviac?
MM: Prácu všetkých ľudí, ktorí sa no ňom podieľali, lebo sa síce neskutočne vybláznili, ale tiež si poriadne zamakali :)

HRY.SME.sk: Na záver ešte jedna všeobecnejšia otázka. Neuvažujete v budúcnosti "vplout do vod neznámých" iných žánrov?
MM: Aj na to sa pripravujeme, náš tím programátorov okrem iného v súčasnej dobe pracuje na vlastnom 3D engine, ktorý je dnes nepostrádateľným vývojárskym nástrojom.

HRY.SME.sk: Chceš na záver niečo odkázať čitateľom?
MM: Že ďakujem všetkým, ktorí kupujú originálne hry a pomáhajú tak nám, aby sme mohli hry aj naďalej tvoriť a potom by som chcel popriať čo najviac hier (nielen od našej spoločnosti), ktoré budú hrateľné, zábavné, vtipné... a proste skvelé :)

HRY.SME.sk: Vďaka za rozhovor. Prajeme vám, aby bol Nibiru aspoň taký úspešný ako Posel Smrti.

Za HRY.SME.sk sa pýtal

Najčítanejšie na SME Tech


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Žena, ktorá močila na Korán, ohrozila bezpečnosť Slovenska

Na videu obvinenej Sheily Sz., kde vyzývala na boj proti moslimom, viala v pozadí slovenská zástava.

EKONOMIKA

Predražené predsedníctvo a kauzu Evka prešetrí NAKA

Na polícii bola vypovedať aj Zuzana Hlávková.

Neprehliadnite tiež

Jedinečné mikróby prežili v kryštáloch desaťtisíce rokov

Objavené organizmy sú úplne iné než tie v databázach. Niektorí spochybňujú, či naozaj pochádzajú z kryštálov.

Google a Microsoft neukážu weby pre nelegálne sťahovanie

Nový etický kódex platí pre vyhľadávače v Británii, či prekročí jej hranice dnes nie je jasné.

Ako by to vyzeralo, ak by všetci ľudia žili v jednej budove?

Stačí približne 180-tisíc ľudí, aby mala krytá budova vlastné počasie.

Na YouTube bude menej reklám, zrušia tie najdlhšie

Hoci reklamu na YouTube zatiaľ možno filtrovať, firma sa rozhodla zrušiť svoj najinvazívnejší reklamný formát.

Inzercia - Tlačové správy


  1. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  5. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  7. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  9. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  10. Jarné prázdniny pri mori?
  1. S profesorom Michalom Miovským o prevencii závislostí
  2. Poslanci nevzdávajú boj proti herniam, chcú prísnu reguláciu
  3. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  4. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Dokázali by ste nakúpiť so zavretými očami?
  8. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  9. Stanovisko Klubu pre Bratislavu k zákazu hazardu v Bratislave
  10. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  1. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 11 600
  2. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 8 219
  3. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 5 935
  4. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 5 882
  5. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 5 479
  6. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 5 325
  7. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 5 126
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 5 104
  9. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 5 055
  10. Jarné prázdniny pri mori? 3 058

Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop