SME

EÚ: zmena telekomunikačnej politiky?

Európska únia musí podľa analytikov prehodnotiť svoju politiku týkajúcu sa konkurencie v sektore telekomunikačných sietí, ak chce, aby sa v 15 krajinách únie ujal vysokorýchlostný internet. Snahy Európanov rozšíriť okruh používateľov širokopásmového ...

Európska únia musí podľa analytikov prehodnotiť svoju politiku týkajúcu sa konkurencie v sektore telekomunikačných sietí, ak chce, aby sa v 15 krajinách únie ujal vysokorýchlostný internet. Snahy Európanov rozšíriť okruh používateľov širokopásmového internetu sa doposiaľ pri telekomunikačných sieťach sústredili na liberalizáciu takzvanej technológie poslednej míle, ktorá umožňuje prijímať a vysielať signály na pomerne krátku vzdialenosť. Z údajov na trhu však vyplýva, že počet používateľov širokopásmového internetu nerastie tak, ako sa čakalo.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Oslabenie trhu navyše znamená, že nové firmy prichádzajúce do sektora nechcú do miestneho prístupu na internet príliš investovať. Operátori, ktorí pôvodne patrili štátu, tak v sektore naďalej dominujú. Preto analytici žiadajú od EÚ nový pohľad na jej telekomunikačnú politiku, ktorý by viedol k väčšej konkurencii na úrovni infraštruktúry. Analytici veria, že konkurenčný tlak na bývalých monopolných operátorov vyvinú skôr firmy prevádzkujúce samostatné telekomunikačné siete, napríklad káblovú televíziu či satelitné vysielanie.

Predstavitelia EÚ sa minulý rok zhodli na tom, že podpora prístupu na internet je kľúčová preto, aby sa Európa stala do roku 2010 regiónom, v ktorom je najväčšia konkurencia a najviac inovácií na svete. Nedávne údaje však ukazujú, že v západnej Európe sú na širokopásmový internet pripojené len 2 percentá domácností. V USA je to 6 percent a v Kórei približne 14 percent. (sita, reuters)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 17 105
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 551
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 7 360
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 160
  5. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 3 002
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 758
  7. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 751
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 1 832
SkryťZatvoriť reklamu