27. jan 2005 o 20:15 Juraj Chrappa
Monitorovacia agentúra NPD Group spolu s Asociáciou zábavného softvéru (ESA) oznámili rekordný predaj počítačových hier a hier pre herné konzoly v roku 2004. Americký trh zábavného softvéru dosiahol v minulom roku rekordnú hodnotu 7,3 miliardy dolárov, čím potvrdil vedúce postavenie vo svete. Význam herného biznisu potvrdzujú aj ďalšie dáta. Halo 2, jedna z najpredávanejších hier v roku 2004 zarobila za prvých 24 hodín viac peňazí (2,4 milióna kópií za 125 miliónov dolárov) ako ktorýkoľvek film v deň svojej premiéry. Celkovo sa v roku 2004 len v USA predalo 248 miliónov kusov hier na osobné počítače a herné konzoly, čo znamená, že takmer každá americká domácnosť si kúpila 2 tituly. Z obchodov mizli krabice s hrami rýchlosťou 8 hier za sekundu. V porovnaní s rokom predchádzajúcim sa predalo o takmer 9 miliónov hier viac. Analytici predpovedajú hernému biznisu aj v najbližších rokoch svetlú budúcnosť, najmä vďaka nástupu novej generácie herných konzolí, ktoré by mali doraziť do obchodov koncom roka 2005, respektíve začiatkom roka 2006.
Článok pokračuje pod video reklamou Zdroj:PR