Monitorovacia agentúra NPD Group spolu s Asociáciou zábavného softvéru (ESA) oznámili rekordný predaj počítačových hier a hier pre herné konzoly v roku 2004. Americký trh zábavného softvéru dosiahol v minulom roku rekordnú hodnotu 7,3 miliardy dolárov, čím potvrdil vedúce postavenie vo svete. Význam herného biznisu potvrdzujú aj ďalšie dáta. Halo 2, jedna z najpredávanejších hier v roku 2004 zarobila za prvých 24 hodín viac peňazí (2,4 milióna kópií za 125 miliónov dolárov) ako ktorýkoľvek film v deň svojej premiéry. Celkovo sa v roku 2004 len v USA predalo 248 miliónov kusov hier na osobné počítače a herné konzoly, čo znamená, že takmer každá americká domácnosť si kúpila 2 tituly. Z obchodov mizli krabice s hrami rýchlosťou 8 hier za sekundu. V porovnaní s rokom predchádzajúcim sa predalo o takmer 9 miliónov hier viac. Analytici predpovedajú hernému biznisu aj v najbližších rokoch svetlú budúcnosť, najmä vďaka nástupu novej generácie herných konzolí, ktoré by mali doraziť do obchodov koncom roka 2005, respektíve začiatkom roka 2006.
Článok pokračuje pod video reklamou
Článok pokračuje pod video reklamou
Zdroj:PR