Najočakávanejšie adventúry roka 2005

Napriek tomu, že sa adventúry nazývajú mŕtvým žánrom, dočkáme sa v roku 2005 viacerých veľmi dobre vyzerajúcich titulov, ktoré by mohli nasmerovať adventure žáner novým smerom. Aké dobrodružstvá teda prežijeme v roku 2005?

Dnes sa budeme venovať najočakávanejším adventúrkam roka 2005. Minulý rok sa toho v žánri veľa kvalitného neurodilo – za zmienku stojí len poetická Syberia II, vtipný The Westerner a logický Moment of Silence. Avšak to, že adventúry upádajú je záležitosť pomerne dobre známa, v dnešnej dobe je už ťažké priniesť na trh inovatívny titul, ktorý by sa stal legendou podobnou Broken Swordu, The Longest Journey, King Questu, Money Island či takej Syberii. Súčasní hráči totiž uprednostňujú rýchlejšie žánre a radšej svoj mozog vypnú pri čistokrvných akciách typu Doom III, ako keby si ho mali ponamáhať, napr. pri takej Syberii. Hráči však prichádzajú o veľa - kvalitný príbeh a napínavú zápletku porovnateľnú s kvalitnými filmami – a predovšetkým na tento prvok sa kladie v adventúrach najväčší dôraz. Pôvodné adventúry boli zdĺhavé, len málo ľuďom sa chcelo počúvať tony dialógov v The Longest Journey (iní z nich zas boli unesení ;) - pozn. by chrupi) a tak sa moderná adventúra uberá iným smerom – väčší dôraz sa kladie na akciu. Podľa mnohých ľudí klasické point & click adventúry o chvíľu vymiznú. Aký je váš názor na tento problém? Podeľte sa oň s nami v diskusii.

Tento rok však vyzerá byť - napriek všetkému - na advenúry pomerne bohatý. Na trh sa má dostať druhé pokračovanie peckovej The Longest Journey alebo druhý Runaway. Celkom originálne vyzerá Fahrenheit a nádeje vkladám taktiež do novej adventúrý Benoita Sokala – Lost Paradise. Viac o týchto, ale aj ďalších tituloch sa dozviete v nasledujúcich riadkoch.

Dreamfall (The Longest Journey 2)
[VIAC INFO]  [SCREENSHOTY] [HOMEPAGE] [DÁTUM VYDANIA: jeseň 2005]
Strategicky založení hráči sa najväčšmi tešia na Age Of Empires 3, FPS-kári zas na STALKERa, no a adventuristi bez väčších pochýb na pokračovanie najslávnejšej adventúry z posledných rokov, The Longest Journey, s názvom Dreamfall. Príbeh dvojky sa bude odohrávať v roku 2219, desať rokov po udalostiach prvého dielu. Hlavnou hrdinkou hry je mladá, krásna, 20-ročná Zoe Castillo, ktorá vo svojich snoch odhalí veľkú konšpiráciu proti svetu vedy (Stark) a mágie (Arcadia), ktorým hrozí zánik. Zoe, vedomá si, že túto záhadu sama nevyrieši, zavolá si na pomoc osobu, ktorá už niečo podobné zažila – April Ryan, nevinné a pekné dievčatko, z ktoréj sa na konci prvého dielu vykľula drsná žena ilúzií.
V hre si okrem týchto dvoch charakterov zahráme aj za tretí, mužský – záhadného Kiana. Zavítame do troch svetov – magickej Arcadie, futuristického Starku a do zimnej krajiny. Oproti prvému dielu bude Dreamfall akčnejší, zanikne point & click systém, celá hra sa prenesie do 3D, s čím súvisí aj zmena ovládania (ala Broken Sword 3). Samozrejme nebude chýbať možnosť preskúmavania sveta, väčšie množstvo puzzlov, interakcia s veľkým množstvom NPC postáv a interaktívne prostredie. Neviem ako vy, ale ja idem dohrať prvý diel – mám nato ešte asi trištvrte roka, vydanie dvojky sa totiž plánuje na jeseň :).

Still Life
[VIAC INFO]  [SCREENSHOTY] [HOMEPAGE] [DÁTUM VYDANIA: apríl 2004]

Tvorcovia nemenej slávnej Syberie a Post Mortem pracujú na adventúre s názvom Still Life. Tá sa točí okolo záhadnej série vrážd v Chicagu, ktorá si vyžiadala 5 obetí z radov prostitútok. Na prípad je nasadená mladá detektívka Victoria MsPhersonova, ktorú pátranie po dôkazoch dovedie až k 75 rokov starému spisu pojednávajúcom o podobnej udalosti. Odohrala v 20-tych rokoch minulého storočia v Prahe a vyšetroval ju práve jej starý otec Gustav McPherson, hlavný hrdina adventúrky Post Mortem. Súvislosti medzi jednotlivými prípadmi sú tak veľké, že Victoria prichádza do Prahy, aby prišla vraždám na koreň. Vlastne, by sa dalo povedať, že Sill Life je nepriamym pokračovaním Post Mortem, pretože spisy hovoria o príbehu tejto hry. Počas hry si zahráme nielen za Victoriu, ale taktiež sa prevtelíme do kože Gustava a vrátime sa späť v čase do oných 20–tych rokov.
Still Life je postavený na vylepšenom engine druhej Syberie, grafická stránka hry je z prvých videí (tie však zachytávajú len cut-scény, ktorými bude hra poprešpikovaná) a screenshotov naozaj veľmi detailná. Pripravených je pre nás 7 rozsiahlych kapitol, počas ktorých zavítame nielen do spomínanej Prahy a Chicaga, ale taktiež do iných končín Zeme, kde budeme riešiť množstvo logických hádaniek, zbierať predmety do inovatívneho 3D inventára, komunikovať s NPC postavami a pod. Zachovaný by mal byť point & click systém. Vydanie hry je naplánované na apríl 2004.

Fahrenheit
[VIAC INFO]  [SCREENSHOTY] [HOMEPAGE] [DÁTUM VYDANIA: jún 2005]

Fahrenheit bude tzv. epizodickou, seriálovou adventúrou, ktorá je podobne ako TV seriály rozdelená na niekoľko dielov – konkrétne 12, pričom sa budú objavovať s odstupom niekoľkých mesiacov.
Príbeh sa odohráva v modernom New Yorku, začínajú sa kopiť nevysvetliteľné vraždy, ktoré majú jedno spoločné – obete sú zabité tým istým rituálnym spôsobom – avšak vrahovia sú stále neznámi. Zvláštne, prsty v tom budú mať temné sily...
Žánrovo pôjde o 3D real-time adventúru s prvkami psycho-thrilleru. Zahrať si bude možné ako za stranu dobra, tak aj za stranu zla. Dobro predstavuje detektívka Carla Valenti, zlo, vrah Lucas Kane. Okrem nich sa v hre objaví ešte niekoľko vedľajších hrateľných postáv, pričom do každého dielu zavíta jedna známa osobnosť. Celá hra vyzerá byť veľmi, veľmi inovatívna, grafická stránka hry je perfektná, interface podľa videí nezvyčajný a zatiaľ len ťažko pochopiteľný. Pre tento titul vývojári z Quantic Dream vyvinuli technológie súhrne nazvané ICE. Viac o nich ako aj o celej hre sa dozviete v tomto našom podrobnom preview. Hru vydáva Vivendi a prvá časť by sa mala na trhu objaviť približne v júni.

Runaway 2: The of the Turtle 
[VIAC INFO]  [SCREENSHOTY] [DÁTUM VYDANIA: Q2 2005]
O druhom pokračovaní Runaway z dielní španielskeho štúdia Pendulo Studios sa nevie takmer nič, na svete je len pár screenshotov, z ktorých vyplýva, že grafická stránka hry bude opäť dvojrozmerná, ručne kreslená, čo ja považujem za veľmi dobré, keďže v súčasnosti mi na trhu chýba dielko v štýle prvých dvoch dielov Broken Swordu. Zo screenshotov taktiež vyplýva, že hlavným hrdinom bude opäť mladý vysokoškolský študent Brian Brasco. Putovania a nových dobrodružstiev sa zúčastní taktiež so svojou priateľkou Ginou. Možno viete, možno nie – začiatkom roku 2004 vyhlásilo Pendulo Studios súťaž, do ktorej ak ste sa zapojili a vymenovali autorom tri najväčšie klady a tri zápory (subjektívny názor) minulého dielu, tak ste mohli vyhrať účasť v samotnej hre – víťaz sa v nej objaví v podobe jedného charakteru. Vydanie druhého dielu je naplánované na druhý kvartál 2005, verím, že kvalitatívne dosiahne úroveň prvého dielu.

Vampyre Story
[VIAC INFO]  [SCREENSHOTY] [DÁTUM VYDANIA: zima 2005]

Odídenci z LucasArts stojací za takými adventure peckami ako Full Throttle či Monkey Island založili vlastný vývojarský tím, nazvali sa Autumn Moon Entertainment a začali pracovať na novej upírskej adventúre. Pomenovali ju Vampyre Sory a autori by ju radi vydali na Halloween (október). Príbeh je situovaný do obdobia okolo roku 1880, vlády kráľovnej Viktórie. Mladá operná speváčka Mona de la Fitte bola unesená a premenená v upíra zlým upírom, ktorý ju navyše uväznil vo svojom sídle. Mona sa však túži stáť slávnou opernou speváčkou a vracia sa späť do Paríža, aby tento sen naplnila – jej cestu však lemuje mnoho prekážok.
Vampyre Story bude humorne ladená adventúra, ktorá pobeží na engine Syberie. Prvé screenshoty nevyzerajú nič moc keďže pochádzajú z počiatočnej 2D verzie hry, avšak finálna podoba bude oveľa krajšia a detailnejšia – 3D. Hra bude obsahovať sedem kapitol a celková dĺžka hry sa má pohybovať niekde medzi titulom Curse Of Monkey Island a Full Throttle. Ak vás zaujíma, prečo autori hru nazvali Vampyre Story a nie Vampire Story (ako by to bolo gramaticky správne) vedzte, že vychádzali z názvu prvej knihy o upíroch, ktorej autormi sú Lord Byron a John Polidori – názov knihy – The Vampyre. Ako som už naznačil, autori by radi hru dokončili v októbri, avšak reálnejšie vyzerá až začiatok roku 2006. Podrobnejšie informácie o hre sa dozviete v tomto interview.

Lost Paradise
[VIAC INFO]  [SCREENSHOTY] [HOMEPAGE] [DÁTUM VYDANIA: polovica 2005]

Benoit Sokal je meno v hernom svete nie príliš známe, avšak tí ktorí hrali Syberiu vedia, že stojí za jeho príbehom a on má najväčšiu zásluhu na tak precíznom poetickom stvárnení hry. Po dokončení druhého dielu Syberie, si Benoit Sokal založil vlastnú hernú spoločnosť White Birds Production, ktorej debutovým dielkom má byť titul Lost Paradise. Ten nás zavedie do romantickej Afriky, do Afriky akú ju však nepoznáme. Mohli by sme povedať, že bájnej pretože ju obývajú tie najneuveriteľnejšie zvieracie druhy a domorodé kmene. Hlavou hrdinkou hry je dcéra krutého diktátora, ktorá sa rozhodne dostať svojho najlepšieho priateľa leoparda na miesto jeho narodenia – najvyššiu africkú horu Kilimandžáro. Počas cesty zavítame do domorodých dediniek, ktoré obývajú viac či menej priateľskí obyvatelia. Už len z týchto riadkov a niekoľkých artworkov v našej galérií usudzujem, že sa bude jednať o krásne, poetické, romantikou dýchajúce dielko, ktoré nás podobne ako Syberia príjemne prekvapí. Prvé plány hovoria o polovici roka 2005 ako dátume vydania.

Nibiru: Messenger of the Gods
[VIAC INFO]  [SCREENSHOTY] [HOMEPAGE] [DÁTUM VYDANIA: marec 2005]

Naši západní susedia, presnejšie Česi a ešte presnejšie vývojarský tím Unknown Identity, tvorcovia úspešnej adventúry Posel Smrti, pracujú na ďalšej klasickej point & click adventúre Nibiru: Messenger Of the Gods. Beží na vylepšenom engine Posla Smrti. V adventúrach je však najdôležitejší príbeh, Nibiru ho má takýto (dosť pripomína sériu Broken Sword): V západných Čechách sa stavia nový diaľničný obchvat, pri ktorého výstavbe robotníci objavia starú nemeckú štôlňu, ktorá bola zasypaná počas druhej svetovej vojny. Hlavným hrdinom hry je mladík Martin Holan, Čech študujúci v Paríži archeológiu a lingvistiku, ktorý na žiadosť svojho strýca, profesora Wildea, prichádza do rodnej vlasti, aby objavenú štôlňu preskúmal. Povolenie k prehliadke mu má odovzdať jedna Wildeova známa, ktorá však na vopred dohodnuté stretnutie nepríde a tak sa Martin vydáva za ňou, do jej bytu, kde naň čaká nie práve príjemný pohľad na prevrátený byt a jej mŕtvolu. Z banálneho prieskumu sa nakoniec stáva príbeh plný nečakaných udalostí a zvratov, pátranie po mimozemskej civilizácií a dávno zabudnutom tajomstve civilizácie Mayov. Viac o príbehu sa dozviete na českej homepage. Nibiru: Messenger of the Gods bude obsahovať 5 kapitol, ktoré sa odohrávajú v cca 80 lokáciách. Oproti Poslovi Smrti sa môžeme tešiť na 3D postavy a rozlíšenie 1024x768. Mimochodom NPC postáv bude v hre 35, budú profesionálne nadabované – dialógov je údajne 50 strán (osobne sa mi to zdá málo). Viac informácií sa môžete dozvedieť z našich noviniek, výborného traileru, príp. nedávno vydaného gameplay videa a samozrejme screenshotov. Hra je v súčasností hotová, na slovenský trh sa dostane v priebehu marca v lokalizovanej verzii.

Myst V: End of Ages
[VIAC INFO]  [SCREENSHOTY] [HOMEPAGE] [DÁTUM VYDANIA: jeseň 2005]
Aj Myst je celkom slávna adventúrna séria, ktorá si našla milióny priaznivcov. Žiaľ na koniec tohto roka je naplánovaný v poradí piaty a zároveň posledný diel, čo naznačuje už samotný názov – koniec vekov. Piaty diel nadväzuje na štvrtý Myst – staroveká civilizácia, kráľovstvo D’ni dokázalo prekvitať niekoľko tisícročí, až ho nakoniec postihla strašná katastrofa, kráľovstvo upadlo. V piatom diely sa mu my, hráči, pokúsime prinavrátiť stratenú slávu. Piaty Myst by mal byť graficky najdokonalejší, presunie sa kompletne do 3D, prostredie tým bude detailnejšie, logicky bude pozmenené ovládanie, zachované budú pre adventúry typické prvky v podobe hádanok. K dispozícií je zatiaľ iba pár, nič nehovoriacich screenshotov, vývoj hry ma na starosti Cyan Worlds.

Scratches
[VIAC INFO]  [SCREENSHOTY] [HOMEPAGE] [DEMO] [DÁTUM VYDANIA: apríl 2005]

Na záver si priblížime chystanú argentínsku 1st person adventúru Scratches, ktorá nadchne predovšetkým milovníkov napätej hororovej atmosféry. Hlavný hrdina hry prichádza v roku 1980 do svojho „nového“ viktoriánskeho domu situovaného na predmestie malého anglického mestečka Rothbury. Dom je na prvý pohľad krásny avšak jeho história je už menej ľúbivá. Píše sa rok 1963 a dom obýva James T. Blackwood, rešpektovaný inžinier, ktorý je nespravodlivo obvinení z vraždy svojej manželky. Pán Blackwood čoskoro zomiera na infarkt a do rezidencie Blackwoodovcov prichádza Dr. Christopher Milton, veľmi blízky priateľ rodiny, ktorú tu celých 12 rokov žije úplne sám, aby nakoniec v roku 1975 záhadne, úplne bez stopy zmizol. Nikto ho nevidel avšak teraz v roku 1980 hlavný hrdina hry zisťuje, že tento dom opustený nie je a okrem neho tu niekto je. Hrôzostrašná cesta za odhalením tajomstva domu sa začína. Scratches bude adventúroui plnou strachu, neočakávaných zvratov a jej záver bude údajne veľmi šokujúci. Vydanie hry je naplánované na február, v súčasnosti si môžete vyskúšať demoverziu, ktorú si je možné stiahnuť aj z nášho lokálneho mirroru.

Najčítanejšie na SME Tech


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Colníci zásielky pri kontrole neotvárajú - na rozdiel od Danka

Kancelár Národnej rady poslancov posiela, aby si preberali listy mimo budovy parlamentu. Otvárať cudziu poštu považuje za bežné.

DOMOV

Hladiny riek stúpajú, problémy majú na Kysuciach aj v Liptove

Tretí povodňový stupeň platí vo viacerých obciach.

Neprehliadnite tiež

Fotosyntézu spustili v umelej hmote, čistí vzduch a vyrába čistú energiu

Zariadenie zatiaľ vyskúšali len pri modrom svetelnom spektre.

Vypočítali, ako sa dá cestovať v čase, ale stroj postaviť nevedia

Nový výskum navrhuje matematický model, ktorý umožňuje cestovanie v čase.

Na Marse by ľudia mohli bývať v domčekoch z červených tehál

Inžinieri našli spôsob, ako z červenej pôdy Marsu vyrábať odolné tehly.

Dnes nie miláčik, som mŕtva. Keď sa vážky nechcú páriť, predstierajú smrť

Aeshna juncea sa v čase kladenia vajíčok musia brániť pred otravnými samčekmi.

Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako sa menila obľúbená bratislavská štvrť
  2. Najvyššie ocenenie štvrtýkrát pre Martinus
  3. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky
  4. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy
  5. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  6. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  7. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  8. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  9. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  10. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji
  1. Ako efektívne využiť podlahové kúrenie?
  2. Samsung Galaxy S8: smartfón s výnimočným displejom
  3. Túžite byť matkou, ale nedarí sa? Poďme hľadať dôvody!
  4. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy
  5. Ako sa menila obľúbená bratislavská štvrť
  6. Nové investičné projekty v Schladmingu s výhľadom na zjazdovku
  7. Podľa M. Borguľu je práca mestskej polície slabá a nedôsledná
  8. Znížená sadzba pri pôžičke v mBank už len štyri dni
  9. Odborníci poradia, komu sa oplatí využívať obnoviteľné zdroje
  10. Katarína (28): Z bývania na Nobelovej mám dobrý pocit
  1. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie 7 607
  2. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky 6 635
  3. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 6 146
  4. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne 6 130
  5. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 5 974
  6. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 5 585
  7. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy? 4 710
  8. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy 4 105
  9. 5 krokov k vlastnému bývaniu 4 096
  10. Nové auto alebo radšej jazdenka? 9 rád pre správne rozhodnutie 2 699

Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop