Tento týždeň sa u nás nič nestalo

Nepublikujte len preto, aby ste publikovali. Možno máte len jedno kľúčové posolstvo, ktoré môže byť na vašej webovej stránke celé roky. Nejde o to, aby ste mali na stránke niečo nové - ide o to, aby ste tam mali niečo užitočné a relevantné.

Niektoré organizácie sa s aktualizovaním svojich webových stránok veľmi nenamáhajú a majú na nich aj správy, ktoré už mesiace nie sú aktuálne. Tieto firmy nechápu, že ponechávanie takýchto informácií na stránke vážne poškodzuje ich dobrú povesť.

Na druhej strane sú iné firmy, ktoré publikujú informácie, aj keď by nemuseli. Podľahnú ilúzii, že publikovanie je celé o zverejňovaní noviniek. Nie je - publikovanie je o zverejňovaní toho, čo je užitočné.

Cieľom publikovania nie je nič iné, ako dať správnu informáciu správnej osobe, v správnom čase a za optimálnych nákladov. Mnohí si neuvedomujú, že tá správna informácia môže byť stará päť rokov a tá nesprávna môže mať päť minút.

Pochádzam z malého írskeho okresu Longford. Tamojšie noviny Longford News mali kedysi trochu výstredného šéfredaktora, ktorý jeden týždeň umiestnil na prvú stránku takýto hlavný titulok: "Tento týždeň sa nič nestalo."

Ak vaša firma nie je práve vydavateľstvom, ktorého hlavnou oblasťou podnikania sú správy, nie je dôvod, prečo by ste mali mať na svojej webovej stránke významnú sekciu s najnovšími správami.

Ak máte len jedno posolstvo, ktoré chcete zákazníkom sprostredkovať, je úplne v poriadku, ak bude na vašej stránke visieť nezmenené každý jeden deň v roku.

Poznám množstvo firiem, ktoré sa zúfalo snažia vytvárať správy, stále informovať o niečom novom. Množstvo ich práce zväčša vychádza navnivoč, lebo to, čo vyprodukujú, nie je zaujímavé pre ich cieľovú skupinu. To "nové", čo vyprodukujú, pritom vytláča z ich webových stránok iné informácie, ktoré sú menej nové, ale dôležitejšie.

Web nie je o tom ponúkať stále niečo nové, ale ponúkať niečo užitočné. Pamätajte, že čo je pre vašu firmu novinka, môže byť pre ostatných absolútne nezaujímavé. Mnohé firmy napríklad robia tú strašnú chybu, že publikujú na webovej stránke svoje tlačové správy. Čítať typickú tlačovú správu je pritom asi také zaujímavé, ako sledovať, ako sa štartuje váš počítač. Tlačové správy nie sú určené na zverejnenie - sú určené pre novinárov, ktorí posúdia, či sa v nich nachádza niečo zaujímavé, a či by mohli - v ideálnom prípade - poslúžiť ako inšpirácia pre tvorbu skutočnej správy.

Ak nemáte, čo by ste zaujímavé publikovali, nepublikujte nič - držte sa svojho starého posolstva tak dlho, ako vám pomáha dosahovať vaše ciele.

Najčítanejšie na SME Tech


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

OĽaNO nie je iba Matovič, hovorí jeho líder. Uvažuje, že sa stiahne z politiky

Líder OĽaNO Igor Matovič pre SME hovorí, že sa mu stalo niečo závažné.

KOMENTÁRE

(Ne)obyčajný človek Igor Matovič

Lídra Obyčajných ľudí šikanuje koalícia, no sám zo seba robí ľahký terč.

KOMENTÁRE

Ako sa žije v kraji, kde bane miznú

Vnímajú ich ako náletové buriny, ktoré sa uchytili v pustnúcom kraji.

DOMOV

Čo hovoria na vývoj v Poľsku Fico, Šebej či Švecová

Poľská vláda zasahuje do nezávislosti ústavného súdu.

Neprehliadnite tiež

OBJEKTÍV

Vlezie medzi sutiny aj do tela. Nový robot sa pohybuje ako vinič

Mäkký robot pomôže pri záchranárskych prácach či v medicíne.

Vedci opravili fyziku, protón je v skutočnosti ešte ľahší

Meranie je trikrát presnejšie ako doterajšie výsledky.

Z New Yorku do Washingtonu hyperloopom? Musk má vraj ústny súhlas

Bola by to gigantická stavba, najväčšia v USA.

Inzercia - Tlačové správy


  1. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  2. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  3. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  4. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  5. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  6. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  7. I cez prázdniny testujte elektrobicykle
  8. 5 dôvodov, prečo sa prihlásiť na konferenciu ENERGOFÓRUM®
  9. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom
  10. Máte už vybranú dovolenku na júl?
  1. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  2. Funguje predaj realít aj bez maklérov?
  3. BILLA a ÚNSS skontrolovali zrak 10 380 slovenským deťom
  4. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  5. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  6. Borguľa žiada vyrúbenie dane pre americkú ambasádu
  7. Stanovisko Klubu pre BA k mimoriadnemu rokovaniu zastupiteľstva
  8. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  9. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  10. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  1. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky 7 463
  2. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou 6 931
  3. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade 3 651
  4. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku 3 461
  5. Chcete vedieť všetko o vašej krvi? Čaká vás 6000 typov vyšetrení 2 102
  6. I cez prázdniny testujte elektrobicykle 2 094
  7. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami 1 750
  8. Máte už vybranú dovolenku na júl? 1 625
  9. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom 1 170
  10. Zvládnete tento test o jablkách a cideroch? Otestujte sa 763