SME
Štvrtok, 22. október, 2020 | Meniny má SergejKrížovkyKrížovky

Tento týždeň sa u nás nič nestalo

Nepublikujte len preto, aby ste publikovali. Možno máte len jedno kľúčové posolstvo, ktoré môže byť na vašej webovej stránke celé roky. Nejde o to, aby ste mali na stránke niečo nové - ide o to, aby ste tam mali niečo užitočné a relevantné.

Niektoré organizácie sa s aktualizovaním svojich webových stránok veľmi nenamáhajú a majú na nich aj správy, ktoré už mesiace nie sú aktuálne. Tieto firmy nechápu, že ponechávanie takýchto informácií na stránke vážne poškodzuje ich dobrú povesť.

Na druhej strane sú iné firmy, ktoré publikujú informácie, aj keď by nemuseli. Podľahnú ilúzii, že publikovanie je celé o zverejňovaní noviniek. Nie je - publikovanie je o zverejňovaní toho, čo je užitočné.

Cieľom publikovania nie je nič iné, ako dať správnu informáciu správnej osobe, v správnom čase a za optimálnych nákladov. Mnohí si neuvedomujú, že tá správna informácia môže byť stará päť rokov a tá nesprávna môže mať päť minút.

Skryť Vypnúť reklamu

Pochádzam z malého írskeho okresu Longford. Tamojšie noviny Longford News mali kedysi trochu výstredného šéfredaktora, ktorý jeden týždeň umiestnil na prvú stránku takýto hlavný titulok: "Tento týždeň sa nič nestalo."

Ak vaša firma nie je práve vydavateľstvom, ktorého hlavnou oblasťou podnikania sú správy, nie je dôvod, prečo by ste mali mať na svojej webovej stránke významnú sekciu s najnovšími správami.

Ak máte len jedno posolstvo, ktoré chcete zákazníkom sprostredkovať, je úplne v poriadku, ak bude na vašej stránke visieť nezmenené každý jeden deň v roku.

Poznám množstvo firiem, ktoré sa zúfalo snažia vytvárať správy, stále informovať o niečom novom. Množstvo ich práce zväčša vychádza navnivoč, lebo to, čo vyprodukujú, nie je zaujímavé pre ich cieľovú skupinu. To "nové", čo vyprodukujú, pritom vytláča z ich webových stránok iné informácie, ktoré sú menej nové, ale dôležitejšie.

Skryť Vypnúť reklamu

Web nie je o tom ponúkať stále niečo nové, ale ponúkať niečo užitočné. Pamätajte, že čo je pre vašu firmu novinka, môže byť pre ostatných absolútne nezaujímavé. Mnohé firmy napríklad robia tú strašnú chybu, že publikujú na webovej stránke svoje tlačové správy. Čítať typickú tlačovú správu je pritom asi také zaujímavé, ako sledovať, ako sa štartuje váš počítač. Tlačové správy nie sú určené na zverejnenie - sú určené pre novinárov, ktorí posúdia, či sa v nich nachádza niečo zaujímavé, a či by mohli - v ideálnom prípade - poslúžiť ako inšpirácia pre tvorbu skutočnej správy.

Ak nemáte, čo by ste zaujímavé publikovali, nepublikujte nič - držte sa svojho starého posolstva tak dlho, ako vám pomáha dosahovať vaše ciele.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Koronavírus na Slovensku: Plošné testovanie bude, od soboty platí zákaz vychádzania (minúta po minúte)

Celkový počet nakazených na Slovensku dosiahol číslo 35 330. Pandémia Covid-19 si doteraz vyžiadala 115 obetí.

Igor Matovič hovorí o nových opatreniach.

Od soboty platí zákaz vychádzania, zatvoria sa skoro všetky školy (prehľad)

Ústredný krízový štáb schválil zákaz vychádzania.

Premiér Matovič hovorí o nových opatreniach.
Komentár šéfredaktorky Beaty Balogovej

Matovič nás musí presvedčiť, že vie čo robí

Dnes si už nikto izolovane nevytvorí svoj ostrov bezpečia. Buďme zodpovední.

Beata Balogová, šefredaktorka denníka SME
Dušana Kováčika zadržali aj obvinili.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vitajte v postapokalyptickom svete
  2. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  3. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  4. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  5. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  6. Päť chýb pri zateplení strechy
  7. Programátori prezradili, čo ich v práci najviac motivuje
  8. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  9. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  10. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  1. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  2. Nové laboratórium ekonomického experimentálneho výskumu na EUBA
  3. Programátori prezradili, čo ich v práci najviac motivuje
  4. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  5. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  6. Úprava osobného motorového vozidla
  7. Important information for Brazilians living in Slovakia
  8. Prečo sú dnes ryby také dôležité?
  9. Vitajte v postapokalyptickom svete
  10. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  1. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 17 659
  2. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 15 476
  3. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 14 174
  4. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 12 692
  5. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 11 913
  6. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 10 139
  7. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 10 044
  8. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 9 596
  9. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 500
  10. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 9 333