SME

Tento týždeň sa u nás nič nestalo

Nepublikujte len preto, aby ste publikovali. Možno máte len jedno kľúčové posolstvo, ktoré môže byť na vašej webovej stránke celé roky. Nejde o to, aby ste mali na stránke niečo nové - ide o to, aby ste tam mali niečo užitočné a relevantné.

Niektoré organizácie sa s aktualizovaním svojich webových stránok veľmi nenamáhajú a majú na nich aj správy, ktoré už mesiace nie sú aktuálne. Tieto firmy nechápu, že ponechávanie takýchto informácií na stránke vážne poškodzuje ich dobrú povesť.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Na druhej strane sú iné firmy, ktoré publikujú informácie, aj keď by nemuseli. Podľahnú ilúzii, že publikovanie je celé o zverejňovaní noviniek. Nie je - publikovanie je o zverejňovaní toho, čo je užitočné.

Cieľom publikovania nie je nič iné, ako dať správnu informáciu správnej osobe, v správnom čase a za optimálnych nákladov. Mnohí si neuvedomujú, že tá správna informácia môže byť stará päť rokov a tá nesprávna môže mať päť minút.

SkryťVypnúť reklamu

Pochádzam z malého írskeho okresu Longford. Tamojšie noviny Longford News mali kedysi trochu výstredného šéfredaktora, ktorý jeden týždeň umiestnil na prvú stránku takýto hlavný titulok: "Tento týždeň sa nič nestalo."

Ak vaša firma nie je práve vydavateľstvom, ktorého hlavnou oblasťou podnikania sú správy, nie je dôvod, prečo by ste mali mať na svojej webovej stránke významnú sekciu s najnovšími správami.

Ak máte len jedno posolstvo, ktoré chcete zákazníkom sprostredkovať, je úplne v poriadku, ak bude na vašej stránke visieť nezmenené každý jeden deň v roku.

Poznám množstvo firiem, ktoré sa zúfalo snažia vytvárať správy, stále informovať o niečom novom. Množstvo ich práce zväčša vychádza navnivoč, lebo to, čo vyprodukujú, nie je zaujímavé pre ich cieľovú skupinu. To "nové", čo vyprodukujú, pritom vytláča z ich webových stránok iné informácie, ktoré sú menej nové, ale dôležitejšie.

SkryťVypnúť reklamu

Web nie je o tom ponúkať stále niečo nové, ale ponúkať niečo užitočné. Pamätajte, že čo je pre vašu firmu novinka, môže byť pre ostatných absolútne nezaujímavé. Mnohé firmy napríklad robia tú strašnú chybu, že publikujú na webovej stránke svoje tlačové správy. Čítať typickú tlačovú správu je pritom asi také zaujímavé, ako sledovať, ako sa štartuje váš počítač. Tlačové správy nie sú určené na zverejnenie - sú určené pre novinárov, ktorí posúdia, či sa v nich nachádza niečo zaujímavé, a či by mohli - v ideálnom prípade - poslúžiť ako inšpirácia pre tvorbu skutočnej správy.

Ak nemáte, čo by ste zaujímavé publikovali, nepublikujte nič - držte sa svojho starého posolstva tak dlho, ako vám pomáha dosahovať vaše ciele.

Autor: Gerry Mcgovern , www.gerrymcgovern.com

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Komerčné články

  1. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  2. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  8. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  1. Musí veda odpovedať na všetky naše otázky?
  2. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  3. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  4. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  5. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  6. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  7. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  8. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 17 863
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 698
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 7 602
  4. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 3 329
  5. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 904
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 2 769
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 699
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 1 640
SkryťZatvoriť reklamu