Tento týždeň sa u nás nič nestalo

Nepublikujte len preto, aby ste publikovali. Možno máte len jedno kľúčové posolstvo, ktoré môže byť na vašej webovej stránke celé roky. Nejde o to, aby ste mali na stránke niečo nové - ide o to, aby ste tam mali niečo užitočné a relevantné.

Niektoré organizácie sa s aktualizovaním svojich webových stránok veľmi nenamáhajú a majú na nich aj správy, ktoré už mesiace nie sú aktuálne. Tieto firmy nechápu, že ponechávanie takýchto informácií na stránke vážne poškodzuje ich dobrú povesť.

Na druhej strane sú iné firmy, ktoré publikujú informácie, aj keď by nemuseli. Podľahnú ilúzii, že publikovanie je celé o zverejňovaní noviniek. Nie je - publikovanie je o zverejňovaní toho, čo je užitočné.

Cieľom publikovania nie je nič iné, ako dať správnu informáciu správnej osobe, v správnom čase a za optimálnych nákladov. Mnohí si neuvedomujú, že tá správna informácia môže byť stará päť rokov a tá nesprávna môže mať päť minút.

Pochádzam z malého írskeho okresu Longford. Tamojšie noviny Longford News mali kedysi trochu výstredného šéfredaktora, ktorý jeden týždeň umiestnil na prvú stránku takýto hlavný titulok: "Tento týždeň sa nič nestalo."

Ak vaša firma nie je práve vydavateľstvom, ktorého hlavnou oblasťou podnikania sú správy, nie je dôvod, prečo by ste mali mať na svojej webovej stránke významnú sekciu s najnovšími správami.

Ak máte len jedno posolstvo, ktoré chcete zákazníkom sprostredkovať, je úplne v poriadku, ak bude na vašej stránke visieť nezmenené každý jeden deň v roku.

Poznám množstvo firiem, ktoré sa zúfalo snažia vytvárať správy, stále informovať o niečom novom. Množstvo ich práce zväčša vychádza navnivoč, lebo to, čo vyprodukujú, nie je zaujímavé pre ich cieľovú skupinu. To "nové", čo vyprodukujú, pritom vytláča z ich webových stránok iné informácie, ktoré sú menej nové, ale dôležitejšie.

Web nie je o tom ponúkať stále niečo nové, ale ponúkať niečo užitočné. Pamätajte, že čo je pre vašu firmu novinka, môže byť pre ostatných absolútne nezaujímavé. Mnohé firmy napríklad robia tú strašnú chybu, že publikujú na webovej stránke svoje tlačové správy. Čítať typickú tlačovú správu je pritom asi také zaujímavé, ako sledovať, ako sa štartuje váš počítač. Tlačové správy nie sú určené na zverejnenie - sú určené pre novinárov, ktorí posúdia, či sa v nich nachádza niečo zaujímavé, a či by mohli - v ideálnom prípade - poslúžiť ako inšpirácia pre tvorbu skutočnej správy.

Ak nemáte, čo by ste zaujímavé publikovali, nepublikujte nič - držte sa svojho starého posolstva tak dlho, ako vám pomáha dosahovať vaše ciele.

Najčítanejšie na SME Tech


Hlavné správy zo Sme.sk

SPIŠ KORZÁR

Deň, ktorý navždy zmenil Vysoké Tatry. Takto to vyzeralo pred trinástimi rokmi

Víchrica zničila 19. novembra 2004 až 12-tisíc hektárov lesa.

ŠPORT

Kaddáfí zachránil nemecký klub. Niečo za to však chcel

Nemecký hokejový tím zachránil diktátor.

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

Neprehliadnite tiež

DETSKÁ RUBRIKA

Lelek lesný vidí aj za seba, nemusí ani pohnúť hlavou

Prezývali ho kozodoj, hoci kozy nikdy nedojil.

OBJEKTÍV

Skutočný Iron Man: Vynálezca s oblekom stanovil nový rýchlostný rekord

Oblek poháňa šesť malých prúdových motorov.

Vesmírne kráľovstvo Asgardia vypustilo do vesmíru svoj prvý satelit

Má vlajku a dokonca aj hymnu. Zatiaľ ho však žiadna pozemská krajina či národ neuznáva.

Je lepší vinyl alebo cédečko? Čo o kvalite zvuku hovorí matematika

Fanúšikovia na platne nedajú dopustiť, argumentujú vernosťou zvuku.

Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 10 550
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 433
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 241
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 2 126
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 865
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 633
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 609
  8. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 223
  9. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 961
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 865