"Akvizícia Poboxu bude pre jeho používateľov v blízkej budúcnosti znamenať integrovaný prístup ku všetkým službám ATLASu," povedal riaditeľ portálu Atlas.sk Igor Kalaš. "Vylúčené nie sú ani dodatočné úpravy a vylepšenia v samotnej funkčnosti e-mailových služieb, napríklad príjemné zmeny v kapacite e-mailových schránok," dodal Kalaš. Meno servera Pobox.sk by sa však ani po akvizícii meniť nemalo.
Cieľom spojenia je podľa Igora Kalaša vytvorenie jedného silného subjektu, ktorý dokáže ktorémukoľvek používateľovi slovenského internetu poskytnúť čo najkomplexnejšie spektrum služieb a informácií. Atlas už vlani odkúpil študentský server Referáty.sk a nevylučuje do budúcnosti ani ďalšie akvizície.
Server Pobox.sk fungoval ako samostatná služba na internete od roku 1996 a je najstarším slovenským serverom umožňujúcim založiť si na internete e-mailovú stránku úplne zadarmo.
Najväčšie slovenské freemailové servery
(Počet unikátnych návštevníkov v prvom týždni roku 2005)
Post.sk mail 82 990
Pobox.sk 75 972
Zoznam.sk mail 59 593
Centrum.sk mail 55 452
Atlas.sk mail 14 596
Zdroj: TNS iAudit, www.iaudit.info
Anketa
Ako predaj hodnotia konkurenti
Milan Igrini, riaditeľ SZM.sk: "Predpokladám, že mail Atlasu zanikne alebo zostane funkčný len pre starých užívateľov a nahradí ho mail Poboxu. Nepredpokladám, že dôjde k nejakým presunom užívateľov. Skôr ide o to, aby sa pod jedným portálom nabalilo množstvo služieb, ktoré, samozrejme, vygenerujú oveľa väčšie množstvá spoločných užívateľov. Samotný vyhľadávač tak napríklad vôbec nemusí mať veľkú návštevnosť, ak sa však všetko zabalí pod jeden reklamný systém a jednu hlavičku, Atlas.sk sa bude môcť prezentovať na inej úrovni, než doteraz."
Ivan Debnár, Product Development Director Zoznam.sk: "Je to prirodzený krok, Pobox.sk ako čisto e-mailová služba už dlho potrebovala spraviť zásadné rozhodnutie o svojom smerovaní - bolo zrejmé, že je potrebný posun v rozsahu služieb, čomu nasvedčovala aj strata trhového podielu Poboxu v posledných rokoch. Uvidíme, či Atlas dokáže so získanou užívateľskou základňou aj dlhodobo pracovať, alebo nastane jediná zmena v tabuľke auditovaného počtu užívateľov. Ak Atlas služby zlúči na vlastnej platforme, pribudne mu mnoho prevádzkových starostí, ale hádam to s pomocou českého brata zvládne."
Valér Kot, šéf e-publishingu vydavateľstva Petit Press, prevádzkovateľa Post.sk a Sme.sk: "Akvizíciu tohto druhu považujem za prirodzenú formu konsolidácie na internetovom trhu. Nepredpokladám však, že by táto vlastnícka zmena zásadne ovplyvnila freemailovú scénu - zmysel akvizície vidím predovšetkým v posilňovaní postavenia na trhu, nie v inovovaní freemailových služieb".