Londýn 17. decembra (TASR) - Európske investičné spoločnosti vyriešili nákladné vypisovanie obálok a lepenie stoviek známok po svojom a namiesto obligátnych vianočných pohľadníc sa tento rok rozhodli poslať svojim klientom a spolupracovníkom pozdrav emailom.
Hoci sa dlho považovali za znak zlého vkusu či dokonca lakomstva, elektronické pohľadnice si uprostred súčasného hospodárskeho poklesu našli veľkú obľubu aj medzi majetnými veľkými korporáciami.
Holandský gigant spotrebiteľskej elektroniky Philips, ktorý tento rok čelí ťažkým stratám, navrhol svojim pobočkám, aby k tohtoročným vianočným sviatkom poslali radšej emaily s textom a obrázkami než klasické papierové pohľadnice. Vedenie spoločnosti vysvetlilo svoju iniciatívu ako krok smerom k zredukovaniu výdavkov.
Elektronické pohľadnice zvyčajne obsahujú animovaný obrázok s krátkym textom a vhodnou hudbou v pozadí. K emailovým pozdravom sa tento rok uchýlilo asi 40 spoločností so sídlom vo Veľkej Británii, vrátane obchodnej banky Morgan Stanley, predajcov exkluzívneho textilu Barclays a Marks & Spencer, UBS Warburg, Ernst & Young, JP Morgan, Bank of America, ABN AMRO či Fidelity. Peniaze, ktoré tieto korporácie takýmto spôsobom ušetria, venujú na charitu pre bezdomovcov.
Niektoré spoločnosti však majú v posielaní emailových pozdravov už značnú prax. Napríklad taký fínsky gigant na trhu mobilných telefónov Nokia začal posielať elektronické pohľadnice už pred troma rokmi, keď sa takýto spôsob pozdravu ešte považoval za pomerne nevkusný. Ušetrené peniaze Nokia už tradične venuje fondu UNICEF.