SME

Firmy môžu pomocou elektronického zaobstarávania ušetriť 2,3 bilióna USD ročne

Londýn 17. decembra (TASR) - Spoločnosti na celom svete môžu ušetriť celkovo približne 2,3 bilióna USD ročne, ak budú internet používať na nákup zdrojov, ...

Londýn 17. decembra (TASR) - Spoločnosti na celom svete môžu ušetriť celkovo približne 2,3 bilióna USD ročne, ak budú internet používať na nákup zdrojov, počnúc kancelárskym vybavením až po letenky na služobné cesty.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Najnovšia štúdia konzultačnej spoločnosti Aberdeen Group sa tak stáva pozitívnou správou v nepriaznivých podmienkach vývoja medzipodnikového (B2B) elektronického obchodovania. Počas prudkého rozvoja internetu množstvo spoločností, napríklad, Ariba či Commerce One, sľubovalo veľkým korporáciám úspory miliónov dolárov vďaka ich softvéru, ktorý automatizuje realizáciu nákupných objednávok.

SkryťVypnúť reklamu

Aberdeen od augusta študoval 25 nadnárodných spoločností a zistil, že firmy používajúce elektronické zaobstarávanie začínajú zaznamenávať prvé úspory. Predstaviteľka Aberdeen Frances Howarthová uvádza, že osem až desať percent z 5 000 najväčších spoločností v tomto roku používalo softvér pre elektronické zaobstarávanie a do roka 2003 odhaduje tento údaj na 80 až 90%.

Štúdia zistila, že spoločnosti z celého sveta ročne vydávajú na externé tovary a služby 20 biliónov USD, pričom uzatvárajú zmluvy s rôznymi firmami, od konzultantov až dodávateľov pier a kancelárskych spiniek. Na základe výsledkov skúmaných spoločností Aberdeen vypočítal, že korporácie môžu usporiť osem až desať percent týchto výdavkov, čo celosvetovo zodpovedá sume 2,3 bilióna USD.

SkryťVypnúť reklamu

Napríklad, Unilever používa elektronickú platformu Transora, ktorá spája výrobcov domácich potrieb s rôznymi dodávateľmi. Riaditeľ európskeho odboru elektronického zaobstarávania Unileveru Tim Cooper Jones pre agentúru Reuters uviedol, že náklady na všetky nepriame nákupy, napríklad, na kancelárske potreby, propagačné materiály či služobné cesty, chcú znížiť o päť až osem percent. Zefektívnenie základných výdavkov, označovaných ako "nepriame výdavky", sa môže odzrkadliť vo veľkých úsporách a v prípade Unileveru tieto výdavky tvoria zhruba 40% celkových nákladov.

(1 USD = 47,761 SKK)

* 1 sov

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 17 463
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 577
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 7 442
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 162
  5. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 3 094
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 794
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 757
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 1 790
SkryťZatvoriť reklamu