SME

Infolinky nie sú len o číslach

BRATISLAVA - Nájsť obchodného partnera, zistiť výsledok športového zápasu alebo overiť odchod vlaku už môže pomerne jednoducho a lacno každý používateľ pevnej linky i mobilu.

Operátori na informačných linkách telekomunikačných firiem prechádzajú špeciálnymi školeniami, aby žiadané informácie dokázali nájsť dostatočne rýchlo. FOTO - TASR

Všetci traja slovenskí operátori už ponúkajú informačné linky. Po vytočení čísla infolinky sa ozve privítanie a po ňom automatická hláska, ktorá postupne informuje, ako sa tónovou voľbou dostane k tomu správnemu operátorovi. Po stlačení konkrétneho čísla na číselníku telefónu sa buď ozve priamo na konkrétneho človeka, alebo automat volajúceho upozorní, aby neskladal a počkal na spojenie s operátorom.

EuroTel, Orange, ani Slovak Telecom sa už neobmedzujú iba na poskytovanie telefónnych čísel. Zákazník sa už dnes môže nechať na vyhľadané číslo linky priamo prepojiť, dokonca aj do konkurenčnej siete. Operátori potom za hovor účtujú rovnaké tarify, ako pri bežnom volaní. Čísla na linky v zahraniční však stále poskytuje len Slovak Telecom. Ako jediný umožňuje aj vyhľadanie údajov o volajúcom podľa telefónneho čísla.

Popri telefónnych kontaktoch poskytujú telekomunikačné firmy na infolinkách širokú paletu údajov, ako napríklad odchody vlakov a autobusov, aktuálnu dopravnú situáciu, čakacie doby na hraniciach, spravodajský servis, či programy divadiel a kín. Obaja mobilní hráči navyše poskytujú v rámci infoliniek aj tzv. asistenčné služby. Zákazník tak môže operátorovi nadiktovať fax, SMS-ku, alebo email, ktorý potom odíde na určenú adresu.

Zákazníci EuroTelu a Orangeu majú výhodu v tom, že obaja operátori poskytujú infoslužby na jednom čísle, pričom klienti Slovak Telecomu si musia pamätať minimálne tri. Jedno pre vnútroštátne linky, ďalšie pre zahraničné a na treťom sa dostanú k ďalším údajom.

Orange a EuroTel navyše využívajú pri poskytovaní infoslužby aj ďalší komunikačný kanál. Zákazníci vrátane Prima a Easy môžu potrebné údaje dostať aj SMS-kou. Stačí ak na konkrétne číslo pošlú textovou správou požiadavku v definovanom tvare. Operátor požadované údaje vyhľadá a obratom pošle späť. Službu netreba aktivovať, pričom firmy spoplatňujú aj prichádzajúce, ako aj odchádzajúce SMS.

Informačné služby operátorov si však netreba mýliť so službami pre zákazníkov, ktoré informujú len o produktoch firiem, aktuálnych akciách, dostupných aparátoch, cenách služieb, či faktúrach. Na zákazníckych linkách operátori poskytujú zákaznícku podporu, no aktuálnu dopravnú situáciu sa tu prípadný záujemca nedozvie.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu