Bratislava 26. novembra (TASR) - Telekomunikačný úrad (TÚ) SR preveruje všeobecné podmienky a reklamačný poriadok u telekomunikačných operátorov. Cieľom tejto činnosti je zistiť, či sú práva a povinnosti, uvedené vo všeobecných podmienkach poskytovania služieb a v reklamačnom poriadku, v súlade so zákonom o elektronických komunikáciách.
"V rámci ochrany práv koncových užívateľov preveril už TÚ v prvej etape 6 najväčších poskytovateľov internetu. Boli zistené určité nedostatky, v prípade ktorých úrad určil vykonať nápravu v lehote do 60 dní. Časť poskytovateľov internetu využila možnosť a k nálezu TÚ sa vyjadrila," povedal hovorca TÚ Roman Vavro. Zistené nedostatky, názov poskytovateľov internetu ani ďalšie informácie nechcel Vavro ďalej komentovať, nakoľko preverovanie stále prebieha. "V nasledujúcich etapách rozšírime záber aj na ďalších telekomunikačných operátorov, bližšie informácie o prebiehajúcej akcii poskytne úrad začiatkom decembra," dodal.
Podniky poskytujúce verejné služby sú podľa zákona o elektronických komunikáciách povinné zverejniť všeobecné podmienky a tarify. Súčasťou všeobecných podmienok je aj reklamačný poriadok, ktorý upravuje podrobnosti a rozsah práv účastníkov na reklamáciu, správnosť úhrady, kvalitu služieb a iné zákonom stanovené náležitosti. Práve všeobecné podmienky a reklamačný poriadok sú v tomto prípade stredobodom záujmu TÚ.
V 1. polroku 2004 bolo podľa výsledkov štatistického zisťovania odvetvia telekomunikácií takmer 255 000 zákazníkov pripojených na internet, čo predstavuje polročný nárast o viac ako 70 000 zákazníkov. Z toho až 43,7 % tvoria bytoví zákazníci. Počet užívateľov internetu podľa metodiky Asociácie poskytovateľov internetu (API) vzrástol takmer o 550 000 na viac ako 1,9 milióna užívateľov.