SME

Onimusha 3: Demon Siege - najlepšia hra roku 2004 pre PS2?

Napriek menšiemu zdržaniu, sme sa posledného titulu trilógie Onimusha konečne dočkali i v PAL teritóriu. Epický príbeh boja proti nemŕtvym démonom vrcholí aby finišoval v masakrálnom finále, za ktoré by sa nehanbil žiaden hollywoodský veľkofilm. Toto je h

Napriek menšiemu zdržaniu, sme sa posledného titulu trilógie Onimusha (prvý diel, druhý diel, tretí diel) konečne dočkali i v PAL teritóriu. Epický príbeh boja proti nemŕtvym démonom vrcholí aby finišoval v masakrálnom finále, za ktoré by sa nehanbil žiaden hollywoodský veľkofilm. Toto je hra, ktorej minutie by ste si vyčítali do konca vašich dní. Ak chcete vedieť prečo, prečítajte si recenziu :).

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Píše sa rok 2004 a Paríž je v plameňoch. Nájazd krvilačných démonov Genma začal. Jacques Blanc, príslušník špeciálnej vojenskej jednotky statočne odoláva. No osamotený vojak nemá proti nemŕtvym hordám démonov veľa šancí. Medzitým, Japonsko roku 1582, samuraj Samanosuke Akechi vedie rozhodujúci útok na palác kráľa démonov Oda Nobunaga. Čosi sa však pokazilo, keďže tesne pred dokončením práce sa Samanosuke nedobrovoľne ocitne v uliciach horiaceho Paríža. Prozreteľnosť však vedela, čo robí, keďže náš samuraj na poslednú chvíľu zachraňuje Blanca, ktorý sa vzápätí rovnakým spôsobom presúva do stredovekého Japonska.

SkryťVypnúť reklamu

Na rozdiel od mojich predpokladov v novinke, hra vychádza len na jednom DVD a i systém ovládania je iný. Teda nemôžete prejsť hru za dve rozdielne postavy (ako v Devil May Cry 2), ale postavy (a bude ich viac ako dve) budete počas hrania nepravidelne striedať. Zaujímavé je tiež zobrazenie hlavných postáv, ktoré sú modelované a nahovorené dvomi hereckými hviezdami, obdobným spôsobom ako Jet Li v Rise to Honor. Ako Hidemitsu Samanosuke Akechi sa nám opäť predstaví Takeshi Kaneshiro a novú postavu série, Jacquesa Blanca si užijeme v podaní francúzskeho nosáňa Jeana Reno. To však nie sú jediné známe mená filmového neba v tejto hre, na choreografiu bojových scén totiž dohliadala hviezda akčných filmov Donnie Yen (napr. Blade 2).

Príbeh nebudem rozoberať, predsa len, Onimusha 3 je hlavne filmová hra, kde príbeh hrá dôležitú rolu v celkovej atmosfére hry. Taktiež vo filmovej recenzii nehľadáte stručný dej filmu, nie :)? Príbeh je plný nielen epických a osudových bitiek a cestovania časom, ale i romantickými, emotívnymi a celkom ľudskými témami. V skratke, Onimusha 3 je skutočne dobrý film, sem-tam vhodne doplnený akčnými pasážami, kde ovládate hlavného hrdinu a namiesto aby ste iba pasívne sledovali ako efektne poseká tú trojmetrovú obludu, aktívne mu dopomôžete k jej premene na hromadu fašírkovej zmesi :). Teraz vážne, ak chcete vedieť ako dopadla Onimusha 3 z pohľadu hráča, mrknite na hodnotenie.

SkryťVypnúť reklamu

GRAFIKA 8 / 10
Prechod od dvojpriestorového dizajnu pre-rendorovaných lokácií k plnému tretiemu rozmeru hre prospel, i keď po vizuálnej stránke nie až tak ako by sme si želali. Predsa len, archaický konzervatívny systém slepo vychádzajúci z archetypu Resident Evil sa vôbec nehodil pre akčnú hru, ako sa svojím druhým dielom séria definovala. Takže 2D cestičky v renderovanom pozadí nahradil 3D priestor. A aj keď vizuálna stránka týmto prechodom, v porovnaní s ostatným dielom tejto ságy, utrpela, stále ju môžeme smelo radiť k špičke. Na počudovanie nie je kamera plne pod kontrolou hráča, čo som očakával, vzhľadom na použitie 3D prostredia a nie úplne adekvátnu kvalitu textúr. Tvrdenie, že na to PS2 už proste nestačí je nezmysel, stačí sa pozrieť na taký Primal a človeku je hneď jasné, čoho všetkého je PS2 v oblasti grafiky schopná. Vysvetlenie je však jednoduchšie a hlavne logické, autori totiž použili systém pevných kamier z dôvodu vhodnejší filmových pohľadov na hru, čo má svoje opodstatnenie, no prináša to zo sebou i drobný nedostatok občasnej straty kontroly nad bojiskom. Našťastie však ovládateľné kamera pri hraní chýba iba v minimálnom počte prípadov. Naopak, kvalita CGI sekvencií je fantastická. Úvodné niekoľkominútové entreé je nenormálne úchvatné, pri jeho sledovaní padne každému sánka až k členkám. Proste paráda, to musíte vidieť! Hranica medzi počítačom generovaným obrazom a reálnym prostredím definitívne padla, autori Final Fantasy môžu len tíško závidieť! Na druhej strane táto úvodná úchvatná CGI animácia bola pre mňa i najväčším sklamaním hry. Tá vás totiž tak strašne namlsá, že následné filmové scény prezentované iba obyčajnými, aj keď premakanými, in-game animáciami, vás nemajú šancu zaujať. Nemôžem si odpustiť spomenúť úvodné príbehové titulky, ktoré po dych berúcom úvode zapôsobili rovnako hlboko, no opačne, proste odfláknuté a naťukané v notepade, hnus.

INTERFACE  7 / 10
Menu nezaprie svoj pôvod v obstarožnom Resident Evil, novinky voči ostatnému dielu série by ste hľadali s veľkými ťažkosťami. Inventorár je však dostatočne funkčný a účelný. Veľkým plusom sú minimálne nahrávacie časy, kde sú tie časy nahrávania pri prechode medzi miestnosťami (ak to niekomu chýba, nech skúsi Resident Evil: Outbreak). Minimalistický loading si však vyžiadal obete, ktoré sa najvýraznejšie prejavili v detailnosti grafického spracovania.

SkryťVypnúť reklamu

HRATEĽNOSŤ  8 / 10
Onimusha 3 je proste zásadný predstaviteľ moderného žánru akčných filmových hier, ktoré prinášajú maximálne efektnú vizualitu za prispenia hladkej a bezproblémovej hrateľnosti. Čo má svoje klady (silná filmová atmosféra) ale i zápory (lineárnosť, relatívna krátkosť). Dizajn sa drží zásady „sadni a hraj“, takže ani hráč neznalý obdobných hier nemá po pár minútach s ovládačom žiadny problém. Onimusha 3 zachováva herný dizajn svojich predchodcov, no pridáva i zopár originálnych prvkov. Ide predovšetkým o zmienené striedanie hrateľných postáv, dve časové línie a z toho vyplývajúce cestovanie v čase (posielanie predmetov nutných na riešenie hádanok z jednej doby do druhej). Najmä cestovanie časom oživuje obligátnu krvavú selanku, čo sa podpísalo i na hrateľnosti. Obe časové roviny sú navzájom poprepletané, takže zásadná akcia v jednej ovplyvní situáciu v tej druhej. Celkovo sú puzzle logické a zábavné, skrátka to pravé osvieženie každej adrenalínovej akcie.

SkryťVypnúť reklamu

MULTIPLAYER  
Táto hra nepodporuje multiplayer, takže bez hodnotenia.

ZVUKOVÉ EFEKTY  8 / 10
Skvelé zvukové efekty v bitkách, každá zbraň inak znie, rozdielne svišťí vzduchom, či stína nepriateľovu hlavu. Proste paráda. Smrteľný chrapot a zavýjanie príšer je neskutočne efektné a tieto ruchy skvele dotvárajú filmovú atmosféru príbehu, ešte väčšmi než bombastické vizuálne stvárnenie. Problémom zostáva starý známy dabing postáv by CAPCOM, to už by snáď nahovoriť postavy lepšie zvládli obyvatelia domova dôchodcov:-). Ok, také zlé to zase nie je, emotívnosť a dynamika prejavu „hercov“ je však predsa len o niečo vyššia než v predchádzajúcich dieloch a niektoré postavy sú nahovorené skutočne dobre, za všetkých spomeniem postavu Hidejoši Hašibu, ktorého nadaboval Armin Shimerman (alias Quark zo ST:DS9). Veľká škoda, že charakterného hlasu Jean Rena si v hre veľmi neužijeme, po chvíli hrania jeho ľubozvučnú francúzštinu nahradí bezfarebná americká angličtina.

HUDBA  8 / 10
Skvelý orchestrálny soundtrack. Hudba znie rovnako veľkolepo, ako v dobrom hollywoodskom veľkofilme. Tiché a mierne pasáže sa striedajú s nervóznymi, napätie vyvolávajúcimi, ktoré prechádzajú do bombastickej údernej akcie. V spolupráci s očarujúcou grafikou táto hra poskytne vašim zmyslom skoro filmový zážitok.

SkryťVypnúť reklamu

NÁROČNOSŤ & INTELIGENCIA  8 / 10
Protivníkov je dosť a ich paleta je tak pestrá ako zaujímavá. Od bežných nemŕtvych samurajov a démonických nindžov až po roztodivné „poké“ obludky, pri tvorbe ktorých sa autori inšpirovali nielen vlastnou fantáziou ale určite i domorodým folklórom a mytológiou krajiny vychádzajúceho slnka, keďže niektoré prvky sme mohli zazrieť i v iných japonských hrách. O inteligencii nepriateľov nemôžeme pochybovať, nemajú totiž žiadnu. Až na krvilačný inštinkt odstránenia vašej maličkosti do horúcich pekiel, a to akýmkoľvek spôsobom, hlavne pekne brutálnym a bolestivým. Mimo finálnych bossov (ich dizajn je fakt geniálny, čo kus to umelecký skvost) nie je problém protivníkov zdolať dvomi údermi, až na malé výnimky, ktoré k zabitiu vyžadujú špecifický druh útoku. A i s obtiažnymi bossmi veľkosti niekoľkoposchodového domu si určite poradíte, i keď žiadneho pravdepodobne na prvý raz nezdoláte, na každého čoskoro nájdete fintu, ktorá vám umožní jeho rýchlu elimináciu. Obtiažnosť sa zvyšuje iba s počtom protivníkov na obrazovke a veru, niekedy ich je úctyhodný počet, že ich chudák PS2 má s ich rozpohybovaním problémy, nieto ešte vy s ich zabitím. 

SkryťVypnúť reklamu

ZÁVEREČNÝ VERDIKT  9 / 10
I keď zatiaľ ešte stále čakáme na riadku dávku parádnych vianočných trhákov, neváhal by som titul Onimusha 3 v súčasnosti označiť za horúceho kandidáta na hru roka 2004. Minimálne v rámci žánru akčných hier je trón už obsadený. Ak chcete ochutnať exkluzivitu hier pre PS2, záverečný diel trilógie Onimusha je dobrou voľbou.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Vizualizácia projektu Fizz Park.

Investor Fizz Parku presvedčil úradníkov z bratislavského magistrátu.


3
Karol Duchoň na Bratislavskej lýre v roku 1984.

Špeciálna relácia bude venovaná legende.


26
Tadej Pogačar.

Slovenský cyklista Lukáš Kubiš preteky nedokončil.


a 1 ďalší 1
Daniel Bombic po skončení neverejného zasadnutia na Špecializovanom trestnom súde v Banskej Bystrici.

Ku komunikácii iných orgánov sa nevyjadruje.


TASR 41

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 16 774
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 518
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 7 293
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 157
  5. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 897
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 757
  7. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 730
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 1 862
SkryťZatvoriť reklamu