Médiom, s ktorým trávia ľudia najviac času, stále zostáva televízia (33 percent) nasledovaná rádiom (30 percent). Výskum však potvrdil, že práve televízia trpí príchodom internetu najviac, keď až tretina ľudí uvádza, že ju sledujú čoraz menej a prednosť dávajú internetu. Spravodajstvo na internete vyhľadáva 61 percent jeho európskych používateľov, 37 percent navštevuje webové stránky papierových novín. Na štúdii sa zúčastnilo 7000 respondentov z desiatich európskych krajín.
V Spojených štátoch podľa iného prieskumu asociácie internetových vydavateľov OPA už internet v obľúbenosti predbehol všetky ostatné médiá. Ľudia dostali otázku, ktoré médium by si vybrali, ak by si mohli ponechať zo súčasných len dve. Internet si zvolilo 45 percent respondentov, televíziu 35 percent, knihy, rádio, televíziu a časopisy ešte menej.
(tb)
Najlepšie spravodajstvo na webe má BBCNajlepšie spravodajstvo na internete ponúka podľa americkej Asociácie online spravodajstva (ONA) britská televízna stanica (www.bbcnews.com). Porotcovia jej minulý týždeň udelili hlavnú cenu v prestížnej súťaži online žurnalistiky.
Ďalšími nominovanými na hlavné ocenenie boli televízia CNN (cnn.com) a denníky Wall Street Journal (WSJ.com) a WashigtonPost.com.
Porota udelila aj ocenenia v ďalších ôsmich kategóriách, napríklad za najkreatívnejší prístup k novému médiu, najlepšie komentáre či pokrytie neočakávaných udalostí. Zoznam víťazov je na adrese http://tinyurl.com/5oeut. (tb)