SME

Americká armáda vyvíja vlastný internet

Armáda Spojených štátov vyvíja vlastný internet, ktorý bude stáť desiatky miliárd dolárov a mal by americkým jednotkám vo vojnách budúcnosti poskytnúť kľúčovú výhodu - všetci velitelia a vojaci by nielen ľahšie komunikovali, ale mali by aj priebežné ...

Armáda Spojených štátov vyvíja vlastný internet, ktorý bude stáť desiatky miliárd dolárov a mal by americkým jednotkám vo vojnách budúcnosti poskytnúť kľúčovú výhodu - všetci velitelia a vojaci by nielen ľahšie komunikovali, ale mali by aj priebežné informácie o boji a pohybe nepriateľa.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nový systém označovaný ako GIG (Global Information Grid) sa začal vyvíjať pred šiestimi rokmi a prvé skúšky prebehli koncom septembra. Cena projektu sa odhaduje pre najbližších desať rokov najmenej na 200 miliárd dolárov potrebných na hardvér, softvér a satelity. Hlavným cieľom GIG je poskytnúť jednotkám pohľad "božieho oka" - všetci vojaci by mali mať úplný obraz o teréne, nepriateľovi či počasí.

SkryťVypnúť reklamu

Jedným z technických problémov je požiadavka, aby bol GIG schopný prenášať obrovské množstvo dát. Podľa štúdie korporácie Rand bude armáda potrebovať 40- až 50-krát väčšiu kapacitu na prenos dát, akú mala k dispozícií minulý rok počas vojny v Iraku - teda toľko, koľko by bolo treba na stiahnutie troch celovečerných filmov za sekundu.

Práca amerických vojenských expertov položila pred štyridsiatimi rokmi základy k vzniku internetu a počas studenej vojny mali ich počítače veľký náskok pred zvyškom sveta, napísali The New York Times. V poslednom desaťročí, počas rozmachu internetu, však americké vojenské a spravodajské služby zaostali a "armádny internet" je pokusom stratu dohnať, povedal jeden z tvorcov internetu a dnešný konzultant Pentagonu Vint Cerf. (čtk)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Vizualizácia projektu Fizz Park.

Investor Fizz Parku presvedčil úradníkov z bratislavského magistrátu.


3
Karol Duchoň na Bratislavskej lýre v roku 1984.

Špeciálna relácia bude venovaná legende.


22
Tadej Pogačar.

Slovenský cyklista Lukáš Kubiš preteky nedokončil.


a 1 ďalší 1
Daniel Bombic po skončení neverejného zasadnutia na Špecializovanom trestnom súde v Banskej Bystrici.

Ku komunikácii iných orgánov sa nevyjadruje.


TASR 41

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 16 710
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 514
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 7 283
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 157
  5. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 877
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 764
  7. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 724
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 1 869
SkryťZatvoriť reklamu