LONDÝN - Napriek všeobecnej kritike internetovej reklamy britskí zadávatelia svoje rozpočty pre internet a nové médiá zvyšujú. Ako ukázal prieskum firmy ARC na objednávku spoločnosti britských zadávateľov reklamy (ISBA), len 12 percent opýtaných plánuje objednávky v internetových médiách znížiť.
Cieľom prieskumu bolo získať pre zadávateľov dáta o tom, ako si počínajú ich partneri a konkurenti. Podľa ISBA sa mnoho riaditeľov marketingu síce snaží presadiť internet ako nosič reklamy, ale nedarí sa im presvedčiť správne rady.
„Zaujímavé je, že tam, kde spoločnosti tvrdia, že ich internetová stratégia funguje, býva niekto na úrovni člena správnej rady, ktorý to presadzuje,“ povedala Debbie Morrisonová z ISBA denníku The Guardian.
Pokiaľ ide o objemy, každý desiaty zadávateľ reklamy uvádza, že na internete minul milión libier ročne. Ak majú firmy vlastné internetové stránky, investujú do nich v priemere 385-tisíc libier (asi 27 miliónov korún) ročne.
Dve tretiny firiem uviedli, že už využili internetové obchody. Polovica opýtaných súdi, že objem elektronického obchodu bude rásť, len dve percentá mali opačný názor. (čtk)