SME

Kult: Heretic Kingdoms - prvé dojmy zo slovenského RPG

A máme tu demo na nedávno dokončené, akčné izometrické RPG. Zdá sa vám to zvláštne? Áno, ešte stále sa tvoria takéto hry! Aj pri dnešných možnostiach 3D grafiky majú stále čo ponúknuť. Zaujímavé na Kult: Heretic Kingdoms je hlavne to, že je zaň zodpovedné

A máme tu demo na nedávno dokončené, akčné izometrické RPG. Zdá sa vám to zvláštne? Áno, ešte stále sa tvoria! Aj pri dnešných možnostiach 3D grafiky majú stále čo ponúknuť. Zvláštnosťou hry, Kult: Heretic Kingdoms, je hlavne to, že je zaň zodpovedné slovenské štúdio 3D people. Hrateľná ukážka vám poskytne celkom rozsiahly obraz o hre a keďže tá je už hotová, malo by jej aj funkčne zodpovedať.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Určite vám napadne, že by bolo dobré ho porovnať s inými hrami tohto žánru. Jednoduchšie však bude povedať, že sa na žiadnu z nich nepodobá... Nevyužíva pravidlá D&D ani iné typické pre tento žáner. Spôsobom spracovania je jedinečné, čo nemusí byť vždy plusom. Ale pekne poporiadku.

SkryťVypnúť reklamu

Grafika je typicky izometrická - 2D prostredie s 3D postavami a nejakými tými aktívnymi objektmi. Všeobecne pôsobí skôr jednoducho. Textúry sú prepracované a pestré. Výhodou je možnosť štvornásobného zoomu. Vstup do budov a uzavretých objektov je vyriešený klasickým odkrytím strechy. Kúzla nepôsobia príliš efektne a mohli byť aj krajšie. Máte tu mapu sveta, ale jednotlivé lokácie svoju postrádajú, takže sa budete musieť orientovať po pamäti. O prepracovanosti hovorí aj fakt, že možnosti nastavenia nie sú práve rozsiahle – vlastne nie je čo nastavovať. Počas hrania dema som zaregistroval pár chýb, ktoré sa snáď plnej verzii nevyskytnú.

Aké sú teda zvláštnosti spracovania? Máte len jednu hrateľnú postavu – ženu inkvizítorku (ktorá, mimochodom, celkom dobre vyzerá).

SkryťVypnúť reklamu
Nemôžete si zvoliť zameranie napr. na bojovníka, kúzelníka, ako v iných hrách, a charakteristiky postavy neovplyvňujú vlastnosti ale práve spomínané zameranie. Ináč povedané – ste všetko, ale v jednotlivých smeroch rôzne dobrý. Novinkou je zameranie na jeden z elementov (oheň, voda, vzduch, zem), ktoré zvolíte v hre, a ktoré ovplyvňuje používanie zvláštnych schopností predmetov i tzv. attunements. Tie získavate používaním predmetov a bojmi a niekedy pri úlohách. Môže ich byť až 100, ale aktívnych len pár. Tvoria zaujímavú strategickú zložku.

Ďalšou špecialitou je paralelný, vysnený svet – bežné postavy v ňom nie sú, ale sú tu zase iné a ste stále na mape. Dôležitou podstatou tohto "dvojsvetia" je fakt, že sa medzi nimi premiestňujete, takže ak v tom "našom" vás nepriatelia bijú, prepnete na svet druhý a proste ujdete.

SkryťVypnúť reklamu

Pri otvorení inventára postavy vás prekvapí málo úložného priestoru. Kompenzuje sa to aspoň tým, že sa nemusíte zásobovať lektvarmi na liečenie a manu, lebo mana sa vám dopĺňa automaticky a na liečenie vám stačí jeden sáčik byliniek, ktorý sa nikdy nevyminie. To však liečenie nezjednodušuje, lebo každým liečením vám klesne maximum života, takže po čase musíte nájsť ohnisko alebo krčmu a oddýchnuť si, aby sa vám pôvodná hodnota zase obnovila.

Príbeh nemôžem z dema objektívne zhodnotiť. Mal by sa však odvíjať dynamicky a jednotlivé prechody a informácie sú podávané systémom kresieb a nahovoreného príbehu... nič nové pod slnkom. Príbeh nemôžete ovplyvňovať rozhovormi, ale zato podľa vyjadrenia tvorcov, každý váš čin by mal ovplyvňovať celkový priebeh. Ovládanie je jednoduché, ale na druhej strane vaša postava nič neurobí sama. Už vám nebude stačiť kliknúť na nepriateľa a panička to nejako dobojuje sama. Život vám komplikujú len utekajúce príšery. Tam sa bude váš boj odvíjať spôsobom: beh–sek-beh... (podotýkam, že zbraňami na diaľku ich takmer netrafíte, ak nejdú ku vám po priamke).

SkryťVypnúť reklamu

Naše pocity z hry sú teda zatiaľ zmiešané. Novinky nie sú prevratné a celkovo hra patrí skôr do roku 1999 ako na koniec 2004. Pre celkový obraz si ale počkajte na recenziu, na ktorej usilovne pracujeme.

Autor: Mário Dubec

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Komerčné články

  1. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  5. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  6. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  7. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná?
  2. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  3. Musí veda odpovedať na všetky naše otázky?
  4. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  5. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  6. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 17 964
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 12 835
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 7 906
  4. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 3 870
  5. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 3 133
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 464
  7. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt 1 598
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave 1 466
SkryťZatvoriť reklamu