IDC: Do konca roka dosiahne penetrácia mobilných trhov v strednej Európe 36 %

Praha 29. novembra (TASR) - Mobilný trh v strednej Európe aj v tomto roku pokračuje v masívnom rozvoji. Podľa poslednej analýzy spoločnosti IDC, ktorá ...

Praha 29. novembra (TASR) - Mobilný trh v strednej Európe aj v tomto roku pokračuje v masívnom rozvoji. Podľa poslednej analýzy spoločnosti IDC, ktorá sa zaoberá rozvojom mobilných trhov v krajinách Európy, dosahuje penetrácia v regióne nové rekordné výšky; do konca tohto roka by mala dosiahnuť 36 %.

Intenzita rozvoja je však nerovnomerná: napríklad český trh v tomto roku dosiahne penetráciu mobilných služieb 65 %, čím výrazne predstihne Maďarsko, Poľsko a Slovensko. V roku 2005 IDC predpokladá nárast regionálnej penetrácie až na 64 %. Rýchlosť tohto rastu sa však bude líšiť: kým český trh zaznamená dramatické zníženie prírastku nových užívateľov mobilných služieb, v Poľsku, Maďarsku a na Slovensku dôjde v tejto oblasti k významnému nárastu.

Hlavnou príčinou rastu mobilného trhu v strednej Európe je podľa programového manažéra pre výskum telekomunikačného trhu firmy IDC CEMA Johna Golea predovšetkým rozvoj predplatených služieb. "Niektorí mobilní operátori prijali predplatené služby ako riešenie pre masové trhy a nebáli sa ohrozenia svojich zmluvných zákazníkov. Prostredníctvom výhodných cien a reklamy pomohli dramaticky rozšíriť základňu mobilných užívateľov. IDC ďalej odhaduje, že užívatelia predplatených súprav budú v roku 2003 predstavovať dve tretiny všetkých nových zákazníkov, pričom toto číslo bude na niektorých trhoch ešte výrazne vyššie.

Podľa správy by mali tržby zo služieb mobilných sietí v strednej Európe dosiahnuť v roku 2001 viac než 5 miliárd USD. Silný celkový nárast je však sprevádzaný znižovaním priemerných tržieb na jedného užívateľa. "Tento jav je typický pre masové trhy, keď sa k existujúcej zákazníckej báze pridáva veľké množstvo nových užívateľov," uvádza štúdia.

Spoločnosť IDC sa zaoberá poskytovaním technologických informácií, priemyselných analýz, dát o jednotlivých trhoch a strategických znalostí tvorcom, poskytovateľom a užívateľom informačných technológií. IDC dodáva globálne prieskumy s lokálnym obsahom prostredníctvom viac 700 analytikov v 43 krajinách sveta. V regióne strednej a východnej Európy je IDC prítomná vďaka sieti zastúpení v Budapešti, Moskve, Sofii, Varšave a Záhrebe. Celú sieť riadi regionálne centrum v Prahe. Zákazníkmi IDC sú svetoví IT dodávatelia, IT organizácie a finančný sektor.

* tan zll

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Tech

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Prísne tajné. Ako sa zrodila najhoršia zbraň v dejinách

Ako sa vznikla najhoršia zbraň ľudstva.

SVET

Únia zatvára hranice. Opúšťa tým myšlienky Schengenu

Z núdzových opatrení sa stávajú dlhodobé.

ŠPORT

Sagan skončil v štrnástej etape štvrtý, po skvelom závere vyhral Fraile

Opäť zvýšil náskok v bodovacej súťaži.

Stĺpček Osmelené

Od mladosti mám problém s alkoholom a neviem si pomôcť

Som abstinent, aj keď nemusím.

Neprehliadnite tiež

Čo robiť, aby sa vám v lete neprehrieval telefón

Nedávajte telefón do mrazničky.

Podcast Klik

Klik: Prečo sa ľudia nechávajú očipovať

Prehľad technologických správ týždňa.

PODCAST ZOOM

Zoom: Globálne otepľovanie ukázali cyklistické preteky

Čo nám cyklistika hovorí o zmene klímy.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  2. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  7. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 34 954
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 23 240
  3. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 16 686
  4. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 15 031
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 839
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 352
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 5 099
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 515
  9. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 2 786
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 680