SME
Utorok, 7. február, 2023 | Meniny má Vanda

Čoraz viac ľudí používa internet ako zdroj informácií a menej na zábavu

San Francisco 29. novembra (TASR) - Americkí používatelia internetu sa v poslednom čase pripájajú predovšetkým kvôli vyhľadávaniu informácií a čoraz ...

San Francisco 29. novembra (TASR) - Americkí používatelia internetu sa v poslednom čase pripájajú predovšetkým kvôli vyhľadávaniu informácií a čoraz menej kvôli zábave, pričom počas surfovania na sieti menej sledujú televíziu.

Z najnovšej štúdie University of California at Los Angeles (UCLA) vyplýva, že používatelia trávia na sieti viac času, hoci stále málo nakupujú kvôli obavám z ochrany dôverných informácií. Štúdia však nezistila žiadny demografický rozdiel medzi novými používateľmi, ktorí sú na sieti menej než rok a skúsenými spotrebiteľmi. Tento fakt naznačuje, že internet sa stáva čoraz masovejším médiom, ako, napríklad, televízia, s ktorou teraz konkuruje o pozornosť.

SkryťVypnúť reklamu

"Skutočne vidíme koniec digitálnej priepasti. Stále síce existuje a stále je tu rozdiel medzi pripojenými a nepripojenými, no každým rokom je menší," povedal pre agentúru Reuters predstaviteľ UCLA Jeff Cole. Podľa jeho slov v štúdii zaznamenali jeden nový prvok, a to "podstatný rozvoj internetu ako informačného média" a súčasne "nezaznamenali nárast využitia internetu pre zábavu".

Podľa výsledkov prieskumu počet domácností, ktoré považujú internet za dôležitý zdroj informácií, medziročne stúpol zo 77% na 91%. Na druhej strane užívatelia internetu sledujú televíziu o 4,5 hodiny týždenne menej než nepripojení spotrebitelia.

Počet nakupujúcich cez internet sa oproti minulému roku mierne znížil: 48,9% z 2 000 skúmaných domácnosti v tomto roku nakúpilo prostredníctvom siete, vlani išlo o 50,7%. J. Cole pripísal tento pokles všeobecnej hospodárskej situácii, zániku mnohých elektronických obchodov, poklesu počtu ponúk na bezplatnú dodávku tovaru, vyšším cenám a obavám o bezpečnosť údajov. Skúsení používatelia pritom vykonávajú 20 internetových nákupov ročne v porovnaní so štyrmi nákupmi nováčikov.

SkryťVypnúť reklamu

Štúdia ďalej zistila, že celkové využitie internetu rastie a počet pripojených v USA sa medziročne zvýšil zo 66,9% na 72,3% populácie. Používatelia strávia na sieti priemerne 9,8 hodiny týždenne, vlani išlo o 9,4 hodiny.

Spomedzi respondentov 94,5% vyjadrilo obavy z ochrany ich osobných údajov pri elektronickom nákupe, pričom viac než polovica pripojených a takmer tri štvrtiny nepripojených si myslia, že surfovanie ohrozuje ich privátnu sféru.

Obavy z krádeže údajov o kreditnej karte zaťažujú 98,6% klientov, ktorí sú pripojení najviac jeden rok a 89,1% skúsených používateľov. Mnohí pritom považujú internet za prínos pre deti, keďže 96,5% zaznamenalo rovnaké alebo dokonca lepšie známky v škole, ak používajú internet.

Väčšina používateľov pritom trávi približne rovnaký čas inými domácimi aktivitami ako pred vznikom siete.

SkryťVypnúť reklamu

J. Cole uvádza, že existujú aj tri percentá používateľov, ktorí boli vlani pripojení a tento rok nie sú, najmä preto, že nemajú prístup k počítaču alebo ich počítač nie je dostatočne rýchly a nemôžu si kúpiť lepší. Túto príčinu uviedlo aj 27% z celkového počtu respondentov, ktorí nie sú pripojení.

Dôvera k technológii oproti minulému roku mierne poklesla: počet užívateľov, ktorí sú presvedčení, že technológia urobila tento svet lepším, sa znížil zo 66% na 62%.

Ako informuje agentúra Reuters, UCLA vykonala prieskum v máji a júli tohto roka a začiatkom budúceho roka plánuje špeciálnu správu, ktorá preskúma postoje k internetu a správanie po teroristických útokoch z 11. septembra. Štúdia je pritom dostupná na internetovej adrese http://www.ccp.ucla.edu

SkryťVypnúť reklamu

* 1 sov

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Inzercia - Tlačové správy

  1. Môjobchod posilňuje svoju pozíciu v Košickom kraji
  2. Európu sužuje chrípka nebývalých rozmerov. Ako sa chrániť?
  3. Nový diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  4. INDEX: Prečo stále nemáme diaľnicu do Košíc
  5. Vyšlo februárové Doma v záhrade
  6. Turisti ešte v Egypte neobjavili veľa miest, hovorí delegátka
  7. Dom postavený z konope? Nápad, ktorý si zaslúžil envirocenu
  8. Wüstenrot aktívne čelí výzvam trhu a mení svoj obchodný model
  1. Na bezpečnom internete záleží
  2. Ako vyzerá inteligentný bytový dom? Tajomstvo je v technológiách
  3. Podporujme imunitu aj vysokočistým beta glukánom
  4. Môjobchod posilňuje svoju pozíciu v Košickom kraji
  5. Európu sužuje chrípka nebývalých rozmerov. Ako sa chrániť?
  6. Nový diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  7. O2 predstavilo novú generáciu O2 Paušálov
  8. Nadácia COOP Jednota podporila Nemocnicu s poliklinikou Brezno
  1. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť? 14 595
  2. Dom postavený z konope? Nápad, ktorý si zaslúžil envirocenu 3 365
  3. Dodajte vašej pokožke šťavu 3 255
  4. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery 1 179
  5. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to 763
  6. Wüstenrot aktívne čelí výzvam trhu a mení svoj obchodný model 618
  7. McDonald's opäť medzi lídrami v ankete Najzamestnávateľ roka 490
  8. Môjobchod posilňuje svoju pozíciu v Košickom kraji 218
SkryťZatvoriť reklamu