SME
Sobota, 16. január, 2021 | Meniny má KristínaKrížovkyKrížovky

Čoraz viac ľudí používa internet ako zdroj informácií a menej na zábavu

San Francisco 29. novembra (TASR) - Americkí používatelia internetu sa v poslednom čase pripájajú predovšetkým kvôli vyhľadávaniu informácií a čoraz ...

San Francisco 29. novembra (TASR) - Americkí používatelia internetu sa v poslednom čase pripájajú predovšetkým kvôli vyhľadávaniu informácií a čoraz menej kvôli zábave, pričom počas surfovania na sieti menej sledujú televíziu.

Z najnovšej štúdie University of California at Los Angeles (UCLA) vyplýva, že používatelia trávia na sieti viac času, hoci stále málo nakupujú kvôli obavám z ochrany dôverných informácií. Štúdia však nezistila žiadny demografický rozdiel medzi novými používateľmi, ktorí sú na sieti menej než rok a skúsenými spotrebiteľmi. Tento fakt naznačuje, že internet sa stáva čoraz masovejším médiom, ako, napríklad, televízia, s ktorou teraz konkuruje o pozornosť.

Skryť Vypnúť reklamu

"Skutočne vidíme koniec digitálnej priepasti. Stále síce existuje a stále je tu rozdiel medzi pripojenými a nepripojenými, no každým rokom je menší," povedal pre agentúru Reuters predstaviteľ UCLA Jeff Cole. Podľa jeho slov v štúdii zaznamenali jeden nový prvok, a to "podstatný rozvoj internetu ako informačného média" a súčasne "nezaznamenali nárast využitia internetu pre zábavu".

Podľa výsledkov prieskumu počet domácností, ktoré považujú internet za dôležitý zdroj informácií, medziročne stúpol zo 77% na 91%. Na druhej strane užívatelia internetu sledujú televíziu o 4,5 hodiny týždenne menej než nepripojení spotrebitelia.

Počet nakupujúcich cez internet sa oproti minulému roku mierne znížil: 48,9% z 2 000 skúmaných domácnosti v tomto roku nakúpilo prostredníctvom siete, vlani išlo o 50,7%. J. Cole pripísal tento pokles všeobecnej hospodárskej situácii, zániku mnohých elektronických obchodov, poklesu počtu ponúk na bezplatnú dodávku tovaru, vyšším cenám a obavám o bezpečnosť údajov. Skúsení používatelia pritom vykonávajú 20 internetových nákupov ročne v porovnaní so štyrmi nákupmi nováčikov.

Skryť Vypnúť reklamu

Štúdia ďalej zistila, že celkové využitie internetu rastie a počet pripojených v USA sa medziročne zvýšil zo 66,9% na 72,3% populácie. Používatelia strávia na sieti priemerne 9,8 hodiny týždenne, vlani išlo o 9,4 hodiny.

Spomedzi respondentov 94,5% vyjadrilo obavy z ochrany ich osobných údajov pri elektronickom nákupe, pričom viac než polovica pripojených a takmer tri štvrtiny nepripojených si myslia, že surfovanie ohrozuje ich privátnu sféru.

Obavy z krádeže údajov o kreditnej karte zaťažujú 98,6% klientov, ktorí sú pripojení najviac jeden rok a 89,1% skúsených používateľov. Mnohí pritom považujú internet za prínos pre deti, keďže 96,5% zaznamenalo rovnaké alebo dokonca lepšie známky v škole, ak používajú internet.

Väčšina používateľov pritom trávi približne rovnaký čas inými domácimi aktivitami ako pred vznikom siete.

Skryť Vypnúť reklamu

J. Cole uvádza, že existujú aj tri percentá používateľov, ktorí boli vlani pripojení a tento rok nie sú, najmä preto, že nemajú prístup k počítaču alebo ich počítač nie je dostatočne rýchly a nemôžu si kúpiť lepší. Túto príčinu uviedlo aj 27% z celkového počtu respondentov, ktorí nie sú pripojení.

Dôvera k technológii oproti minulému roku mierne poklesla: počet užívateľov, ktorí sú presvedčení, že technológia urobila tento svet lepším, sa znížil zo 66% na 62%.

Ako informuje agentúra Reuters, UCLA vykonala prieskum v máji a júli tohto roka a začiatkom budúceho roka plánuje špeciálnu správu, ktorá preskúma postoje k internetu a správanie po teroristických útokoch z 11. septembra. Štúdia je pritom dostupná na internetovej adrese http://www.ccp.ucla.edu

Skryť Vypnúť reklamu

* 1 sov

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Podcast Klik

Klik: Zmazanie Trumpa je začiatok novej éry sociálnych sietí

Prehľad technologických správ.

Podcast Klik.
Podcast Tech_FM

Ukázali, ako by sa dala získavať energia z čiernej diery

Podcast o novinkách z vedy.

Samsung ukázal nové smartfóny, všetky s podporou 5G

Namiesto veľkých zmien prišla evolúcia.

V Indonézii objavili najstaršiu jaskynnú maľbu

Vek maľby prasaťa sa odhaduje minimálne na 45 500 rokov.

Jaskynná maľba prasaťa celebského na Sulawesi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť
  2. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  4. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  5. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  6. Už iba dnes si môžete predplatiť SME.sk na rok len za 28 eur
  7. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  8. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  9. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie
  10. Oktagon 20: Pikantné súboje prinesú aj zápas o titul!
  1. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  2. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  3. Turizmus za účelom estetickej chirurgie v čase pandémie
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  6. Akčný výpredaj v PLANEO Elektro – to sú ceny nižšie až o 60 %!
  7. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  8. Ohlúpli sme počas Covid roka?
  9. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  10. TOMRA víta kľúčový krok k spusteniu systému zálohovania
  1. Už iba dnes si môžete predplatiť SME.sk na rok len za 28 eur 20 504
  2. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 14 570
  3. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká? 8 955
  4. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 821
  5. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 7 717
  6. Kuba si turistov omotá okolo prsta. Miesta, ktoré musíte vidieť 6 766
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 546
  8. Kvalitnej hydiny je na pultoch stále menej. Čo vlastne kupujeme? 6 426
  9. Riaditeľ VÚB: Udržateľnosť chceme vsadiť do DNA nášho podnikania 6 301
  10. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť 5 989