Čoraz viac ľudí používa internet ako zdroj informácií a menej na zábavu

San Francisco 29. novembra (TASR) - Americkí používatelia internetu sa v poslednom čase pripájajú predovšetkým kvôli vyhľadávaniu informácií a čoraz ...

San Francisco 29. novembra (TASR) - Americkí používatelia internetu sa v poslednom čase pripájajú predovšetkým kvôli vyhľadávaniu informácií a čoraz menej kvôli zábave, pričom počas surfovania na sieti menej sledujú televíziu.

Z najnovšej štúdie University of California at Los Angeles (UCLA) vyplýva, že používatelia trávia na sieti viac času, hoci stále málo nakupujú kvôli obavám z ochrany dôverných informácií. Štúdia však nezistila žiadny demografický rozdiel medzi novými používateľmi, ktorí sú na sieti menej než rok a skúsenými spotrebiteľmi. Tento fakt naznačuje, že internet sa stáva čoraz masovejším médiom, ako, napríklad, televízia, s ktorou teraz konkuruje o pozornosť.

"Skutočne vidíme koniec digitálnej priepasti. Stále síce existuje a stále je tu rozdiel medzi pripojenými a nepripojenými, no každým rokom je menší," povedal pre agentúru Reuters predstaviteľ UCLA Jeff Cole. Podľa jeho slov v štúdii zaznamenali jeden nový prvok, a to "podstatný rozvoj internetu ako informačného média" a súčasne "nezaznamenali nárast využitia internetu pre zábavu".

Podľa výsledkov prieskumu počet domácností, ktoré považujú internet za dôležitý zdroj informácií, medziročne stúpol zo 77% na 91%. Na druhej strane užívatelia internetu sledujú televíziu o 4,5 hodiny týždenne menej než nepripojení spotrebitelia.

Počet nakupujúcich cez internet sa oproti minulému roku mierne znížil: 48,9% z 2 000 skúmaných domácnosti v tomto roku nakúpilo prostredníctvom siete, vlani išlo o 50,7%. J. Cole pripísal tento pokles všeobecnej hospodárskej situácii, zániku mnohých elektronických obchodov, poklesu počtu ponúk na bezplatnú dodávku tovaru, vyšším cenám a obavám o bezpečnosť údajov. Skúsení používatelia pritom vykonávajú 20 internetových nákupov ročne v porovnaní so štyrmi nákupmi nováčikov.

Štúdia ďalej zistila, že celkové využitie internetu rastie a počet pripojených v USA sa medziročne zvýšil zo 66,9% na 72,3% populácie. Používatelia strávia na sieti priemerne 9,8 hodiny týždenne, vlani išlo o 9,4 hodiny.

Spomedzi respondentov 94,5% vyjadrilo obavy z ochrany ich osobných údajov pri elektronickom nákupe, pričom viac než polovica pripojených a takmer tri štvrtiny nepripojených si myslia, že surfovanie ohrozuje ich privátnu sféru.

Obavy z krádeže údajov o kreditnej karte zaťažujú 98,6% klientov, ktorí sú pripojení najviac jeden rok a 89,1% skúsených používateľov. Mnohí pritom považujú internet za prínos pre deti, keďže 96,5% zaznamenalo rovnaké alebo dokonca lepšie známky v škole, ak používajú internet.

Väčšina používateľov pritom trávi približne rovnaký čas inými domácimi aktivitami ako pred vznikom siete.

J. Cole uvádza, že existujú aj tri percentá používateľov, ktorí boli vlani pripojení a tento rok nie sú, najmä preto, že nemajú prístup k počítaču alebo ich počítač nie je dostatočne rýchly a nemôžu si kúpiť lepší. Túto príčinu uviedlo aj 27% z celkového počtu respondentov, ktorí nie sú pripojení.

Dôvera k technológii oproti minulému roku mierne poklesla: počet užívateľov, ktorí sú presvedčení, že technológia urobila tento svet lepším, sa znížil zo 66% na 62%.

Ako informuje agentúra Reuters, UCLA vykonala prieskum v máji a júli tohto roka a začiatkom budúceho roka plánuje špeciálnu správu, ktorá preskúma postoje k internetu a správanie po teroristických útokoch z 11. septembra. Štúdia je pritom dostupná na internetovej adrese http://www.ccp.ucla.edu

* 1 sov

Najčítanejšie na SME Tech


Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Sagan skončil v záverečnej etape na Tour Down Under tretí a vyhral bodovaciu súťaž

V etape triumfoval André Greipel, celkovým víťazom sa stal Daryl Impey.

SVET

Opäť si zavaril. Trump nevie skrývať, že je rasista

Trumpovi neveria, že nie je rasista.

Neprehliadnite tiež

Prečo hrá mozog džezového a klasického pianistu rovnakú skladbu inak

Mozgy džezových a klasických pianistov fungujú rozdielne. Dokonca aj vtedy, keď hrajú tú istú skladbu.

Spravili krok k včasnému odhaleniu rakoviny, krvný test má veľkú úspešnosť

Test dokázal určiť aj päť typov rakoviny, na ktoré doteraz neexistuje skríning.

TECH_FM

Historici sa mýlia, čiernu smrť roznieslo čosi iné

Nový výskum naznačuje, ako sa problém šíril.

NASA testuje jadrový reaktor pre astronautov na Marse

Prvotné testy kompaktného reaktora v americkej Nevade boli úspešné.

Legendárna hra Age of Empires sa vráti v modernom prevedení vo februári

Hru museli v mnohých smeroch prepracovať, aby fungovala na moderných počítačoch.

Inzercia - Tlačové správy


  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  5. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  6. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  7. Kam do tepla v januári?
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  9. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru?
  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Alarica – new business project in the market of shoes
  3. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  7. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  8. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  9. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  10. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 14 715
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 9 162
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 974
  4. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali 3 488
  5. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 2 616
  6. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 534
  7. Kam do tepla v januári? 1 961
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 781
  9. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 584
  10. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 953