SME
Utorok, 20. október, 2020 | Meniny má VendelínKrížovkyKrížovky

Rozhovor s Marekom Lorencom – šéfprogramátorom vývojárskeho tímu REALMOTYCA

Počas svojho pôsobenia v redakcii HRY.SME.sk som mal možnosť stretnúť a vyspovedať rôzne typy ľudí z brandže počítačových hier. Spektrum bolo naozaj široké a niektoré odpovede prekypovali svojským humorom, iné boli zas šokujúcimi vyhláseniami a podobne. A


Počas svojho pôsobenia v redakcii HRY.SME.sk som mal možnosť stretnúť a vyspovedať rôzne typy ľudí z brandže počítačových hier. Spektrum bolo naozaj široké a niektoré odpovede prekypovali svojským humorom, iné boli zas šokujúcimi vyhláseniami a podobne. Ale človek, s ktorým sme sa zhovárali dnes, sa líši od všetkého doposiaľ poznaného...

Hry na Slovensku sa robia aj mimo nášho hlavného mesta a dôkazom, že ich vedia tvoriť aj nebratislavské tímy je aj skupina okolo hurbanovského programátora Mareka Lorenca. Prezradím naňho, že študuje na Univerzite Konštantína Filozofa v Nitre, má rád Kulhánka a mangu a dokáže hodiny zaujímavo rozprávať o počítačoch, kybernetike a otázkach súčasnej doby. Je tiež nepísaným lídrom tímu Realmotyca, kde pracuje na vývoji rôznych freeware projektov. No a o tom, že patrí medzi uvoľnené, slobodomyseľné a nekonvenčné typy, sa už ľahko sami presvedčíte v tomto nanajvýš nezvyčajnom rozhovore.

Skryť Vypnúť reklamu


Ahoj Marek, najprv by si sa mohol čitateľom predstaviť: kto si, čo si, odkiaľ si, ako si, atď...
Som len malý Hurbanovský červík, ktorý si zmyslel, že bude programovať hry. Podarilo sa mi zlanáriť ďalších ľudí pod vidinou ovládnutia sveta. Takže momentálne je nás dvanásť. O sebe môžem povedať len toľko, že som najskromnejší človek na svete.

Ako si sa dostal k počítačom, resp. programovaniu? A prečo ťa táto vášeň stále drží?
Na základnej škole som dostal počítač Didaktik M. Najprv som sa len hral hry. Keďže mi ale strašne chýbali erotické hry, rozhodli sme sa s kamarátom že jednu naprogramujeme. Nakoniec z toho síce nič nebolo. Ale pokračoval som v programovaní hier naďalej. Teraz programujem čisto len pre peniaze, aby som si neskôr za ne mohol kúpiť moc…

Skryť Vypnúť reklamu

Si zakladateľom tímu REALMOTYCA, na konte máte už niekoľko hier a účasť v rôznych súťažiach. Pokiaľ viem, celkom sa vám darilo aj v Becher Game(6.miesto). Môžeš o tom porozprávať konkrétnejšie?
Máme za sebou viaceré prvotiny, ako napríklad KOZMO, TRIEDNA (streľba na moju triednu z Gymnázia) a PINGPONG. Na Becherovku sme robili RAPID CUP, BRMBRM a naposledy GRINGA. Všetky tieto hry sa dajú stiahnuť na našej domovskej stránke www.realmotyca.com v sekcii download.


Myslíš si, že v podobných súťažiach mladých programátorov sú výhercovia niekedy aj vopred istý? Je zvýhodnený ten, kto má nejaké kontakty, alebo je štartovacia línia pre všetkých rovnaká?
ÁNO.

Vráťme sa k Realmotyce. Koľko je vás v súčasnosti, ako máte podelenú robotu?
Momentálne je nás dvanásť. Všetci robia okrem mňa. Ja na nich dozerám a rátam peniaze.

Skryť Vypnúť reklamu

V našom poslednom (súkromnom) rozhovore si mi hovoril o mnohých plánovaných a rozrobených projektoch. Nie je to trošku schizofrenické, pracovať naraz na toľkých veciach? Nebolo by menej náročné a namáhavé, plno sa sústrediť na jediný titul?
Pche , schizofrénia ? Ja a moje druhé Ja sa vždy dohodneme.

Ako je to s hľadaním publishera? Mladá skupina, navyše nie z Bratislavy... Asi to nebude ľahké.
Je to asi ako nájsť inteligentného novinára.

Tak v mene celej redakcie ti pekne ďakujem. Iná vec: môže sa na Slovensku tím nezávislých vývojárov uživiť? Otázka financií pri vašom zameraní isto nie je zanedbateľná (aj keď robíte to, čo vás baví).
Sme v najlepších rokoch, dobre vyzeráme. Môžeme si na seba privyrobiť….


Ako u hrou sa chystáte preraziť do „veľkého sveta“?
Malo by to byť pokračovanie BRMBRM (na motívy amigáckeho Knockout2 – pozn. red.). Viac krvi, viac sexu a kopec peňazí.

Skryť Vypnúť reklamu

Dnes si hráči zakladajú najmä na tom, aby hra mala dobrú grafiku. Nápad a ostatné ingrediencie nasledujú až potom. Čo je hlavné kritérium keď tvoríte hry v Realmotyce?
Našim hlavným kritériom je presvedčiť hráčov, že hry nie sú len o grafike ale aj o peniazoch.

Viem, že si veľký „adventúrista“ a chystáš okrem iného aj originálnu hru práve tohto žánru. Neobávaš sa ale hlasov, ktoré hovoria, že klasická point´n´click adventure je mŕtva?
To je pravda, ale ja som nekrofil.

Okrem toho, že máš najradšej adventúry, si aj niečo ako „PC multiinštrumentalista“- rozumieš sa v podstate všetkým oblastiam. Čo ťa ale baví najviac? Grafika, programovanie, hudba...?
Najviac ma baví štrikovanie.

Na čo sa môžu fanúšikovia Realmotycy v blízkej dobe tešiť? A ako sa k vašim hrám môžu dostať noví záujemcovia?
Na pekný bavlnený sveter. Záujemkyne sa k našim hrám môžu dostať cez posteľ, ostatní cez NET. Pod heslom „Throught NET or throught BED“

Skryť Vypnúť reklamu

Ako si predstavuješ svoju budúcnosť?
Ako pán sveta.

Vďaka za tvoj čas a odpovede!

Pozn. red.: Cítim potrebu na záver tohto interview vyhlásiť, že Marek odpovedal celkom podľa vlastného uváženia a bez vonkajšieho nátlaku. Či pred rozhovorom požil nejaké legálne/ilegálne chemické látky, nám nie je známe.

pre HRY.SME.sk sa zhováral Marián Kluvanec

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Celoplošné testovanie si vyžiada tisíce ľudí. Kde ich vziať?

Na jedno miesto pripadá jeden vojak, potrebujeme naň však asi osem ľudí.

Vzorky na antigénne testy odoberú výterom z nosohltana.
Dobré ráno

Dobré ráno: Testovanie nám dá pár týždňov, a potom čo?

Má to byť najväčšia operácia v moderných dejinách Slovenska.

Podcast Dobré Ráno.

Koronavírus na Slovensku: Pribudlo ďalších šesť úmrtí, zomrel aj lekár z Oravy (minúta po minúte)

Celkový počet nakazených na Slovensku dosiahol číslo 30 695. Pandémia Covid-19 si doteraz vyžiadala 98 obetí.

Ilustračné foto.
STĹPČEK PETRA TKAČENKA

Vláda sa spolieha na ľudí, ktorých nemá

Slovensko má chronický nedostatok zdravotníkov.

Peter Tkačenko

Inzercia - Tlačové správy

  1. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  2. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  3. Zamestnanec chcel príspevok na stravu, no šéf mal iný názor.
  4. Home (ale aj) Office
  5. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  6. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár
  7. Zelená Bratislava
  8. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  9. Znečistenie riek už možno nebude možné zastaviť
  10. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové
  1. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  2. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  3. Zelená Bratislava
  4. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár
  5. Ruža zmeny
  6. Úpravy automobilov pre ZŤP
  7. No Finish Line v Bratislave sa presúva do virtuálneho priestoru
  8. Mladí ľudia vstupujú do druhého piliera už aj cez internet
  9. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové
  10. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  1. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 28 038
  2. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 21 013
  3. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 16 135
  4. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 14 050
  5. Čo bude s gastráčmi a miliardy z EÚ ako prekliatie? 13 797
  6. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 10 932
  7. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 9 672
  8. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 111
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 8 943
  10. Budúcnosť v digitále je plná žien. V čom majú pred mužmi navrch? 8 608