Worms Fort: Under Siege - červia vojna pokračuje

Wormsovia sú jedna z tých herných sérií, o ktorých sa dá bez okolkov povedať, že sa navždy zapísala do povedomia hráčov počítačových hier. Dočkala sa mnohých pokračovaní, s väčšími i menšími (skôr menšími...) inováciami, ale najväčší zlom nastal koncom ro

Wormsovia sú jednou z tých herných sérií, o ktorých sa dá bez rozpakov povedať, že sa navždy zapísala do povedomia hráčov počítačových hier. Dočkala sa mnohých pokračovaní, s väčšími i menšími (skôr menšími... ) inováciami, ale najväčší zlom nastal koncom roku 2003, kedy červy dostali svoj tretí rozmer. Pre niekoho to bola zmena vítaná, no mnohí na Wormsov zanevreli. Nedá sa povedať, že Worms 3D boli zlou hrou, ale hlavne tým kozervatívnejším hráčom musel priestor robiť problémy. Dlho trvalo zvyknúť si na pomerne neohrabané ovládanie a trafiť nejakého nepriateľa bolo spočiatku priam nemožné. Každý si však nakoniec zvykol a naučil sa trochu morbídne vyzerajúce dážďovky s bazukami ovládať. Okrem nového kabátu však Worms 3D nedisponovali prakticky žiadnou zmenou oproti ich 2D predchodcom. Väčšina arzenálu ostala rovnaká a nezmenila sa ani náplň hry – najväčší dôraz bol stále kladený na multiplayer.

Článok pokračuje pod video reklamou

V najnovšom, momentálne stále vyvíjanom, diele – Worms Forts: Under Siege (WFUS) sa však s najväčšou pravdepodobnosťou konečne dočkáme istej zmeny. Doteraz sa boje odohrávali väčšinou na kopcoch, ostrovoch, vrakoviskách a iných občas trochu bizarných priestranstvách. Červy z WFUS však sa však ocitajú v pevnostiach z rôznych historických epoch – od čias starovekého Egyptu až po stredovek, ale zastavia sa napríklad aj vo feudálnom Japonsku, či starom Grécku.

Už z názvu je jasné, že tieto pevnosti budú zdrojom zábavy a terčom arzenálu ničivej sily. Do hry budú taktiež zabudované isté strategické prvky – bude záležať na tom, kde postavíte svoju pevnosť a ako ju skonštruujete, na mape budú k dispozícii rôzne zdroje, ktoré tiež budú objektom bojov. Trochu som už načrtol, že vo WFUS sa bude stavať. Áno je to tak, náplňou hry okrem bojovania a likvidácie nepriateľských pevností bude aj stavba vlastných opevnení. A stavba to nebude len tak hocijaká – bude vždy záležať, čo kedy a kam postavíte, pretože za postavené opevnenia istého druhu vám budú plynúť rôzne výhody v podobe nových zbraní. A pretože variabilita misií má byť vysoká bude sa treba dobre zžiť so systémom opevňovania, aby ste nestavali niečo, z čoho bonus (zbrane) bude pre vás v danom momente nevyužiteľný.

Ak si myslíte, že WFUS budete môcť hrať rovnakým štýlom ako starých Wormsov, tak ste na omyle. Jednoducho stavbu a naopak likvidáciu už postaveného hra vyžaduje a má byť podmienkou kampaňových misií niečo vybudovať alebo zničiť. Kedže hrady a pevnosti sú trochu odlišnej konzistencie ako telo dážďovky, musia byť vo WFUS prítomné nové zbrane, ktoré umožnia spraviť kráter do červavého nepriateľského hradu. Okrem klasiky ako je airstrike autori sľubujú katapulty, kanóny, obrovské kuše, luky, horúci olej (slúžiaci na obranu opevnenia hradu), ale aj raketomety, artilériu napalm či dokonca atómovú bombu. Ďalšie zbrane sa vám budú postupne odkrývať ako budete prechádzať novými misiami, sľúbené sú aj rôzne prekvapenia.

Ďalšou novinkou, či lepšie povedané zmenou je nemožnosť zrušiť časový limit na ťah. Počas 60 sekúnd musíte zvládnuť všetko – stavať, hýbať sa, mieriť a strielať. V kombinácii so začiatočníckou neohrabanosťou a problémami s ovládaním hry to môže byť trochu frustrujúce, neskôr je to však spôsob ako neustále udržať napätie. Možno je to spôsob trochu násilný a umelý, ale funguje.

So slzičkou v oku spomínam, ako som so susedmi dlhé hodiny trávil nad prvým dielom Wormsov a o niečo mene dlhé hodiny aj pri poslednom 2D diele - Worms Armageddon. Poriadne si spoločensky zahrať bude možné aj vo WFUS a to v počte 4 ľudí na jednom počítači, resp. konzole, pretože WFUS vychádza hlavne pre Xbox. Zaujímavejšie to však môže byť cez internet, v prípade konzolistov je k dispozícii systém Xbox Live.

Mňa osobne Wormsovia v 3D kabáte príliš neoslovili – možno práve pre nie príliš pohodlné ovládanie. Ale po zahraní dema WFUS som bol celkom milo prekvapený, najmä zaujímavým novým systémom. Pravdupovediac, ničím iným asi prekvapený ani nebudeme – grafika hry, zvukové spracovanie, či ovládanie je takmer totožné s Worms 3D. 

Do dokončenia hry autorom ostáva ešte zopár mesiacov – plánované vydanie je v poslednej štvrtine tohoto roku. Dúfam, že dovtedy sa podarí odstrániť zopár chýb, ako je napríklad pomerne divná hudba (možno len chyba dema...) a prepracovať poriadny tutorial, kde sa začiatočníci naučia všetky potrebné kroky. Hra síce vyzerá infantilne a priblblo, je však poriadne prepracovaná a dosť zložitá a preto poctivý návod na použitie určite nič nepokazí.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Tech

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Polícia obvinila dve lekárky pre smrť dievčaťa. Zomrelo od smädu

Opätovné vyšetrovanie nariadila Generálna prokuratúra.

SVET

Saudská Arábia vraždu novinára plánovala, vyhlásil Erdogan

Turecký prezident viní Saudskú Arábiu z vraždy.

DOMOV

Lipšic podáva trestné oznámenie na Petra Tótha za ohováranie

Podľa Lipšica Tóth pokračuje v diskreditačných kampaniach.

Neprehliadnite tiež

Ako si postaviť šarkana a lietať s ním podľa fyziky?

Šarkany sú obľúbenou jesennou zábavou.

Briti vydražia osobné veci Stephena Hawkinga, výťažok pôjde na charitu

Dražiť sa bude aj jedna z piatich kópií Hawkingovej dizertačnej práce Vlastnosti rozširujúcich sa vesmírov, ktorú obhájil na Cambridgeskej univerzite.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Prečo sú pneumatiky dôležitejšie ako bezpečnostné pásy?
  2. Ako zabrániť povodniam, či suchu? Riešenie nájde Climathon
  3. 322 m2 a mesto ako na dlani. Bratislava má atypický penthouse
  4. 3 najväčšie chyby pri zateplení šikmej strechy
  5. Tatra banka opäť rozdáva vreckové 22 eur k novému Detskému účtu
  6. Vydanie denníka SME spolu s knihou Po stopách dávnej Bratislavy
  7. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s
  8. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  9. Dva rekordy na druhý pokus
  10. Mestská polícia má viac slúžiť záujmom občanov
  1. Nevymením peniaze Humenčanov za hodnotenie jednej mimovládky
  2. Ako zabrániť povodniam, či suchu? Riešenie nájde Climathon
  3. Tatra banka opäť rozdáva vreckové 22 eur k novému Detskému účtu
  4. Vydanie denníka SME spolu s knihou Po stopách dávnej Bratislavy
  5. 3 najväčšie chyby pri zateplení šikmej strechy
  6. EU v Bratislave udelila čestný titul doctor honors causa
  7. Company´s autumn in the High Tatras
  8. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  9. 322 m2 a mesto ako na dlani. Bratislava má atypický penthouse
  10. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s
  1. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli 32 335
  2. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s 25 663
  3. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu 17 999
  4. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 9 466
  5. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom 8 646
  6. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 7 198
  7. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti 7 111
  8. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 6 415
  9. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 5 070
  10. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite 4 389