Worms Fort: Under Siege - červia vojna pokračuje

Wormsovia sú jedna z tých herných sérií, o ktorých sa dá bez okolkov povedať, že sa navždy zapísala do povedomia hráčov počítačových hier. Dočkala sa mnohých pokračovaní, s väčšími i menšími (skôr menšími...) inováciami, ale najväčší zlom nastal koncom ro

Wormsovia sú jednou z tých herných sérií, o ktorých sa dá bez rozpakov povedať, že sa navždy zapísala do povedomia hráčov počítačových hier. Dočkala sa mnohých pokračovaní, s väčšími i menšími (skôr menšími... ) inováciami, ale najväčší zlom nastal koncom roku 2003, kedy červy dostali svoj tretí rozmer. Pre niekoho to bola zmena vítaná, no mnohí na Wormsov zanevreli. Nedá sa povedať, že Worms 3D boli zlou hrou, ale hlavne tým kozervatívnejším hráčom musel priestor robiť problémy. Dlho trvalo zvyknúť si na pomerne neohrabané ovládanie a trafiť nejakého nepriateľa bolo spočiatku priam nemožné. Každý si však nakoniec zvykol a naučil sa trochu morbídne vyzerajúce dážďovky s bazukami ovládať. Okrem nového kabátu však Worms 3D nedisponovali prakticky žiadnou zmenou oproti ich 2D predchodcom. Väčšina arzenálu ostala rovnaká a nezmenila sa ani náplň hry – najväčší dôraz bol stále kladený na multiplayer.

Článok pokračuje pod video reklamou

V najnovšom, momentálne stále vyvíjanom, diele – Worms Forts: Under Siege (WFUS) sa však s najväčšou pravdepodobnosťou konečne dočkáme istej zmeny. Doteraz sa boje odohrávali väčšinou na kopcoch, ostrovoch, vrakoviskách a iných občas trochu bizarných priestranstvách. Červy z WFUS však sa však ocitajú v pevnostiach z rôznych historických epoch – od čias starovekého Egyptu až po stredovek, ale zastavia sa napríklad aj vo feudálnom Japonsku, či starom Grécku.

Už z názvu je jasné, že tieto pevnosti budú zdrojom zábavy a terčom arzenálu ničivej sily. Do hry budú taktiež zabudované isté strategické prvky – bude záležať na tom, kde postavíte svoju pevnosť a ako ju skonštruujete, na mape budú k dispozícii rôzne zdroje, ktoré tiež budú objektom bojov. Trochu som už načrtol, že vo WFUS sa bude stavať. Áno je to tak, náplňou hry okrem bojovania a likvidácie nepriateľských pevností bude aj stavba vlastných opevnení. A stavba to nebude len tak hocijaká – bude vždy záležať, čo kedy a kam postavíte, pretože za postavené opevnenia istého druhu vám budú plynúť rôzne výhody v podobe nových zbraní. A pretože variabilita misií má byť vysoká bude sa treba dobre zžiť so systémom opevňovania, aby ste nestavali niečo, z čoho bonus (zbrane) bude pre vás v danom momente nevyužiteľný.

Ak si myslíte, že WFUS budete môcť hrať rovnakým štýlom ako starých Wormsov, tak ste na omyle. Jednoducho stavbu a naopak likvidáciu už postaveného hra vyžaduje a má byť podmienkou kampaňových misií niečo vybudovať alebo zničiť. Kedže hrady a pevnosti sú trochu odlišnej konzistencie ako telo dážďovky, musia byť vo WFUS prítomné nové zbrane, ktoré umožnia spraviť kráter do červavého nepriateľského hradu. Okrem klasiky ako je airstrike autori sľubujú katapulty, kanóny, obrovské kuše, luky, horúci olej (slúžiaci na obranu opevnenia hradu), ale aj raketomety, artilériu napalm či dokonca atómovú bombu. Ďalšie zbrane sa vám budú postupne odkrývať ako budete prechádzať novými misiami, sľúbené sú aj rôzne prekvapenia.

Ďalšou novinkou, či lepšie povedané zmenou je nemožnosť zrušiť časový limit na ťah. Počas 60 sekúnd musíte zvládnuť všetko – stavať, hýbať sa, mieriť a strielať. V kombinácii so začiatočníckou neohrabanosťou a problémami s ovládaním hry to môže byť trochu frustrujúce, neskôr je to však spôsob ako neustále udržať napätie. Možno je to spôsob trochu násilný a umelý, ale funguje.

So slzičkou v oku spomínam, ako som so susedmi dlhé hodiny trávil nad prvým dielom Wormsov a o niečo mene dlhé hodiny aj pri poslednom 2D diele - Worms Armageddon. Poriadne si spoločensky zahrať bude možné aj vo WFUS a to v počte 4 ľudí na jednom počítači, resp. konzole, pretože WFUS vychádza hlavne pre Xbox. Zaujímavejšie to však môže byť cez internet, v prípade konzolistov je k dispozícii systém Xbox Live.

Mňa osobne Wormsovia v 3D kabáte príliš neoslovili – možno práve pre nie príliš pohodlné ovládanie. Ale po zahraní dema WFUS som bol celkom milo prekvapený, najmä zaujímavým novým systémom. Pravdupovediac, ničím iným asi prekvapený ani nebudeme – grafika hry, zvukové spracovanie, či ovládanie je takmer totožné s Worms 3D. 

Do dokončenia hry autorom ostáva ešte zopár mesiacov – plánované vydanie je v poslednej štvrtine tohoto roku. Dúfam, že dovtedy sa podarí odstrániť zopár chýb, ako je napríklad pomerne divná hudba (možno len chyba dema...) a prepracovať poriadny tutorial, kde sa začiatočníci naučia všetky potrebné kroky. Hra síce vyzerá infantilne a priblblo, je však poriadne prepracovaná a dosť zložitá a preto poctivý návod na použitie určite nič nepokazí.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Tech

Hlavné správy zo Sme.sk

Komentár šéfredaktorky

Tanky obnažili podstatu režimu

Komunistickým lídrom nešlo o ideológiu. Išlo len o moc.

OKUPÁCIA 1968

Zázrak trval päť rokov. Prvá miss šla domov električkou

Socialistická žena nemala vysoké opätky, ale montérky a šatku na hlave.

OKUPÁCIA 1968

Klimáček: Ľudia na úteku neváhali skákať z lietadla

Zlomové udalosti sa dejú uprostred banalít, ako je vytápanie oškvarkov.

Neprehliadnite tiež

Podcast Klik

Klik: Slovensko.sk chystá mobilnú schránku a prihlasovanie bez čipu

O elektronických službách štátu.

DETSKÁ RUBRIKA

Trasochvost žije na púšti aj v tundre. Hniezdil aj na Chopku

V blízkosti ľudí sa zdržuje rád, často hniezdi vo výklenkoch budov.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Najkrajšie americké národné parky
  2. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  3. Keď Slováci krotia morský vietor
  4. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  5. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov
  6. Robila som domáci džem z ovocia z Kauflandu. Ako to dopadlo?
  7. Zákazníkov sme odmenili darčekmi v hodnote 250 000 €
  8. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií
  9. Vizuálny smog je problém
  10. Reportáž: Na Záhorí vyrábajú svetové omietky
  1. Najkrajšie americké národné parky
  2. Podceňovať skúšobné jazdy sa pri výbere vozidla neoplatí
  3. Slováci nakupujú viac slovenskej zeleniny a ovocia ako vlani
  4. Plánovaním financií vás ani prísnejšie podmienky nezaskočia
  5. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  6. HB Reavis rozširuje svoje portfólio v Londýne už o piaty projekt
  7. Keď Slováci krotia morský vietor
  8. Ochrana pred tropickou horúčavou
  9. Pivovar Šariš investoval do kultúry
  10. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  1. Najkrajšie americké národné parky 14 883
  2. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov 11 048
  3. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií 6 940
  4. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 € 3 495
  5. Vizuálny smog je problém 2 965
  6. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate 2 943
  7. Najvýhodnejšia dovolenka v Tatrách a Liptove 2 747
  8. Keď Slováci krotia morský vietor 2 692
  9. Volkswagen Arteon spája limuzínu s rodinou 1 310
  10. Zákazníkov sme odmenili darčekmi v hodnote 250 000 € 1 179