Worms Fort: Under Siege - červia vojna pokračuje

Wormsovia sú jedna z tých herných sérií, o ktorých sa dá bez okolkov povedať, že sa navždy zapísala do povedomia hráčov počítačových hier. Dočkala sa mnohých pokračovaní, s väčšími i menšími (skôr menšími...) inováciami, ale najväčší zlom nastal koncom ro

Wormsovia sú jednou z tých herných sérií, o ktorých sa dá bez rozpakov povedať, že sa navždy zapísala do povedomia hráčov počítačových hier. Dočkala sa mnohých pokračovaní, s väčšími i menšími (skôr menšími... ) inováciami, ale najväčší zlom nastal koncom roku 2003, kedy červy dostali svoj tretí rozmer. Pre niekoho to bola zmena vítaná, no mnohí na Wormsov zanevreli. Nedá sa povedať, že Worms 3D boli zlou hrou, ale hlavne tým kozervatívnejším hráčom musel priestor robiť problémy. Dlho trvalo zvyknúť si na pomerne neohrabané ovládanie a trafiť nejakého nepriateľa bolo spočiatku priam nemožné. Každý si však nakoniec zvykol a naučil sa trochu morbídne vyzerajúce dážďovky s bazukami ovládať. Okrem nového kabátu však Worms 3D nedisponovali prakticky žiadnou zmenou oproti ich 2D predchodcom. Väčšina arzenálu ostala rovnaká a nezmenila sa ani náplň hry – najväčší dôraz bol stále kladený na multiplayer.

Článok pokračuje pod video reklamou

V najnovšom, momentálne stále vyvíjanom, diele – Worms Forts: Under Siege (WFUS) sa však s najväčšou pravdepodobnosťou konečne dočkáme istej zmeny. Doteraz sa boje odohrávali väčšinou na kopcoch, ostrovoch, vrakoviskách a iných občas trochu bizarných priestranstvách. Červy z WFUS však sa však ocitajú v pevnostiach z rôznych historických epoch – od čias starovekého Egyptu až po stredovek, ale zastavia sa napríklad aj vo feudálnom Japonsku, či starom Grécku.

Už z názvu je jasné, že tieto pevnosti budú zdrojom zábavy a terčom arzenálu ničivej sily. Do hry budú taktiež zabudované isté strategické prvky – bude záležať na tom, kde postavíte svoju pevnosť a ako ju skonštruujete, na mape budú k dispozícii rôzne zdroje, ktoré tiež budú objektom bojov. Trochu som už načrtol, že vo WFUS sa bude stavať. Áno je to tak, náplňou hry okrem bojovania a likvidácie nepriateľských pevností bude aj stavba vlastných opevnení. A stavba to nebude len tak hocijaká – bude vždy záležať, čo kedy a kam postavíte, pretože za postavené opevnenia istého druhu vám budú plynúť rôzne výhody v podobe nových zbraní. A pretože variabilita misií má byť vysoká bude sa treba dobre zžiť so systémom opevňovania, aby ste nestavali niečo, z čoho bonus (zbrane) bude pre vás v danom momente nevyužiteľný.

Ak si myslíte, že WFUS budete môcť hrať rovnakým štýlom ako starých Wormsov, tak ste na omyle. Jednoducho stavbu a naopak likvidáciu už postaveného hra vyžaduje a má byť podmienkou kampaňových misií niečo vybudovať alebo zničiť. Kedže hrady a pevnosti sú trochu odlišnej konzistencie ako telo dážďovky, musia byť vo WFUS prítomné nové zbrane, ktoré umožnia spraviť kráter do červavého nepriateľského hradu. Okrem klasiky ako je airstrike autori sľubujú katapulty, kanóny, obrovské kuše, luky, horúci olej (slúžiaci na obranu opevnenia hradu), ale aj raketomety, artilériu napalm či dokonca atómovú bombu. Ďalšie zbrane sa vám budú postupne odkrývať ako budete prechádzať novými misiami, sľúbené sú aj rôzne prekvapenia.

Ďalšou novinkou, či lepšie povedané zmenou je nemožnosť zrušiť časový limit na ťah. Počas 60 sekúnd musíte zvládnuť všetko – stavať, hýbať sa, mieriť a strielať. V kombinácii so začiatočníckou neohrabanosťou a problémami s ovládaním hry to môže byť trochu frustrujúce, neskôr je to však spôsob ako neustále udržať napätie. Možno je to spôsob trochu násilný a umelý, ale funguje.

So slzičkou v oku spomínam, ako som so susedmi dlhé hodiny trávil nad prvým dielom Wormsov a o niečo mene dlhé hodiny aj pri poslednom 2D diele - Worms Armageddon. Poriadne si spoločensky zahrať bude možné aj vo WFUS a to v počte 4 ľudí na jednom počítači, resp. konzole, pretože WFUS vychádza hlavne pre Xbox. Zaujímavejšie to však môže byť cez internet, v prípade konzolistov je k dispozícii systém Xbox Live.

Mňa osobne Wormsovia v 3D kabáte príliš neoslovili – možno práve pre nie príliš pohodlné ovládanie. Ale po zahraní dema WFUS som bol celkom milo prekvapený, najmä zaujímavým novým systémom. Pravdupovediac, ničím iným asi prekvapený ani nebudeme – grafika hry, zvukové spracovanie, či ovládanie je takmer totožné s Worms 3D. 

Do dokončenia hry autorom ostáva ešte zopár mesiacov – plánované vydanie je v poslednej štvrtine tohoto roku. Dúfam, že dovtedy sa podarí odstrániť zopár chýb, ako je napríklad pomerne divná hudba (možno len chyba dema...) a prepracovať poriadny tutorial, kde sa začiatočníci naučia všetky potrebné kroky. Hra síce vyzerá infantilne a priblblo, je však poriadne prepracovaná a dosť zložitá a preto poctivý návod na použitie určite nič nepokazí.

Najčítanejšie na SME Tech


Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Nemci hokejovú senzáciu nezavŕšili, Rusi rozhodli o zlate v predĺžení

Jedinými premožiteľmi Rusov na olympijskom turnaji boli Slováci.

Neprehliadnite tiež

Klik: Ako sa módnym značkám rozpadá pod rukami obchodný model

Komentovaný prehľad technologických správ týždňa. Aj tom, prečo sa Apple tlačí do baní na kobalt, a koľko by stála úplne obnoviteľná energia.

Neboli nekultúrni barbari. Neandertálci stvorili najstaršie jaskynné maľby

Z hľadiska dlhovekosti môžeme neandertálcov považovať za najúspešnejší ľudský druh.

TECH_FM

Objasnili záhadu starovekých smrtiacich brán do pekla

Vedci vysvetľujú dvojicu udalostí z našej minulosti.

Ako sa vyrábajú tabletky a čo majú spoločné so strojármi?

Účinná látka v tabletke má reagovať tak, aby jej uzdravujúci účinok na pacienta bol maximálny.

GMO kukurica je v skutočnosti dobrá, ukázali štúdie

Má viac úrody a menej toxických látok ako bežná plodina.

Inzercia - Tlačové správy


  1. Ste si istí, že svoj smartfón využívate naplno?
  2. Online predplatné na mesiac zadarmo v novej iOS aplikácii SME.sk
  3. Cestovateľské tipy, kde stráviť Veľkú noc
  4. Talent - vzdelanie - úspech
  5. Elektro-horúčka v podaní Volkswagenu
  6. Spoznáte týchto 11 filmov, v ktorých sa objavil McDonald’s?
  7. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche
  8. Máte hypotéku a chcete lepšie spávať?
  9. 16 tipov na poznávacie zájazdy so slovenským sprievodcom
  10. Slovanet spustil LTE internet aj na juhu Tokaja
  1. Zastrašovanie od majiteľov hotela Danube nehoráznosťou!
  2. Naše finančné družstvo - postoj člena vyjadrený básňou
  3. Cestovateľské tipy, kde stráviť Veľkú noc
  4. Chceme, aby mali naši zákazníci z nakupovania zážitok
  5. Online predplatné na mesiac zadarmo v novej iOS aplikácii SME.sk
  6. Depresia. Kedy ju treba liečiť?
  7. Bratislavčania môžu žiadať príspevok na polopodzemné kontajnery
  8. Mototechna predala za päť rokov už 40 tisíc áut
  9. HubHub spája sily s Neulogy
  10. Na SPU v Nitre vznikla Konfuciova trieda
  1. Spoznáte týchto 11 filmov, v ktorých sa objavil McDonald’s? 23 077
  2. Cestovateľské tipy, kde stráviť Veľkú noc 11 439
  3. 16 tipov na poznávacie zájazdy so slovenským sprievodcom 10 406
  4. Ste si istí, že svoj smartfón využívate naplno? 9 174
  5. Mio MiVue 733 WiFi - snadno přeneste záznam autokamery do mobilu 6 174
  6. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche 5 803
  7. Elektro-horúčka v podaní Volkswagenu 5 257
  8. Máte hypotéku a chcete lepšie spávať? 4 927
  9. Dobrú chuť: príloha o dobrom jedle a varení v denníku SME 4 524
  10. Online predplatné na mesiac zadarmo v novej iOS aplikácii SME.sk 3 537