Praha 16. augusta (TASR) - Reklama cez celú obrazovku a malý nápis "Preskočiť tento inzerát". Takto začína prehliadanie stále väčšieho počtu internetových stránok. Prevádzkovatelia najvýznamnejších internetových portálov v Českej republike, teda Centrum.cz, Seznam.cz a Atlas.cz, počítajú v tomto roku s rastom tržieb o viac ako 50 %. "V minulom roku firmy v Česku za webovú reklamu zarobili okolo 330 miliónov Kč, v prepočte 421,4 milióna Sk. Tento rok to bude podľa odhadov až pol miliardy Kč," uviedol Oldřich Bajer z firmy Centrum.cz.
Najviac investujú výrobcovia mobilných telefónov alebo operátori, ďalej banky či poisťovne a tiež výrobcovia automobilov. Percentuálne potom vedú firmy vyrábajúce potraviny, spotrebný tovar či kozmetiku, ako Nestlé, Unilever alebo L`Oreal. "Je to pre nich lepšie cielená reklama ako v televízii," vysvetľuje dôvody rastúcej obľuby reklamy na sieti Bajer. "Vzhľadom k tomu, že penetrácia internetu je u nás asi 35 %, predpokladá sa, že surfujú predovšetkým ľudia s vyšším vzdelaním a vyššími príjmami, to je napríklad pre automobilový priemysel veľmi vhodná skupina," uviedol. Informoval o tom český denník Hospodářské noviny.
(1 CZK = 1,277 SKK)