Gorky Zero: Továrna na otroky - poľská odpoveď na Splinter Cell

Nedávno vyšlo pokračovanie výbornej stealth akcie Splinter Cell s podtitulom Pandora Tomorrow a zožala veľký úspech v hráčskej komunite. O to isté sa snaží Metropolis Software, ktorý so svojim projektom Gorky Zero: Továrna na otroky vkročil na pôdu zakrád

Tma. Cez spustené tmavošedé žalúzie presvitajú do temnoty zlatisté pruhy svetla. Kdesi v kríkoch leží tmavá postava, spitá do nemoty. Ticho. Všade je ticho, ktoré pôsobí neskutočne ťaživo. A v tom to príde. Buch! Buch! Buch! Do tmy sa vzduchom nesie zvuk pravidelných úderov. Šialený tlkot srdca? Buch! Buch! Zvuk vychádza spoza žalúzií. Buch! Žalúzie sa dvíhajú a ..... naskytne sa nám pohľad do elektrickým svetlom zaliatej izby. Oproti masívnej drevenej skrini stojí recenzent a mláti o ňu hlavou. Buch!

Veru tak priatelia. Aj takéto temné stránky má život recenzenta. Nie je to len radosť z hrania hier, možnosť raz za čas stretnúť samotného šéfredaktora našeho webu a povinnosť s nadšením plniť jeho despotické úlohy. Nie. Často je to odsúdenie na hodiny a hodiny premrhaného času, strávené pri tituloch, ktoré... mohli byť lepšie. To je aj príklad Gorky Zero: Továrna na otroky. Veď posúďte sami. Tí pamäťovo nadanejší si určite budú pamätať Gorky 17, zaujímavé taktické RPG. Minulo pár rôčkov, pribudli nám šediny, originálky v poličke a sexuálne skúsenosti a na svet prišlo pokračovanie v podobe absolútne odlišného žánrového zamerania. Posun od RPG k stealth akcii totiž nie je práve bežný. Ale ako vraví reklama, a ako píše kordi, budiš. Ocitáme sa v uhlíkom pomaľovanej koži agenta Sullivana a máme povolenie zabíjať. Bratia Rusi totiž pracujú na tajnej vojenskej technológii (kto by to o nich povedal) spojenej s vymývaním mozgov (tak to je už úplne nemorálne). Všetko sa deje na tajnej (bože, samé prekvapenia) vojenskej základni kam vás pred začiatkom prvej misie dopravia tri vrtuľníky. Ktovie, asi veľa batožiny. A začne stealth akcia.

Pred ňou vám ale vrelo odporúčam prejsť tutoriálom, ktorý vás naučí všetky tri potrebné skilly. Zakrádať sa, používať elektronickú zvukovú návnadu a strieľať. Po zvládnutí tutoriálu ste vyvrhnutí do prvej misie a my môžeme pokračovať, kde sme skončili. Kde to bolo? Aha, začala stealth akcia. No, takže aby bolo jasno, Sullivana vidíte zhora, v prípade potreby zamierenia na hlavu nepriateľa sa medzerníkom prepnete do skoro first person módu. Za úlohu máte zistiť nejaké info o tajnom projekte, keď však zistíte, že základňa letí o šesť hodín do vzduchu, rozhodnete sa pobudnúť tam trošku dlhšie. A tak chodíte, ukrývate sa, strieľate subsonickými nábojmi, podrezávate krky a crackujete počítače, aby ste sa dostali k prístupovým kódom, emailom alebo otvorili nejaké elektronicky zamknuté dvere. Crackovanie a hackovanie a strikovanie bohužiaľ ale prebieha iba tak, že zadáte príkaz crack a všetko sa deje samo. Škoda. Toľko náplň hry. Teraz trošku konkrétnych detailov. 

GRAFIKA  7 / 10
Poviem pravdu. Nastavil som si rozlíšenie na 1280x1024, zapol všetky detaily na maximum a pri spustení hry zajasal. Všetko vyzeralo veľmi pekne a naviac na mojom priemernom stroji šlapalo ako hodinky. Lokácie sú veľmi detailné a textúry kvalitné. Ak ste prepnutí do režimu mierenia, už nejakú tú obstarožnosť badať, ale v zásade ide o naozaj pekne vymodelované 3D prostredie. Bohužiaľ, obmieňa sa len minimálne, čo zráža hru kvalitatívne dolu nielen po grafickej stránke.

INTERFACE  10 / 10
Jeden z najväčších plusov titulu. Už futuristicky prevedené hlavné menu vás nenechá na pochybách, o aký typ hry ide. Samotné ovládanie je vyriešené pomocou wasd kombinácie a myšky. Kolieskom si určujete rovnako ako v Splinter Cell-i rýchlosť a tým aj hlučnosť chôdze. V ľavom hornom rohu obrazovky máte neustále radarovú mapku, ktorá ukazuje nepriateľov a roztomilo sa zrní. Pomocou tabulátora si otvárate menu z ktorého si vyberáte aktuálnu zbraň a predmet. Všetko je veľmi jednoduché a štýlové.

HRATEĽNOSŤ  5 / 10

Elementárna otázka – čo zabíja hrateľnosť? Elementárna odpoveď – nuda! A čo spôsobuje nudu? Stereotypná náplň hry! Darmo je všetko perfektne technicky spracované, keď donekonečna opakujete rovnakú činnosť. Nakuknete do chodby, odstrelíte strážcu, prehľadáte ho, zoberiete mu náboje a plížite sa do ďalšej chodby. Tam pre zmenu prídete k terminálu, stlačíte tlačítko crack a chvíľku pozeráte do plafónu. Otvoria sa dvere a stále dookola. Zo začiatku veľká sranda, v pokročilejších fázach nuda a ku koncu dopadnete ako recenzent (=ja) v úvode článku. Nepomáhajú tomu ani nezmysly typu dostrelu zbraní. Verte-neverte, hightech pištoľ hightech agenta made in USA podľa autorov hry dostrelí tak max 15 metrov. Situácia, keď bol vojak v takej vzdialenosti, že by som ho trafil do čela asi aj papierovou servítkou, ale moja handgun nedostrelila sa opakovala príliš často na to, aby to bola len náhoda.

MULTIPLAYER  
Hra neobsahuje multiplayer.

ZVUKOVÉ EFEKTY  8 / 10
Ozvučenie je perfektné. Vyniká najmä rozkošná ruština rozkošných ruských vojakov. Terminály pípajú, posuvné dvere vydávajú premakané šššššš a všetko vytvára dostatočne dôveryhodnú kulisu a podfarbuje militaristickú atmosféru základne. Zvuky zbraní sú reálne, len mi chýbala ozvena keď som strieľal v miestnostiach s kovovými stenami.

HUDBA  6 / 10
Po naskočení hlavného menu sa spustí veľmi chytľavý hudobný doprovod. Daný track by som kľudne odporučil aj do nejakého soundtracku. Počas hry už ale hudbu vôbec nevnímate s výnimkou momentov, keď sa strieľa. Žiadne svetoborné melódie to nie sú, ale aspoň viete kedy sa zo stealthu stala FPSka...

NÁROČNOSŤ & INTELIGENCIA  2 / 10
Nie tak dávno som sa rozčuľoval nad demenciou jednotiek v stratégii Besieger. A, čo to nevidím, je tu kandidát na ešte väčšiu cenu za blbosť. Človek by očakával, že tajný vojenský výskum budú strážiť aspoň trošku vycvičení vojaci. Ak niečím oplývajú, rozhodne to nie je výcvik ani IQ, ale flegmatickosť. Mať ich nervy, bolo by mi na svete ľahšie.
Príklad č.1: Hliadkujúci vojak sa ku mne otočí chrbtom a vydá sa na obchôdzku. Nasleduje môj rýchly výklon spoza rohu a výstrel z pištole obyčajným plne hlučným nábojom a stanú sa dve veci. Vojakovi sa nič nestane, pretože je mimo, v hodnotení hrateľnosti, spomínaného dostrelu, ale on dokonca ani nepočuje, že z konca chodby na neho ktosi vypálil plný zásobník a odkráča preč.
Príklad č.2: Pod uhlom 90° stoja vedľa seba dvaja vojaci a fajčia si CIGARETY. Stoja tak, že periférne sa musia bez problémov vidieť, veď sa takmer dotýkajú ramenami. Ja vykuknem spoza rohu a ranou do hlavy odstrelím jedného z nich v očakávaní divej prestrelky s druhým. Ale čo sa to deje? Nič! A to je ten problém. Druhý vojak totiž pokojne pofajčieva cigaretu s mŕtvolou kolegu pri nohách. Hra je ľahká na všetky tri obtiažnosti, stačí sa naučiť dobre mieriť medzi oči a nie ste nútení hrať ju ani ako stealth, čo môže byť pre stealth hru neprekonateľný hrateľnostný problém.

ZÁVEREČNÝ VERDIKT  6 / 10
Pri existencii dvoch Splinter Cellov na trhu a v očakávaní tretieho neexistuje žiadny dôvod na kúpu Gorky Zero: Továrna na otroky. Akokoľvek zozačiatku vyzerá dobre a zábavne, po dvoch dňoch ste z neho na smrť znudení.

Najčítanejšie na SME Tech


Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Ako sa Slovák z Terchovej stal veľkým reformátorom u Márie Terézie

Adam František Kollár, vedec a knihovník bol jedným z popredných osvietenských reformátorov.

PLUS

V kráľovstve polievok sa držková nevarí

Do niekoľkých hrncov naložili Bratislavčania svojho tvorivého ducha.

KOMENTÁRE

Potrebujeme posilniť kultúru záväznosti

Musíme prestať so spájaním LGBTI komunity s ohrozením tzv. tradičnej rodiny.

Neprehliadnite tiež

DETSKÁ RUBRIKA

Včeláriky robia všetko pre rodinu. Mladé vtáčatá chodia kŕmiť aj tetky a ujovia

Živia sa hmyzom, často práve včelami. To však nie je veľmi pochuti včelárom, ktorí tieto vtáky bezhlavo kynožia.

Vypustili prvý satelit, ktorý vyrobili pomocou 3D tlačiarne

Satelity by mali byť vo vesmíre približne päť až šesť mesiacov.

Toto sú najlepšie čínske smartfóny (leto 2017)

Xiaomi, Vernee, Oukitel alebo Ulefone? Poradíme vám, ako sa nestratiť vo svete čínskych smartfónov.

Na dne morí sa hromadia plasty, môže za to aj zvláštne zviera

Vršovky nie sú vinníci, sú obeťami plastov.

Inzercia - Tlačové správy


  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  5. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  4. Už aj seniori presadajú do SUV
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  6. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  7. Bratislava gets a new public space and park
  8. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  9. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  10. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 6 709
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 2 816
  3. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení 2 710
  4. Ako sme jazdili v socializme 2 610
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 882
  6. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 743
  7. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 311
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 272
  9. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 198
  10. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 820