Londýn 26. júla (TASR) - Počet zákazníkov britskej mobilnej telekomunikačnej spoločnosti Vodafone Group v 1. kvartáli fiškálneho roka 2004/2005 mierne vzrástol.
Ku koncu júna telefonovalo cez siete Vodafone na celom svete 139,2 milióna ľudí, čo predstavovalo rast o 3,1 milióna zákazníkov. Na najväčšom európskom telekomunikačnom trhu v Nemecku sa ich počet zvýšil o 462 000 na 25,5 milióna, vo Veľkej Británii pribudlo 132 000 a v Taliansku 250 000 zákazníkov. Jeho problematická japonská divízia však zaznamenala jeden z najhorších štvrťrokov v histórii. Sieti Vodafone tu pribudlo len 77 000 nových zákazníkov a tržby zo služieb klesli medziročne o 6 %.
Predseda predstavenstva Arun Sarin posilnil prognózu na tento obchodný rok. Spokojný je najmä s vývojom tržieb z dátových služieb, ktoré sa na celkovom obrate podieľajú 16,3 %. Prispel k tomu rozmach dátovej služby Vodafone Live!, ktorú používalo koncom júna 9 miliónov zákazníkov.
Vodafone chce tento rok dosiahnuť jednociferný organický a proporcionálny rast zákazníkov, ktorý povedie k podobnému zvýšeniu tržieb.
Informovali o tom agentúry DPA a Reuters.