Framingham 16. júla (TASR) - Silný dopyt po osobných počítačoch v Európe a lepší odbyt v Kanade a Latinskej Amerike zvýšili celosvetový počet predaných počítačov v druhom štvrťroku 2004 o 15,5 % na 39,7 milióna kusov. Vyplýva to zo štvrtkových zverejnených údajov americkej firmy pre výskum trhu IDC.
"Dopyt v Európe, ktorý je podporovaný silným eurom a agresívnymi propagačnými akciami, bol najsilnejším hnacím faktorom," zdôraznil Loren Loverde, ktorý sa vo firme IDC na prieskume počítačového trhu podieľal. Podnikové príjmy zahrial najmä záujem zákazníkov vyvolaný agresívnymi cenami predovšetkým stolových počítačov.
Lídrom odvetví zostala aj v 2. štvrťroku s počtom predaných počítačov vyšším o 22,5 % na 7,26 milióna kusov firma Dell. Druhé miesto zaujal Hewlett-Packard, ktorý predal v sledovanom období o 15,4 % viac počítačov - 6,23 milióna. Tretí v poradí, americký koncern IBM, zvýšil počet predaných kusov o 17,5 % na 2,57 milióna, štvrtá priečka patrí spoločnosti Fujitsu/Fujitsu Siemens, ktorému sa tento štvrťrok darilo najmä v Európe, v Japonsku zaznamenal pokles predaja. Celkovo tvorí jeho obrat 1,52 milióna predaných počítačov. Na piate miesto sa 30,7-% nárastom na 1,27 milióna predaných kusov dostala firma Acer.
Informovala o tom nemecká agentúra DPA.