ktoré zabezpečia dohľad nad pohybom žiakov po meste.
Základom systému je RFID čip, ktorý je zabudovaný do školskej aktovky alebo menovky žiaka. Čip jednoznačne identifikuje žiaka a poskytne i niekoľko ďalších informácií o ňom. Druhým prvkom je sieť rádiových čítačov, ktoré sú umiestnené nielen v bráne školy pre automatické monitorovanie dochádzky, ale i na nebezpečných miestach v meste, ktorým by sa žiaci podľa názoru ich učiteľov či rodičov mali vyhýbať.
Vždy, keď sa čip dostane do blízkosti čítača (na vzdialenosť okolo desať metrov), prítomnosť žiaka je automaticky zaznamenaná.
Ak sa teda žiak dostane do oblasti, kde je jeho prítomnosť nežiaduca, informácia o tom sa okamžite objaví v počítačovom systéme školy. Ten rozhodne o ďalšom postupe na základe definovaných pravidiel pohybu zadaných školou či rodičmi - na miesto napríklad môže byť vyslaná preventívna policajná hliadka, alebo môžu byť rodičia informovaní správou na ich mobilný telefón.
Cieľom jedného z prvých takýchto projektov, ktorý prebehne v októbri na základnej škole v Tabe, bude zistiť, do akej miery systém zvýši bezpečnosť žiakov. Ak sa osvedčí v praxi, je pravdepodobné, že dôjde k jeho masovejšiemu nasadeniu.
RFID identifikácia sa už používa i v školstve iných krajín. V USA sa možno stretnúť s RFID čipovými kartami pre monitorovanie školskej dochádzky, viaceré univerzitné knižnice využívajú práve tento druh digitálnej identifikácie pre značenie požičiavaných kníh v knižniciach. Rovnakým spôsobom sú zúčtovávané napríklad i nákupy v školských bufetoch.